Wat is dit voor lampje....?

Pagina: 1
Acties:

• Speedy67
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 18:17
... zie foto...
Ik kwam het tegen tussen wat rondslingerende recente hardware... was me nog nooit opgevallen.
Lijkt op een ledje met 3,5mm jack aansluiting. Waar is het voor, en waar sluit ik het op aan?
Alvast bedankt voor verduidelijkende reakties.

Afbeeldingslocatie: http://www.marisan.nl/images/lampje.jpg

Planes, trains and automobiles

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:27
Het lijkt wel op de ontvanger van de afstandsbediening van mijn TV-kaart, maar daar zit dat soort van ledje in een rondje.

Verwijderd

Volgens mij is het een infraroodontvanger voor de afstandbediening voor een draadloze verbinding tussen je PC en je PC. Hiermee vang je het infrarood signaal op en wordt het via de verbinding doorgegeven naar je PC om bjiv. een flim te soppen. Heb je zo'n ding (ooit gehad?) Dan hoort het daar waarschijnlijk bij. Ik heb er ook één naast mijn tv hangen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 22:37 ]

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
als je bv digitale tv van casema hebt kan dit ding tegen de het infrarode ontvangertje zetten en de plug bv in je hard disk recorder steken... je harddisk recorder zend dan een signaal uit naar je kastje van casema...

zoiets was het ongeveer.. :)
in iedergeval heb ik het in deze opstelling al een paar keer gezien... maar wat het nou precies doet moet iemand me maar ffies mee helpen!

• Speedy67
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:32:
Volgens mij is het een receiver voor de afstandbediening voor een draadloze verbinding tussen je PC en je PC. Hiermee vang je het infrarood signaal op en wordt het via de verbinding doorgegeven naar je PC om bjiv. een flim te soppen. Heb je zo'n ding (ooit gehad?) Dan hoort het daar waarschijnlijk bij. Ik heb er ook één naast mijn tv hangen
Ik heb een tv-kaart, maar daar zit een 'oogje' bij wat er anders uitziet (inderdaad in een rondje). Verder heb ik hier naar mijn weten geen computerhardware met afstandbediening in huis gehad. Misschien iets wat bij een nieuwe mobo heeft gezeten? Of bij een pc-case? Dat soort dingen ben ik onlangs nog wel mee bezig geweest...

Verwijderd

Het oogje is - voor mij - duidelijk een receiver van licht, volgens mij inrarood. Het stripje is dubbelzijdig tape waarmee je de receiver kunt plakken op een plaats waar het in bereik van je afstadsbediening komt.

Die verbindingen war ik het in een eerdere post over had waren een paar jaar geleden erg populair, heb je er toen misschien één gehad ?

• Speedy67
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:46:
Het oogje is - voor mij - duidelijk een receiver van licht, volgens mij inrarood. Het stripje is dubbelzijdig tape waarmee je de receiver kunt plakken op een plaats waar het in bereik van je afstadsbediening komt.

Die verbindingen war ik het in een eerdere post over had waren een paar jaar geleden erg populair, heb je er toen misschien één gehad ?
Ik kan echt niks bedenken..ik kan je uitleg prima volgen, maar ik kan me niets bedenken waar ik dit dingetje bij kan plaatsen...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

misschien een idee om je manuals eens goed door te snuffelen.... dit schiet niet op

Verwijderd

volgens mij is dat om je afstands b mee verlengen zo dat je een bv video/dvd player van uit een andere kamer kunt bedienen ik heb heb draadloos tv/video zender daar zit ook zo:n ding bij die plug ik beneden in de zender en leg deze voor mijn casema digitaal ontvanger en kan dan zo de kanalen door zappen

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 23:10 ]

Verwijderd

Bloody irritating als je een deivce hebt waarvan je niet weet waar het voor is! We zijn het iig eens dat het voor een afstandsbediening is. Nu nog uitvinden voor welk apparaat...

Verwijderd

low_n_slow schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:35:
als je bv digitale tv van casema hebt kan dit ding tegen de het infrarode ontvangertje zetten en de plug bv in je hard disk recorder steken... je harddisk recorder zend dan een signaal uit naar je kastje van casema...

zoiets was het ongeveer.. :)
in iedergeval heb ik het in deze opstelling al een paar keer gezien... maar wat het nou precies doet moet iemand me maar ffies mee helpen!
Dit is het inderdaad. ik heb er ook zoeen. Zat bij mn philips hdd recorder

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Mijn stereoset gebruik 3,5" jack plugjes om het afstandsbediengingsignaal door te sturen naar de veschillende componenten. Alleen gebruikt ie dan de IR ontvanger van de versterker, maar misschien is het zoiets?

wwweet ik veel...

• Speedy67
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:44:
[...]

Dit is het inderdaad. ik heb er ook zoeen. Zat bij mn philips hdd recorder
AND THE WINNER IS: FREEWILLY!! :)

Mijn dank voor het laten vallen van het verlossende kwartje: ik heb inderdaad een philips hdd recorder. En in de manual (dank voor de tip WFvN):

Afbeeldingslocatie: http://www.marisan.nl/images/glink.jpg

Pagina: 1