Toon posts:

Windows zet speakerinstelling steeds terug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 5.1 geluidsset maar elke keer als ik de PC opnieuw opstart moet ik dat opnieuw aangeven in de Realtek Sound Manager.
Dan blijft ie het ook de hele tijd doen maar zodra ik de PC opnieuw opstart zet hij instellingen steeds terug op 2 speakers. Ik wordt er gek van.

Heb al geprobeerd om de sound manager uit te schakelen en het via de standaard Windows instellingen te doen, maar die zet ook doodleuk de instellingen weer terug na herstarten.

De geluidskaart is onderdeel van een ASUS P5GD1 PRO mainboard en gebruik Windows XP.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 15:31 ]

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:47
Ik heb dat ook met mijn Soundblaster Audigy 2 ZS, maar hij doet het dan niet om de reboot maar om de paar dagen. Ik weet ook niet waarom die dat doen. :?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 22:25

jasjenl

Liab A Tymo

Heb ik ook wel eens met mijn Soundblaster live. Ik heb daar een tijd geleden vele malen over gemaild met de Creative helpdesk en ondanks allerlei suggesties van hun kant nooit een defintieve oplossing voor gevonden. De laatste tijd heb ik er niet zo vaak last meer van, maar af en toe staan ook mijn instellingen ineens spontaan weer op 2 speakers ipv 4. Ik heb er maar mee leren leven..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het klinkt gek, maar probeer het eens met wat oudere drivers. Ik had laatst ook iets dergelijks met een laptop - de ingebouwde mic bleef maar aanstaat en dus rondzoemen :( - en dat was uiteindelijk ook met oudere drivers op te lossen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Windows instelling voor speakers gaat verloren..

ik zit ook met vrijwel het zelfde gesodemieter ^^