Toon posts:

[XP] Error code: 0x80090006 bij inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb net uitgebreid de search gebruikt en google, maar nergens een antwoord op mijn specifieke situatie kunnen vinden, omdat dit probleem alleen maar voor kwam bij mensen met nieuwe hdd's etc.

Het probleem is dus als volgt, ik heb net zitten klooien met Alcohol 120%, die kon ik niet installeren (de trial), ik kreeg op het einde van de setup een internal code error.... dus ik wil rebooten, helpt meestal wel bij fouten in setups. Leuk, kom ik heel XP niet meer in. Als ik inlog krijg ik deze foutmelding:
a problem is preventing windows from accurately checking the license for this computer
Error code is dus 0x80090006. Ook in Safe Mode booten werkt niet..... zodra je inlogt doet ie even je settings laden en dan gaat ie gelijk weer terug naar het inlogscherm.

Kan iemand hulp bieden? Bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 19:50 ]

Verwijderd

Als je reboot krijg je niet zo'n scherm dat windows niet correct is opgestart de vorige keer en dat je kunt kiezen voor Meest recente instellingen die wel werkten?

Verwijderd

Topicstarter
Krijg ik wel, maar helpt niet, zelfde probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 19:54 ]

Verwijderd

Google
Lijkt alsof het iets met je harde schijf is...

Net of de ID van je HDD veranderd is: zie hier

Heb je wel goed gezocht op google? Dit heb ik na 5 minuten zoeken al gevonden...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
MSDN:
How can I correctly set the partition size to avoid the error: "A Problem is Preventing Windows from Accurately Checking the License for this Computer - 0x80090006"?
If, when logging into the runtime, you receive the error "A problem is preventing Windows from accurately checking the license for this computer. Error Code: 0x80090006", then this indicates you did not correctly set the partition size in Target Designer. Within Target Designer, you must provide to the tools the size of your destination partition. If it's grossly incorrect, then the runtime will fail. The default setting is for 1024 MB. To change this, click Settings of your configuration in the center pane of Target Designer. Then, select Target Device Settings and locate the Boot Partition size configurable setting. Change this value to the true partition size on which the runtime will reside.

Important: Re-run check dependency before rebuilding the runtime.
:? Ik heb helemaal niet aan mn partities gezeten... alleen Alcohol 120% geprobeerd te installeren? En wat is Target Designer?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Was spuit elf. :)

[ Voor 191% gewijzigd door Guardian Angel op 24-09-2005 20:00 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Dat is van Windows Embedded, ook via google gevonden... Denk dat je een verkeerd artikel gevonden hebt :)

Verwijderd

Kicken binnen 16 minuten? Das wel erg snel :)

Zoek nog even op google, er zijn echt genoeg links. Zit wss niet anders op dan formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.freelists.org/...ors/11-2003/msg00007.html
RESOLUTION
To resolve this issue, after you restore the computer from a backup,
perform an in-place upgrade of Windows XP, and then reactivate the
Windows XP license.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt naar SAFE-mode gaan en de te starten applicaties voorbij zien komen toch? In dat geval moet je dus Alcohol overslaan. In SAFE-MODE aangekomen tot slot een systeemherstel uitvoeren.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:25:
Je kunt naar SAFE-mode gaan en de te starten applicaties voorbij zien komen toch? In dat geval moet je dus Alcohol overslaan. In SAFE-MODE aangekomen tot slot een systeemherstel uitvoeren.
Gaat niet.. gebeurt ook niets na het inloggen onder Safe Modes. Ik voer mn password in (voor administrator), dat slikt ie, dan zie je iets van start windows en GELIJK daarna logging off en gaat ie weer terug naar het inlogvenster. Een soort loop dus.

Is er geen manier om de key te wijzigen in het regedit zonder in te hoeven loggen in XP?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 10:08 ]

Verwijderd

AMDdude, wil je niet je topic binnen 6 minuten kicken? Dat stellen we niet zo op prijs namelijk.Als je de laatste bent die in het topic reageert, gebruik dan de Edit knop om je bericht aan te passen :)
Ik heb je kicks verwijderd en je laatste post toegevoegd aan die daar boven :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 10:09 ]

Pagina: 1