Vraagje over subteams

Pagina: 1
Acties:

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi iedereen,

Wij zijn een klein team met verschillende leden die momenteel allen onder hetzelfde e-mailadres flushen. Probleem dat je zo hebt is dat je niet kan zien wie er wanneer en hoeveel blokjes heeft geflusht. Daarom overweeg ik de aanmaak van een subteam. Enkele vraagjes:

- Hoe maak ik nu juist een subteam? Moet ik bij d.net gewoon een nieuw team aanmaken en kan ik dan op een of andere manier DPC joinen? Of werkt het anders?
- Kunnen alle leden dan met hun eigen e-mail adres flushen terwijl we in de hoofdstats toch verschijnen als 1 team?

Thanks

Verwijderd

als subteam heb je 2 mogelijkheden
1) je flusht allemaal op 1 mail -----> zet een prox op en je ziet hoeveel iedereen doet dmv host

2) je retireert 8 mails naar een hoofdmail ----> je zet een prox op om te zien hoeveel ieder doet dmv mail

als je mails hebt geretired kun je niet meer op de statspage van dnet zien hoeveel elke mail apart heeft gedaan :D:D

typo's :(:(

• satcp
  • Niet online
Thanks voor je uitleg over ICQ!

Effe voor de rest die het gesprek niet hebben kunnen volgen:

Ik ben van plan om zelf een proxy op te zetten op m'n Linux boxje, dus die stats zijn geen probleem.

Wat ik niet snap is dat je maar 8 e-mailadressen kunt gebruiken per subteam. Hoe doen grotere teams dit dan waarbij vele leden zijn? Ze kunnen toch niet allemaal op hetzelfde e-mail adres flushen want dan zijn de stats weer waardeloos.

We flushen nu op een public proxy van DPC onder 1 e-mailadres, maar aangezien we allemaal bij dezelfde provider zitten zie je bij "by host" maar 1 host staan...

Daarmee dat ik dacht dat een subteam de oplossing zou zijn. Dan kan iedereen onder z'n eigen e-mail flushen, maar als er maar 8 mailadressen geforward worden zi ik er het nut niet echt van in... Of ik denk weer verkeerd en zie de juiste oplossing niet :)

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bij een subteam moet je onder 1 meel adres flushen... (tog??¿¿)
en dan zie je op je pproxy van welke hostnames de blokjes afkomen... maar dit word ook weer onhandig omdat jullie kans hebben dat je een keer hetzelfde IP krijgt als iemand anders al een keer heeft gehad...

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op dinsdag 16 januari 2001 18:14 schreef oVeRLoaD het volgende:
en dan zie je op je pproxy van welke hostnames de blokjes afkomen... maar dit word ook weer onhandig omdat jullie kans hebben dat je een keer hetzelfde IP krijgt als iemand anders al een keer heeft gehad...
Ik heb hierom op dit moment 2 proxy's op 1 machine lopen die ieder naar een andere port luisteren zodat ik mensen binnen 1 IP reeks doormiddel van een ander portnummer kan scheiden. Vooralsnog draai ik 2x stats (en dus 2 losse lijsten) maar na de tentamendrukte deze maand ga ik er eens goed voor zitten om een scriptje in elkaar te prutsen die de resultaten van beide proxy's in 1 ranglijst gooit. Weliswaar niet zo uitgebreid als de welbekende ppstats maar zoveel boeit het ook niet als ik de gegevens over welke client er gebruikt wordt niet meeneem in de stats.
Nickname, flushgedrag per dag en het flush totaal. Daar ben ik al tevreden mee en dat moet ook wel gaan lukken.

• satcp
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 18:14 schreef oVeRLoaD het volgende:
Damn... Dan ben ik met een subteam nog niets verder dan nu :(

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
1 ip van 2 verschillende mensen :?

Hoe kan dat? Of bedoelen jullie 2 ip-ranges? 2 mensen die onder de zelfde inbel provider flushen?

Hoe ik dat heb opgelost is als volgt:
Gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt. Heb je een provider die nog niet in gebruik is? dan is ie van jouw.
Heb je een provider die al gebruikt word? erg jammer, aanraden om alleen voor het flushen een ander inbel provider te gebruiken die nog niet in gebruik is.

Dit is natuurlijk niet een perfecte oplossing maar als je team niet al te groot is moet het toch echt wel lukken. De meeste mensen hebben tegenwoordig toch wel kabel.
Het is bij mij nog niet voorgekomen dat mensen onder dezelfde provider wilden flushen btw.

...

Verwijderd

wij flushen nu met het zelfde e-mail adres naar 1 proxy, en geven ff door aan de beheerder als we geflusht hebben, dmv copy&paste je connection van je koe in ICQ, nu kan hij zien hoeveel het er waren en dan past hij ff de stats aan.

zo krijgt iedereen zijn eigen blokjes.

over drie weken krijgen 3 leden van ons adsl dus dat zijn vast ip-adressen dat scheelt weer :-)

• satcp
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 22:07 schreef Haranaka het volgende:
Dit is natuurlijk niet een perfecte oplossing maar als je team niet al te groot is moet het toch echt wel lukken. De meeste mensen hebben tegenwoordig toch wel kabel.
Het is bij mij nog niet voorgekomen dat mensen onder dezelfde provider wilden flushen btw.
Wij hebben dus allen kabel bij dezelfde ISP en de IPs blijven meestal geruime tijd hetzelfde, echter soms ook niet. Dus je kan zeker niet van een vast IP spreken.
Als ik bij Hostnames working for this Participant (op de proxy) ga kijken dan krijg ik gewoon "*.telenet.be". Waarbij Telenet.be natuurlijk onze ISP is.

Dus de hostnames methode lijkt mij in ons geval niet bruikbaar.

• satcp
  • Niet online
Heb ondertussen eventjes snel wat info ingewonnen op #dpc en wat ik dacht te kunnen doen blijkt dus onmogelijk. jammer. Dan maar flushen op een proxy onder hetzelfde e-mail en de IPs in 't oog houden...
Pagina: 1