Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:07:
spydrone, zou je aub op willen houden met het gebruik van bold?
Anyways, als je in een dosbox 'tracert 192.168.1.1' intypt op een PC waar dit probleem zich manifesteert, wat komt daar dan uit?
Ik neem aan dat op de client PC's windows staat, en de kans is groot dat dat een NT versie zal zijn, (2000, XP, etc). In dat geval; controleer eens de eventlogs op meldingen aangaande het netwerk.
Kun je het typenummer van je switch posten? Ik heb even wat gezocht, en gok dat je deze hebt?
[
afbeelding]
Wat gebeurt er na 30 seconden? Krijg je dan een time-out, worden er verkeerde pagina's weergegeven, wordt je redirected naar een searchpagina, enz?
Werkt internet etc. voor de rest wel continu op alle PC's?
Hebben alle PC's hier last van, of alleen diegenen die op de gbit switch zitten?
- Jij gaat de goede kant op... zo ziet mijn mooie switchje eruit jah...
- Wanneer ik een trace doe naar 192.168.1.1 krijg ik dit:
Bezig met het traceren van de route naar 192.168.1.1 via maximaal 30 hops
1 <1 ms <1 ms 2 ms 192.168.2.1
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 Enz.
- Ik denk dat je dit bedoeld: tracert 192.168.2.1
Bezig met het traceren van de route naar 192.168.2.1 via maximaal 30 hops
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
De trace is voltooid.
- Het probleem zit op elke PC, dus waar trace maakt denk ik niet uit.
- Na de 30 sec, valt ie langzaam weg, ofwel sommige plaatjes weergeeft de pagina niet meer, en na een tijdje geeft ie een melding van: De pagina kan niet worden weergegeven.
- Alles werkt gewoon prima, ik kan gewoon radminnen over het netwerk, maar internet begind nu een beetje raar te doen. En dit is bij elke PC op het netwerk het geval, er zit geen verschil tussen de PC's op de router of via de switch.
[
Voor 10% gewijzigd door
spydrone op 25-09-2005 00:24
]