Toon posts:

Opstarten stopt bij CPU brand name

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 weken wil mijn computer niet meer opstarten. Ik krijg de BIOS te zien, daarna de main processor (Intel P4, 3 Ghz, geheugentelling (1024 Mb) maar bij CPU brand name strand hij. Volgens mij is dat waar wordt aangegeven dat Hyper Threading enabled is ed.

Ik heb m'n moederbord vervangen (Abit IC-7, nu Abit IC-7G) en een nieuwe processor gekocht (dezelfde als ik al had) maar niets helpt! Het lukt ook niet om in de BIOS te komen.
Kan iemand mij helpen????

Verwijderd

Heb je je ram getest? En je voeding? CPU's gaan niet zo gauw stuk. Moederborden ook vaak niet zomaar, ze zijn meteen stuk of ze doen het gewoon.
Voedingen zijn meestal de boosdoener.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zonder RAM start hij helemaal niet op, en ik heb ook een andere voeding geprobeerd... Ik begin een beetje radeloos te worden...

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

Doe eens even een CMOS clear dan. Hoe dat moet staat in je handleiding.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:00:zonder RAM start hij helemaal niet op,
Zonder RAM misschien niet, maar met ander geheugen? Of slechts 1 van de reepjes als je er meerdere hebt?

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Draait je fan? Is de fan op de cpu fan header aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met 1 geheugenbank geprobeerd, hij telt er dan ook maar 1. Alle fans draaien, alles is goed aangesloten.

Stomme is dus nadat dit probleem zich voor deed heb ik zowel het moederbord als de processor vervangen (wel met hetzelfde merk en type). Maar hij blijft nog steeds op dezelfde plek hangen!

Trouwens het begon nadat ik nadat mijn computer vastgelopen was op de reset knop drukte. Daarna deed hij het niet meer...

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Dan ga ik toch je voeding verdenken. Die trekt het waarschijnlijk niet meer. Welk merk voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 verschillende voedingen geprobeerd een Maxpower en een Enermax, allebei 350 W.

Verwijderd

al geprobeert je CMOS te clearen? bij abit moederborden moet je eerst je pc hele uitzetten en de stroom eraf gooien, dan de gele jumper net onder de kleine batterij (links in 't midden ongeveer) even in de andere stand zetten (+- 10 sec) en dan weer terug. Dan de stroom er weer op en bidden dat het werkt :>

Verwijderd

Topicstarter
CMOS clearen helpt ook niet ;(

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 00:13

Skyline GT-R

RB26DETT

Nu moet je is even gaan denken... Je hebt een nieuw moederbord en CPU, dus je hebt ne van beide 2 stuks, maar je blijft hetzelfde probleem hebben. Weet je wat je dan kunt concluderen? Dat het niet je CPU noch je moederbord was dat stuk is, maar wel iets anders. Dus probeer AL je componenten een te vervangen door een ander. (graka, hdd, ram, PSU, SC, weet ik veel wat nog allemaal ;))

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 20:47

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Je moet beginnen met het absolute minimale:

- cpu
-mobo
- 1 reepje geheugen
- videokaart

en dat goed draait, plug dan per stuk nieuwe onderdelen bij totdat het fout gaat en ziedaar, je probleem heb je gevonden !

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu echt alles geprobeerd:

Opgestart met alleen mobo, processor, PSU, RAM en Videokaart. Stopt bij CPU brand name. Mobo en CPU zijn nieuw, dus ga ervan uit dat deze het niet zijn. Voeding uit m'n vader z'n computer gesloopt, geen succes, RAM en Videokaart uit m'n vader z'n computer geleend, ook geen succes... Ik heb een mailtje naar de fabrikant van m'n mobo gestuurd, misschien hebben zij nog ideeën.

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Toetsenbord, muis of beeldscherm??

Verwijderd

maakt het mobo misschien kortsluiting? omdat de prtoblemen zijn begonnen zijn nadat je een keer een mobo ehbt verwisseld, bouw em eens op buite n de kast

Verwijderd

Heb ik laatst ook gehad. Bleek een 5-in-1 cardreader te zijn die via USB was aangesloten en zo het opstarten van de pc blokkeerde.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Koeler goed geinstalleerd?
Pagina: 1