Fraude dmv verzending naar Nigeria.

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Tysoft
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-04 19:36
Sinds een dag heb ik mijn laptop (Dell D800, staat hier ook op vraag&aanbod) aangeboden op verschillende internetsites.
Vanmorgen kreeg ik een e-mail bericht dat er een bod van 1100 euro was geplaatst op mijn laptop, terwijl ik er een vraagprijs voor 950 euro had staan.
Ik was verheugd te noemen en heb de bieder een mail gestuurd dat ik akkoord ga met zijn bod.

Hierop kreeg ik een mail terug in het Engels van een man (Henry Steve) die beweerde dat hij de laptop naar zijn zoon in Nigeria wilde laten sturen. Of ik even de verzendkosten naar Nigeria wilde uitzoeken en mijn bidpay bankgegevens door wilde geven.
Ik, goed stom, heb dit voor hem uitgezocht en de gegevens naar hem toe gestuurd. Echter, alleen mijn normale bankgegevens, want een bidpay sellers account heb ik niet.

Toen kreeg ik een reactie terug, en die citeer ik hier (zodat mensen via google hem straks ook kunnen vinden):

"I will not be able to make the payment until monday. So, i will contact you as soon as i have made the payment and also, Bidpay HSBC Bank will contact you with the confirmation letter.
The shipping name and address is as stated below:
NAME: ABIODUN ADENIYI
ADDRESS: 1, OKE-IJAN STR.
OFF IREMO RD.
ILE IFE
STATE: OSUN
COUNTRY: NIGERIA
ZIP CODE: 220001
Hope to read from you soon."

Toen kreeg ik argwaan. Hij heet toch Henry Steve? Hoe kan zijn zoon dan Aboidu Adeniyi heten?
Goed, ik op google gaan zoeken, kwam ik op de spaanse ebay site uit, waar ik las dat dit oplichterij was.
Waarschijnlijk zal de goede man eerst geld overmaken, om vervolgens, na verzending, de betaling weer vrolijk terug te trekken.

Kortom, kijk uit, je bent er zo ingetuind. Ik rook geld, en daar wordt je echt blind van, niet normaal...

Verwijderd

Ik heb dit idd een keer eerder gehoord, nooit iets verkopen uit mensen uit Nigeria dus :X

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:16:
Ik heb dit idd een keer eerder gehoord, nooit iets verkopen uit mensen uit Nigeria dus :X
Ik heb het ook "wel eens" eerder gehoord O-) [/opsom]

Verwijderd

Zodra er het woordje "Nigeria" in voorkomt gaat er bij mij toch wel een belletje behoorlijk rinkelen......

• RikTW
Stelling: Als er zoveel nigerianen zouden zijn die laptops willen kopen (boven de vraagprijs) dan zou er daar ook wel een computerwinkel zijn.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik snap dat ze na levering het geld terugboeken, maar wat als je het geld nou al hebt gepind enzo? :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• RikTW
axis schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:22:
Ik snap dat ze na levering het geld terugboeken, maar wat als je het geld nou al hebt gepind enzo? :)
eh, het geld komt nooit op je rekening hoor, alleen op je account bij een of andere vage online bank (niet eens geloof ik, het wordt alleen bevestigd of zoiets)

• Tysoft
Volgens mij hebben ze altijd het recht om een betaling terug te trekken. Als je het pint, en je saldo is nul, dan nog wordt het weer afgeschreven en sta je dus rood...

• Tysoft
Hij heeft inderdaad gezegd dat er een bevesting van Bidpay zou volgen, dus waarschijnlijk hoopte hij erop dat ik het dan zou geloven en dat ik de laptop zou gaan versturen.
RikTW schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:24:
[...]

eh, het geld komt nooit op je rekening hoor, alleen op je account bij een of andere vage online bank (niet eens geloof ik, het wordt alleen bevestigd of zoiets)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Tysoft schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:24:
Volgens mij hebben ze altijd het recht om een betaling terug te trekken. Als je het pint, en je saldo is nul, dan nog wordt het weer afgeschreven en sta je dus rood...
Maar die stornering zal waarschijnlijk maar binnen een aantal dagen zijn.. dus laat hem maar overmaken, en wacht die periode af?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit klinkt als een traditioneel stukje Nigeriaanse scam en gezien die verhalen is het het beste om er niet op in te gaan, een en ander te laten voor wat het is en dus een andere koper zoeken. Succes ermee in ieder geval.

Dit topic doe ik op slot, aangezien dit niet iets is voor Buyers Zone, aangezien dat bedoeld is voor zaken met betrekking tot de inhoud van Vraag & Aanbod, de Pricewatch, de Product Survey en de Shop Survey. Je topic zou naar Stuffis Generalis kunnen, maar daar kan jij nog niet in.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.