Toon posts:

[XP] Item vanuit overzicht Deze Computer verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs installeerde ik het softwarepakket wat bij mijn logitech webcam zat. Dit bevatte nogal wat snelkoppelingen naar allerlei plekken op mijn pc. Waar ik ze niet wilde kon ik ze verwijderen behalve uit het overzicht onder Deze Computer. Het item Logitech Gallery blijft daar staan.
Met allerlei tooltjes als TweakUI en Tweaknow Powerpack kun je wel items verbergen die in het configuratiescherm staan maar helaas niet die van Deze Computer.

Er is natuurlijk ergens een sleutel in het register waar de items van Deze Computer staan vermeld. De sleutel van Logitech Gallery verwijderen is dan een oplossing.
Maar waar?
Ik hoop dat iemand me dat kan vertellen of een andere manier weet. Lukraak sleutels wissen totdat ik en keer de goede heb lijkt me niet zo'n goed idee ;)

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Had je shexview al geprobeerd?

Windows is exiting. Is this OK?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ShellExView had ik nog niet geprobeerd. Ik dacht dat je daarmee alleen overbodige extensie onder de rechtermuisknop kon verwijderen.
Dat was dus fout gedacht. 8)7
Logitech Gallery stond idd in de lijst en via File>Remove Selected Item From...>My Computer
kon ik hem verwijderen.
Op diezelfde manier kun je ook items van het Control Panel of bureaublad verwijderen.

Hier kun je versie 1.13 vinden. En het is nog freeware ook!

Thanx voor de tip _/-\o_