Dit lijkt op laag-frequent-detectie (of LFD).
Dit is een vorm van storing waarbij snoeren die op je versterker aangesloten zijn als ontvangstantenne gaan fungeren. Bij sterke signalen zou het dan zo maar kunnen dat de signalen van je 'antenne' door je versterker worden versterkt en via je luidsprekers te horen zijn.
Belangrijk is om vast te stellen welke draden als antenne fungeren.
Dat kan (in theorie) de 230V aansluiting zijn, maar ook heel goed de snoeren tussen versterker en luidspreker (meest waarschijnlijk).
In het laatste het geval, kan je met een laag volume eens proberen of het verschijnsel zich ook voor doet als je een koptelefoon op je luisprekeruitgangen aansluit (belangrijk.... laag volume anders kan je een nieuwe koptelefoon aanschaffen

).
Als je SLAM dan niet meer hoort is het aannemelijk dat je luidsprekersnoeren de 'antenne' vormen.
Vaak is het probleem dan op te lossen door de luisprekersnoeren een paar keer door een ferrietring te rijgen.
Een ferrietring is een ring van een ijzerachtigmateriaal die er onder andere voor kan zorgen dat antennesignalen worden onderdrukt.
Neem die ring dan zo dicht mogelijk bij de versterker op voor het meest optimale resultaat.
Zo'n ringkern koop je bij een electronica onderdelen winkel of bij een technische dumpzaak.
De ringen die ik bedoel hebben zo'n diameter 3cm.
Hoeveel keer je de luidsprekersnoeren door de ring moet halen weet ik niet precies, maar zelf zou ik het met 4 of 5 wikkelingen proberen. Geeft dat geen resultaat dan een winding meer of minder proberen.
Eerst 1 of 2 ringetjes kopen en dan een beetje pielen, maar ja wil je SLAM-FM wel onderdrukken?