Toon posts:

Digicam 200-300 euro, foto's kunnen blijven maken

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search en policy ed. doorgelezen. Hier wordt netjes uitgelegd wat bepaalde specificaties inhouden. Echter net als met een mobiele telefoon. De ene batterij gaat sneller leeg dan de ander (met exact dezelfde specificaties) afhankelijk van het merk.

Functies als 4 of 5 megapixels interesseren me minder. Ik weet dat je voor 200 tot 300 euro geen top camera kan verwachten. Wat ik wil is dan ook meer op gebruiksgemak gericht:
  1. Snel foto's achter elkaar kunnen maken (de flitser moet telkens een minuut nodig hebben om op te laten)
  2. Klein --> liefst creditcard formaat, dat gaat niet lukken dus dan maar portomonee formaat, moet in me broekzak passen
  3. Oplaadtijd voor eerste foto moet snel zijn
  4. Sluitertijd moet goed zijn, klikken = foto zeg maar.
  5. 512 mb/ 1 gig kaartje moet passen
Verder moet de lens goed zijn, er het liefst een stabilisator inzitten enzovoort maar die specificaties kan ik zelf ook opzoeken. De opgesommede punten helaas niet (minder makkelijk).

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

#1: Tegenwoordig maak je al foto's na enkele secondes. De filtser doet wel mee. Alleen het wegschijven van de foto kan langer duren (buffer).

#2: Creditcard formaat kan, alleen dan wel wat dikker. Je hebt ze bijvoorbeeld van Sony.

#3: Starttijd van digicams is tegewoordig een seconde of 2-3.

#4: Is vrijwel geen probleem meer, alleen het scherpstellen kan soms een seconde of 2 duren... Ligt aan de sensor en de lichtmetingsfunctie. Daarnaast kunnen de meeste cams pre-focussen (half indrukken van de knop), en als je dan doordrukt maakt hij de foto meteen.

#5: Kan volgens mij in iedere cam met een geheugenuitbreiding

Succes met je aankoop (loop eens langs een electro/foto zaak!).

Daarnaast zijn er ook topics, die camera's in een bepaald budget bespreken. Ik weet zeker dat er daar wat voor je bij zit!

[ Voor 9% gewijzigd door Nik op 24-09-2005 18:42 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen: Canon Ixus 400 / 500

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0302/pma2003/canon/s400-angle.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 18:45 ]

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07-2025

Ale-Gu

'Eel Goe'

Als je een Canon IXUS neemt, doe dan in iedergeval eentje met DIGIC II processor

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 10:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3

*kloenk*

Oh nee, ben geen mod :P

Dat het even een keer wat langer duurt voordat er een mod in de buurt is om in te grijpen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er meteen dit soort reacties komen. Maak gewoon een TR (wat je idd ook hebt gedaan), en loop dan hard weg van dit topic (wat je helaas niet hebt gedaan).

[ Voor 55% gewijzigd door Zoefff op 26-09-2005 08:18 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Afbeeldingslocatie: http://my.execpc.com/~brouchou/lock.jpg

;)
En dat geldt natuurlijk ook voor jou.

[ Voor 8% gewijzigd door Zoefff op 26-09-2005 08:18 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Deze vraag kan je inderdaad uitstekend kwijt in Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3 :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.