Toon posts:

cd/dvd Branden....hoe op zeker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi; ik heb best wel vaker een cd gebrand maar loop toch erg vaak tegen het probleem aan dat wanneer ik de cd of dvd bij iemand anders in de pc stop, hij hem niet leest.
Dit gebeurt als ik met windows (xp) zelf brandt, maar OOK als ik met nero brandt......op mijn eigen pc komt het dan weer wel goed.

Ik ga fotosessie's maken en die moet ik dan weer opsturen, maar het is dus extreem belangrijk dat dat goed gaat; kan iemand mij tips geven?
De brander is wel goed, daar twijfel ik niet aan....is een Nec trouwens maar die geeft ook nooit foutmeldingen ofzo.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12

GVR

Firmware updaten, en gewoon niet op hoge snelheden gaan branden

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

brandt er voor de zekerheid nog eentje extra :) en zet er een zooitje PAR2 files bij.

Verwijderd

Topicstarter
PAR2?
Wat is dat?

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-08 13:52

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Gooogle?

PAR2 is een parity file waarmee RAR files kunnen worden gerepareerd.
Het is een soort backup. Elk filetje heeft een stukje van een blok van een rar file in zich zitten

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Geloof niet dat je van iemand die een cd opgestuurd krijgt met foto's om te kijken/kopen weet ik het, mag gaan verwachten dattie eerst par2 gaat draaien, vervolgens de boel uit gaat pakken en dan pas de foto's kan bekijken... Dat wordt hem dus niet volgens mij.

Wat je wel kunt doen is een self-extracting rar maken met een recovery gedeelte, dit gaat als het goed is automatisch. Verder zet je in nero natuurlijk de snelheid vooral niet te hoog, in geen geval hoger dan de snelheid die cd fabrikant aangeeft, maar ik zou om op safe te spelen hem gewoon op 8x of zo zetten. En natuurlijk laat je ook nero naderhand controleren of alles hetzelfde is als dat wat je weg wilde schrijven.
offtopic:
Overigens kun je natuurlijk de self-extracting rar dan ook nog mooi vanuit een automatisch runnende cd laten opstarten, maar dat is een heel andere kwestie...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1