Toon posts:

Samsung 250GB word niet gedetecteerd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe hardeschijf aangeschaft, de 250GB Samsung SP2504C SATA.

Ik had er al een 160GB SATA hdd van Samsung inzitten, en heb deze dus voor uitbreiding gekocht.
Toen ik hem in de pc had gezet en de computer had opgestart zag geen 1 programma de hdd (Deze computer in windows, partition magic)
Daarna heb ik in de bios gekeken of de computer de schijf daar wel zag, maar hij stond er dus niet bij.
Ik heb toen de hardeschijf aangesloten op de 1e poort waar de andere hdd van 160 GB opzat die de bios wel zag, maar daar werd de nieuwe schijf dus ook niet op gezien.

Mijn vraag is dus nu waar dit aan kan liggen?

Ik heb een ASUS P5GD1 PRO moederbord.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:08

_Ernst_

Mark It Zero!

Spint hij wel op?
En de desbetreffende sata poort staat wel enabled in je BIOS?

Last.fm

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wat zegt schijfbeheer? (Start » Uitvoeren » diskmgmt.msc)?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

never mind....

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 22:47 . Reden: Kwam met een oplossing voor een VIA chipset. ]

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:43:
Wat zegt schijfbeheer? (Start » Uitvoeren » diskmgmt.msc)?
die ziet hem ook niet.
_Ernst_ schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:42:
Spint hij wel op?
En de desbetreffende sata poort staat wel enabled in je BIOS?
alles staat op AUTO, en ik heb het dus ook al op de poort geprobeerd waar de 160GB op werkt.
als ik de computer even een tijdje aan heb staan is de 160GB ook warm, en de 250GB helemaal niet. maar bij een nieuwe hdd kan het toch niet zo zijn dat het nu al niet werkt lijkt mij.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 22:57 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:08

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:53:
[...]

als ik de computer even een tijdje aan heb staan is de 160GB ook warm, en de 250GB helemaal niet.
Dan spint hij dus niet op waarschijnlijk, lijkt me een gevalletje braqe harddisk.

Last.fm

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:53:

[...]

alles staat op AUTO, en ik heb het dus ook al op de poort geprobeerd waar de 160GB op werkt.
als ik de computer even een tijdje aan heb staan is de 160GB ook warm, en de 250GB helemaal niet.

check de powercable eens :P is je voeding geschikt ervoor?

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:02:
[...]

Dan spint hij dus niet op waarschijnlijk, lijkt me een gevalletje braqe harddisk.
Daar was ik al bang voor. is dus niks anders aan te doen dan terug te gaan naar de winkel?
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:08:
[...]

check de powercable eens is je voeding geschikt ervoor?
die is er zeker geschikt voor :)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Er gaat ergens iets mis met de stroomvoorziening. Of in het kabeltje van de voeding, of in de disk zelf. Probeer eens een ander kabeltje waarvan je zeker weet dat 'ie wel werkt. En anders inderdaad terug naar de winkel, dan heb je een DOA te pakken.

DOA = Dead On Arrival

Verwijderd

Topicstarter
heb ik nu geprobeerd, en geen resultaat.
zal dan maar weer terug moeten gaan naar de winkel. :O
bedankt voor de hulp igg :)
Pagina: 1