Switch vs Router???

Pagina: 1
Acties:

• spydrone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-02 17:17
Ik heb sinds een tijdje een 1000Mbit Switch [NetGear] tussen m'n netwerk geplaatst. Voordat ik dit had, kon ik zonder ploblemen in m'n router komen [SMC]. Maar met die switch ertussen lukt het niet meer. Nou... het lukt wel, alleen in de eerste 30 sec kan ik hem configureren, en daarna lukt het niet meer, terwijl het het netwerk prima werkt.

Het zou fijn zijn als ik gewoon weer zonder problemen m'n router kan configureren, wat zou hier het probleem kunnen zijn.

Uitwerking Netwerk:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/comm-clan/ztuf/JT-LAN.gif

- Alle PC's: Windows XP Prof.
- Alle kabels: Cat5

[ Voor 13% gewijzigd door spydrone op 24-09-2005 23:07 ]

Verwijderd

Dan configureer je hem met je laptop?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien kun je voortaan GIF gebruiken in plaat van een bitmap van 917 kB?
En terwijl je daarmee bezig bent kun je ook meteen de breedte aanpassen naar 600px.

Een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.vannoort/GoT/JT-LAN.GIF

Zelfde informatie, 600px, 7,41 kB ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 24-09-2005 22:57 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Geef eens wat meer informatie over de gebruikte systemen (welk OS, welke IP adressen etc) ook is informatie over de bekabeling wel handig, zonder deze informatie is het puur gok werk wat het probleem kan zijn namelijk.
En zou je die BMP wellicht kunnen converteren naar een GIF of PNG, nu moet er steeds 1MB gedownload worden voor zo'n simpel plaatje (plus het feit dat BMP niet in elke browser goed hoeft te werken)

[ Voor 3% gewijzigd door Erkens op 24-09-2005 23:36 ]

• spydrone
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:53:
Niet mogelijk, ofwel kom er gewoon niet in. Alleen als ik mijn router reset, en binnen die 30 sec alles verander.

• spydrone
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:53:
Niet mogelijk, ofwel ik kom er niet in, alleen de eerste 30 sec als ik mijn router reset.

Verwijderd

Dan heeft het niets met die switch te maken hoor, maar gewoon toeval.

en we hebben een edit knop

• spydrone
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:17:
Dan heeft het niets met die switch te maken hoor, maar gewoon toeval.

en we hebben een edit knop
Met de ''Edit'' knop kom ik m'n router nog niet in... :P maar waar zou het dan aan kunnen liggen?

[ Voor 13% gewijzigd door spydrone op 25-09-2005 00:00 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
kom je er wel gewoon weer in als je je switch er tussenuit trekt?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

spydrone schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:24:
[...]

Met de ''Edit'' knop kom ik m'n router nog niet in... :P maar waar zou het dan aan kunnen liggen?
lees mijn post nog eens als je geholpen wilt worden...

• spydrone
Mishmash schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:27:
kom je er wel gewoon weer in als je je switch er tussenuit trekt?
Waarschijnlijk wel... omdat ik het normaal altijd zo had. Dus ik denk dat die switch er iets te maken heeft. En internet laat nu ook opeens rare kanten zien, het gaat alleen maar achteruit. :?

[ Voor 4% gewijzigd door spydrone op 25-09-2005 00:01 ]

• spydrone
Erkens schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:36:
[...]

lees mijn post nog eens als je geholpen wilt worden...
Ik wil graag geholpen worden, wat moet ik doen?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

spydrone schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:46:
[...]

Als eerste, waarom typ je alles met "bold" :?
Ten tweede waarom steeds een nieuwe post als de vorige post nog van jezelf is? maw, gebruik die edit knop.

Ten derde, jij bent de persoon met een probleem, jij wilt geholpen worden, jij opende dit topic zodat je reacties krijgt, lees die reacties dan ook :/
Erkens schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:55:
Geef eens wat meer informatie over de gebruikte systemen (welk OS, welke IP adressen etc) ook is informatie over de bekabeling wel handig, zonder deze informatie is het puur gok werk wat het probleem kan zijn namelijk.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:45

rapture

Zelfs daar netwerken?

Is die nieuwe switch van een te goedkope merk? Die merken zorgen voor goedkope switches door de helft van de broodnodige onderdelen "vergeten" in de doosje te steken. Vooral op koelvinnen besparen ze graag zodat de switch gemakkelijk kan oververhitte en tilt slaan.
Zonder bold aub, het is hier geen MSN (waar sommigen zo graag altijd caps typen) ofzo. Verdere netwerkdetails aub, onze glazenbollen zijn op RMA bij oa Toshiba en deze zijn nog altijd niet terug.

[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 24-09-2005 23:58 ]

• spydrone
Erkens schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:49:
[...]

Als eerste, waarom typ je alles met "bold" :?
Ten tweede waarom steeds een nieuwe post als de vorige post nog van jezelf is? maw, gebruik die edit knop.

Ten derde, jij bent de persoon met een probleem, jij wilt geholpen worden, jij opende dit topic zodat je reacties krijgt, lees die reacties dan ook :/

[...]
Ik typ met bold om het wat makkelijker te maken of ik antw. geef of jullie...
Die 2 dezelfde antwoorden was een foutje, oorzaak m'n router denk ik ...
Ik snap jou probleem, en ik lees de antwoorden, en heb ook een reactie op jou vraag uitgewerkt...

[ Voor 4% gewijzigd door spydrone op 25-09-2005 00:01 ]

• spydrone
rapture schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:51:
Is die nieuwe switch van een te goedkope merk? Die merken zorgen voor goedkope switches door de helft van de broodnodige onderdelen "vergeten" in de doosje te steken. Vooral op koelvinnen besparen ze graag zodat de switch gemakkelijk kan oververhitte en tilt slaan.

[...]

Zonder caps aub, het is hier geen MSN (waar sommigen zo graag altijd caps typen) ofzo. Verdere netwerkdetails aub, onze glazenbollen zijn op RMA bij oa Toshiba en deze zijn nog altijd niet terug.
Het merk staat bovenaan m'n topic [NETGEAR], ik heb nergens CAPSLOCK gebruikt, m'n switch is niet overhit geweest, hij staat in in lekker windje ;)

Welke info moet er nog bij, allus wat jullie tot nu toe hebben gevraagd staat bovenaan...

[ Voor 3% gewijzigd door spydrone op 25-09-2005 00:01 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

spydrone schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:53:
Ik typ met bold om het wat makkelijker te maken of ik antw. geef of jullie...
Die 2 dezelfde antwoorden was een foutje, oorzaak m'n router denk ik ...
Ik snap jou probleem, en ik lees de antwoorden, en heb ook een reactie op jou vraag uitgewerkt...
dat bold leest erg irritant iig
en dan nog, _ik_ heb geen probleem, dat heb jij
En als je op iemand reageert, bijvoorbeeld met die IP adressen, geef dan even aan dat je wat veranderd hebt in je plaatje.

Verwijderd

Ik denk toch dat je je mentaliteit iets aan moet passen wil je hier goed geholpen worden. Je hoeft absoluut niet alles in bold te typen om het zogenaamd overzichtelijker te maken, der staat namelijk keurig een naam bij elke post. De edit knop is zoals zovaak gezegd ook niet voor niks uitgevonden!
Misschien kan je gewoon eens wat antwoorden geven op de vragen in het topic. Merk switch? Merk router? etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 00:00 ]

• spydrone
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:58:
Ik denk toch dat je je mentaliteit iets aan moet passen wil je hier goed geholpen worden. Je hoeft absoluut niet alles in bold te typen om het zogenaamd overzichtelijker te maken, der staat namelijk keurig een naam bij elke post. De edit knop is zoals zovaak gezegd ook niet voor niks uitgevonden!
Misschien kan je gewoon eens wat antwoorden geven op de vragen in het topic. Merk switch? Merk router? etc.
Ok zal m'n best doen!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

spydrone schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:57:
Het merk staat bovenaan m'n topic [NETGEAR], ik heb nergens CAPSLOCK gebruikt, m'n switch is niet overhit geweest, hij staat in in lekker windje ;)

Welke info moet er nog bij, allus wat jullie tot nu toe hebben gevraagd staat bovenaan...
capslock of bold hebben dezelfde irriterende effect op de medegebruikers.

Kan je de router niet meer configureren vanuit eender welke computer in je netwerk? En ik zie in mijn netwerk alleen maar gare routers. Van een Target routertje heb ik wel verwacht, dan maar een iets grotere koelvin op de hete chip plakken. Ook de Linksys hier moest gemod worden om stabiel te kunnen draaien.

[ Voor 33% gewijzigd door rapture op 25-09-2005 00:09 ]

Verwijderd

Oke, probeer eens daadwerkelijk de switch deruit te trekken en kijk of alles nog werkt, misschien heeft je router het ineens begeven, of is hij juist de gene die het erg warm krijgt van je switch. Kan je trouwens niet vanaf pc1 langer dan 30 seconden je router in (in setup met switch)?

Verwijderd

spydrone, zou je aub op willen houden met het gebruik van bold?

Anyways, als je in een dosbox 'tracert 192.168.1.1' intypt op een PC waar dit probleem zich manifesteert, wat komt daar dan uit?

Ik neem aan dat op de client PC's windows staat, en de kans is groot dat dat een NT versie zal zijn, (2000, XP, etc). In dat geval; controleer eens de eventlogs op meldingen aangaande het netwerk.

Kun je het typenummer van je switch posten? Ik heb even wat gezocht, en gok dat je deze hebt?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66889/full.jpg

Wat gebeurt er na 30 seconden? Krijg je dan een time-out, worden er verkeerde pagina's weergegeven, wordt je redirected naar een searchpagina, enz?

Werkt internet etc. voor de rest wel continu op alle PC's?

Hebben alle PC's hier last van, of alleen diegenen die op de gbit switch zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 00:07 ]

• spydrone
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:05:
Oke, probeer eens daadwerkelijk de switch deruit te trekken en kijk of alles nog werkt, misschien heeft je router het ineens begeven, of is hij juist de gene die het erg warm krijgt van je switch. Kan je trouwens niet vanaf pc1 langer dan 30 seconden je router in (in setup met switch)?
Warmte speelt hier denk ik geen rol, vanaf PC001 heb ik hetzelfde probleem als alle andere pc's. Ik ga nu proberen m'n switch van het netwerk af te helen en alleen via m'n router te werken.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:45

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Cat5-bekabeling voor 1000Mbit Ethernet? Ik dacht dat dat minimaal Cat5E of Cat6 moest zijn... als ik mijn theorie voor CCNA van 3 jaar geleden moet geloven. Als het met Cat5 werkt mag je in je handjes knijpen als het werkt maar ook niet raar opkijken over problemen zoals deze.

... en oranje! :P

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

iNSaNe-oNe schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:08:
Cat5-bekabeling voor 1000Mbit Ethernet? Ik dacht dat dat minimaal Cat5E of Cat6 moest zijn... als ik mijn theorie voor CCNA van 3 jaar geleden moet geloven. Als het met Cat5 werkt mag je in je handjes knijpen als het werkt maar ook niet raar opkijken over problemen zoals deze.
CAT5 is niet zo'n groot probleem, het correct UTP-kabel knijpen volgens de regels van de kunst is een groot probleem.

Afbeeldingslocatie: http://www.incentre.net/incentre/images/ethcable568b.gif
dit en niks anders, vanaf het moment dat je naar gigabit overstapt, dan je geconfronteerd worden met de kunst van UTP kabels knijpen.

• spydrone
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:07:
spydrone, zou je aub op willen houden met het gebruik van bold?

Anyways, als je in een dosbox 'tracert 192.168.1.1' intypt op een PC waar dit probleem zich manifesteert, wat komt daar dan uit?

Ik neem aan dat op de client PC's windows staat, en de kans is groot dat dat een NT versie zal zijn, (2000, XP, etc). In dat geval; controleer eens de eventlogs op meldingen aangaande het netwerk.

Kun je het typenummer van je switch posten? Ik heb even wat gezocht, en gok dat je deze hebt?
[afbeelding]

Wat gebeurt er na 30 seconden? Krijg je dan een time-out, worden er verkeerde pagina's weergegeven, wordt je redirected naar een searchpagina, enz?

Werkt internet etc. voor de rest wel continu op alle PC's?

Hebben alle PC's hier last van, of alleen diegenen die op de gbit switch zitten?
- Jij gaat de goede kant op... zo ziet mijn mooie switchje eruit jah...

- Wanneer ik een trace doe naar 192.168.1.1 krijg ik dit:

Bezig met het traceren van de route naar 192.168.1.1 via maximaal 30 hops

1 <1 ms <1 ms 2 ms 192.168.2.1
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 Enz.

- Ik denk dat je dit bedoeld: tracert 192.168.2.1

Bezig met het traceren van de route naar 192.168.2.1 via maximaal 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1

De trace is voltooid.

- Het probleem zit op elke PC, dus waar trace maakt denk ik niet uit.

- Na de 30 sec, valt ie langzaam weg, ofwel sommige plaatjes weergeeft de pagina niet meer, en na een tijdje geeft ie een melding van: De pagina kan niet worden weergegeven.

- Alles werkt gewoon prima, ik kan gewoon radminnen over het netwerk, maar internet begind nu een beetje raar te doen. En dit is bij elke PC op het netwerk het geval, er zit geen verschil tussen de PC's op de router of via de switch.

[ Voor 10% gewijzigd door spydrone op 25-09-2005 00:24 ]

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2025

Cool_Mod_E

9200 Wp

Kun je ook het interne adres van je modem eens posten ?
Ook de subnetmasks die je op je PC's gebruikt.
(ben benieuwd of je wel gescheiden subnets gebruikt)

• spydrone
Cool_Mod_E schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:36:
Kun je ook het interne adres van je modem eens posten ?
Ook de subnetmasks die je op je PC's gebruikt.
(ben benieuwd of je wel gescheiden subnets gebruikt)
Waar kan ik die subnetmasks zien, en veranderen? Kabelnetwerk is touwens prima... het zijn allemaal CAT5E kabels, en gekocht.

En wanneer ik rechtstreeks achter mijn router zit, heb ik geen problemen om in de router te komen.

[ Voor 30% gewijzigd door spydrone op 25-09-2005 01:05 ]

Verwijderd

spydrone schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:16:
- Jij gaat de goede kant op... zo ziet mijn mooie switchje eruit jah...
Mooi om te horen, maar het was makkelijker geweest als jij het typenummer van je router even had gepost.. dan had ik niet te hoeven zoeken en was jij misschien sneller geholpen ;)
- Alles werkt gewoon prima, ik kan gewoon radminnen over het netwerk, maar internet begind nu een beetje raar te doen. En dit is bij elke PC op het netwerk het geval, er zit geen verschil tussen de PC's op de router of via de switch.
Is het probleem opgelost als je achter PC001 of de laptop gaat zitten en de switch even helemaal uit zet?

Hoe is e.e.a. ingesteld tussen modem en router? Heeft je modem het publieke IP-adres, of heeft de router dat?

Je geeft nog steeds weinig info, dus ik blijf maar wat schieten in het donker. Er zijn denk ik twee mogelijkheden:

1) je router of je switch heeft of hebben problemen met de omschakeling tussen 10/100/1000. In dit geval zou de aansluiting van je switch de in de router ingebouwde switch dusdanig moeten ontregelen, dat je dit soort kwalen krijgt. Ik denk niet dat dit het is.
2) je modem of router krijgt teveel connecties te verwerken, of er gaat iets mis in de communicatie tussen beide.

In de 'ideale' situatie, heeft je router het publieke IP adres. Of dat in dit geval kan, durf ik niet te zeggen, want ik weet niet welk type router je hebt (alleen het merk) of welk merk/type het modem is.

Need... more... info...

Verwijderd

Ik vindt het nog wel steeds erg raar dat je de switch er nog niet uit heb gegooit.

Je loopt hier wel te mekkeren en te mopperen dat je geholpen wilt worden maar komt niet erg behulpzaam over.

Ik zou dit even proberen.

Switch eruit.Werkt alle weer goed dan andere switch of hub.
Werkt het nog steeds niet goed dan een pc direct op het modem testen of die wel
goed is of router testen.

Verder veel succes en weel vooral niet te zuinig met informatie. Want als je eenmaal al gepost hebt lees je vaak niet meer de startpost door. Dus als je je startpost hebt verandert moet je dat wel even melden.

• Cool_Mod_E

Cool_Mod_E

9200 Wp

spydrone schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:02:
[...]

Waar kan ik die subnetmasks zien, en veranderen? .
Op dezelfde plaats waar je het IP adres invult (heeft nu vermoedelijk de waarde 255.255.255.0)

Maar sorry dat ik het zeg, je geeft alweer geen (volledig) antwoord op een gestelde vraag!

Wat is het (interne) IP adres van je modem nou ?

• spydrone
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:06:
[...]

Mooi om te horen, maar het was makkelijker geweest als jij het typenummer van je router even had gepost.. dan had ik niet te hoeven zoeken en was jij misschien sneller geholpen ;)

[...]

Is het probleem opgelost als je achter PC001 of de laptop gaat zitten en de switch even helemaal uit zet?

Hoe is e.e.a. ingesteld tussen modem en router? Heeft je modem het publieke IP-adres, of heeft de router dat?

Je geeft nog steeds weinig info, dus ik blijf maar wat schieten in het donker. Er zijn denk ik twee mogelijkheden:

1) je router of je switch heeft of hebben problemen met de omschakeling tussen 10/100/1000. In dit geval zou de aansluiting van je switch de in de router ingebouwde switch dusdanig moeten ontregelen, dat je dit soort kwalen krijgt. Ik denk niet dat dit het is.
2) je modem of router krijgt teveel connecties te verwerken, of er gaat iets mis in de communicatie tussen beide.

In de 'ideale' situatie, heeft je router het publieke IP adres. Of dat in dit geval kan, durf ik niet te zeggen, want ik weet niet welk type router je hebt (alleen het merk) of welk merk/type het modem is.

Need... more... info...
Ik heb zo'n @home motorola modem:

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:BvfWCgv3htAJ:www.crrstv.net/images/motorola-modem.jpg

Ik heb in m'n router een Dynamic IP opgegeven. [SMC smc2804wbr]

• spydrone
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:08:
Ik vindt het nog wel steeds erg raar dat je de switch er nog niet uit heb gegooit.

Je loopt hier wel te mekkeren en te mopperen dat je geholpen wilt worden maar komt niet erg behulpzaam over.

Ik zou dit even proberen.

Switch eruit.Werkt alle weer goed dan andere switch of hub.
Werkt het nog steeds niet goed dan een pc direct op het modem testen of die wel
goed is of router testen.

Verder veel succes en weel vooral niet te zuinig met informatie. Want als je eenmaal al gepost hebt lees je vaak niet meer de startpost door. Dus als je je startpost hebt verandert moet je dat wel even melden.
Ik doe m'n best, ik doe m'n best... ik kom denk verkeerd over, maar ik zit echt met dit probleem. En lees al jullie antw. goed door. En geef ook antw. als het mogelijk is.

• spydrone
Cool_Mod_E schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:12:
[...]

Op dezelfde plaats waar je het IP adres invult (heeft nu vermoedelijk de waarde 255.255.255.0)

Maar sorry dat ik het zeg, je geeft alweer geen (volledig) antwoord op een gestelde vraag!

Wat is het (interne) IP adres van je modem nou ?
Interne IP van de modem, is dat niet gewoon je IP?

GATEWAY
IP Address: 192.168.2.1
Subnet Mask: 255.255.255.0

[ Voor 7% gewijzigd door spydrone op 25-09-2005 01:31 ]

Verwijderd

spydrone schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:20:
[...]

Interne IP van de modem, is dat niet gewoon je IP?

INTERNET
WAN IP: 84.24.69.107
Subnet Mask: 255.255.254.0

GATEWAY
IP Address: 192.168.2.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
Nee.
Voor zover ik weet gebruikt SMC altijd 192.168.2.1 voor hun modems routers; dit staat ook keurig in je lijstje.

Edit:
Sorry, niet goed gelezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 01:29 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Netgear is opzich prima spul, maar ik zou zelf die SMC eens verdenken. Die switch is unmanaged-- het enige dat na 30 seconden iets doet op switches is het Spanning Tree Protocol. En dat zou omgekeerd werken: eerst 30 seconden niets, dan pas verkeer doorlaten. (Maar het is ook een zeldzaamheid op unmanaged switches). Dus, heb je de mogelijkheid om die SMC te vervangen? Ik meen dat die surfboard modems zelf ook kunnen routen, of heeft @home dat uitgezet?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Cool_Mod_E

Cool_Mod_E

9200 Wp

Haal dat "WAN IP" even uit je berichtje ! (die wil je niet met de rest van de wereld delen) ;)

Dit zijn adressen die je uit je modem gehaald hebt he ?

Dan denk ik dat je router problemen heeft om het e.e.a. te routeren. (Je gebruikt zowel aan de wan kant als aan de lan kant hetzelfde subnet.....
Vinden routers niet leuk

• spydrone
CyBeR schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:25:
Netgear is opzich prima spul, maar ik zou zelf die SMC eens verdenken. Die switch is unmanaged-- het enige dat na 30 seconden iets doet op switches is het Spanning Tree Protocol. En dat zou omgekeerd werken: eerst 30 seconden niets, dan pas verkeer doorlaten. (Maar het is ook een zeldzaamheid op unmanaged switches). Dus, heb je de mogelijkheid om die SMC te vervangen? Ik meen dat die surfboard modems zelf ook kunnen routen, of heeft @home dat uitgezet?
Misschien een goed idee, ik kan m'n motorola in via 192.168.100.1 [SurfBoard], zo kan ik alleen de modem configureren, niet echt routen.

Iets voor morgu...thnx voor de hulp tot nu toe! :Z

[ Voor 5% gewijzigd door spydrone op 25-09-2005 01:48 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Cool_Mod_E schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:27:
Haal dat "WAN IP" even uit je berichtje ! (die wil je niet met de rest van de wereld delen) ;)
Oh, hoezo?

*kuch*paranoia*kuch*
spydrone schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:31:
[...]

Misschien een goed idee, ik kan m'n motorola in via 192.168.100.1 [SurfBoard], zo kan ik alleen de modem configureren, niet echt routen.
Hmm, ok. 't is een heeeele tijd geleden dat ik een surfboard had ;) (zodra 't kon hier vervangen door adsl). Maar goed, een router vinden met een ethernet WAN poort is niet zo moeilijk. In het ideale geval kun je er van iemand een lenen om 't eens uit te proberen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1