Toon posts:

Asus AX800XT hardware conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al bijna 1 week bezig met deze videokaart, ik kan hem namelijk niet omruilen omdat de kaart gewoon goed is maar toch werkt het niet goed op mijn systeem.
Ik weet zo goed als zeker dat het om een hardware conflict gaat want op een andere pc werkt hij wel prefect, en mijn systeem werkt ook perfect met een andere videokaart.

Als ik hem in mijn pc zet, en een schone windows installatie doe gaat alles nog goed, het gaat pas mis als ik de catalyst drivers installeer, na de installatie van de drivers moet ik mijn pc restarten, na het laadscherm van windows krijg ik een zwart scherm en blijft de pc hangen, ik kan daarna alleen nog in windows komen in veilige modus, als ik daar de drivers dan weer verwijder en windows normaal start kan wel windows weer normaal starten (zonder videokaart drivers).
Ik heb al verschillende versies van drivers geprobeerd zoals: DNA, Omega, Catalyst 5,9 en oudere versies van Catalyst drivers, verder heb ik windows 2000, xp en 2003 geprobeerd, allemaal met hetzelfde probleem.

Ik heb verder zoveel mogelijk hardware losgekoppeld, en geprobeerd of het dan wel werkt, dan wilt me pc soms een paar keer goed starten met videokaart drivers, maar na 2x restarten of zo krijg ik weer een windows die blijft hangen tijdens het opstarten met een zwart scherm.

Weet iemand mischien wat ik nog zou kunnen proberen?

Dit is het systeem waar het om gaat:
Pentium-m 1,6ghz (met asus adapter)
Asus p4c800-e deluxe
2x 512mb pc 3200 twinmos geheugen.
2x raptors in raid 0
1x 160gb maxtordiamond 9.
465W silentmax enermax
Creative Audigy 2 zs
Asus AX800XT

Games draaien btw perfect met deze videokaart zonder vastlopers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze vraag ook op het rage3d forum gevraagd en toen kwam iemand met de suggestie om het is te proberen met een normale pentium 4 ipv de pentium-m met adapter.
Dat heb ik geprobeerd met mijn oude p4 3,2ghz prescott en nu werkt alles wel goed.
Lijkt dus een conflict te zijn met de adapter of met de pentium-m.
Erg vaag allemaal, en ook jammer want die pentium-m is echt velen malen beter dan me oude pentium 4.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Welke versie van het Bios heb je erin zitten ?

Verwijderd

Topicstarter
Bios versie is 1021, de nieuwste dus, die moest ik erop zetten om de adapter werkend te krijgen.

• hetnet
Ik zie toch echt een nieuwere versie P4C800-E Deluxe BIOS 1023
Weet niet of het helpt, maar er is niet voor niks een nieuwere versie 2005/07/08update
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

P4C800-E Deluxe BIOS 1023
This BIOS support mobile CPU adapter card CT-479. Please do read the description before updating BIOS
Do not use old version Afudos.exe to flash BIOS.Must use new Afudos(2.07) or later revision to flash BIOS.
Using ASUSLiveUpdate to flash BIOS, you need to upgrade ASUSLiveupdate to v5.22.02 or later before flash BIOS.
This BIOS is for motherboards purchased in a retail ASUS package. If your motherboard is part of Compaq X07 Gaming PC or Compaq X09 Gaming PC systems, you should obtain BIOS updates from HP, as using this BIOS may have adverse effects, such as rendering your system unusable.
Support CPU multiplier item when using Dothan 533 with CT-479

[ Voor 62% gewijzigd door hetnet op 26-09-2005 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, zo te zien heb ik die helemaal gemist, ik dacht dat 1021 nog de nieuwste was, ik ga meteen ff flashen en mijn pentium-m terug zetten. :)

Edit:
Net geflashed naar 1023, en pentium-m erin gezet, meteen liep windows weer vast tijdens het starten, dus voor de zekerheid heb ik er daarna meteen een nieuwe windows install opgezet, maar toen ik de catalyst drivers installeerde en restarte bleef windows weer hangen tijdens het starten, oude pentium 4 weer terug gezet en windows werkte weer.
Erg jammer dacht echt dat die bios update de oplossing zou kunnen zijn. :'(

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 18:07 ]

• hetnet
Cekrs jammer, en je bios instellingen........ misschien kun je daar nog wat mee.

Bios instellingen:
Op tabblad Advanced:
Al Overcloking Tuner.
Ik denk dat je daar eens naar ja AGP/PCI Frequency (MHZ) instellingen moet kijken, zet dat eens op 66.66/33.33 en daarna AGP VDDQ Voltage, daarvoor zou je in je handleiding van je videokaart moeten kijken.

Op Tabblad PCI PnP:
Zet Plug en Play OS eens op yes of no gewoon ff om te proberen, kijken wat het doet.
Kan wel eens wezen dat er een IRQ dubbeld wordt gebruikt.

Zou zeggen probeer het eens, Suc6

[ Voor 66% gewijzigd door hetnet op 26-09-2005 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Plug en Play OS op yes en no heb ik al een keer geprobeerd, ook in diezelfde tab heb ik wat irq adressen op reserved gezet, maar het maakte allemaal niet uit.

De AGP/PCI Frequency heb ik net eventjes geprobeerd, die stond op auto, verder het AGP VDDQ voltage gezet zoals in de manual stond.
Snel ff een ghost image terug gezet met een helemaal kale windows installatie, en helaas weer een zwart scherm na het opstarten. :(

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat dit alleen maar op te lossen is als Asus er een bios update voor uitgeeft waar dit probleem word opgelost.
Ik zit er over te denken om mijn moederbord en cpu te verkopen, geheugen te houden en een nieuwe cpu en mobo te kopen om maar van dit probleem af te zijn, want ik begin het een beetje zat te worden nu ik al anderhalve week bezig ben iedere avond een poging te doen om het op te lossen.

Iig bedankt voor het meehelpen met zoeken naar een oplossing. _/-\o_

• hetnet
Tja of dat de oplossing voor dit probleem is.
Het eenige wat ik nu nog buiten het bios kan bedenken is raid drivers.

Dat heb ik zelf gehad met een Dual P3 en een Ati R8500 en promise chip.

Nou ja zou zeggen suc6 met je verkoop en je aankoop nieuwe mobo.

• Ruudjewee
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07 21:25
Heb je al geprobeert wat ik in het andere topic heb gezegd?

- Rechts-klik op 'Deze Computer' en kies Beheren
- Ga naar Services en Toepassing -> Services
- Dubbelklik op de "Creative Service for CDROM Access" service
- Kies bij Opstarttype: Uitgeschakeld
- Herstart uw Computer

Dat werkte bij mij wel
Het ligt dus aan de geluidskaart drivers

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de creative kaart, zonder geluidskaart heb ik hetzelfde probleem.
Het ligt zeker weten aan mijn pentium-m of de adapter voor de pentium-m.
Het leek eerst aan de geluidskaart te liggen omdat de eerste paar reboots goed gingen met een andere geluidskaart, maar toen ik verder ging met drivers installeren begonnen de problemen al weer, dus toen ben ik weer verder gaan zoeken.
Deze pc draait al een paar dagen goed nu ik me pentium-m vervangen heb door mijn oude pentium 4, ik ben alleen niet tevreden over deze pentium 4 (prescott), te heet, te traag, etc.
Pagina: 1