[MEM] sdram ECC 512 of ddr 2x 256

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hai,

Ik ben best wel thuis in de pc's maar ik heb me nog nooit verdiept in de geheugen afdeling. Ik heb hier een pc staan met zowel 2 sd als ddr geheugensloten, het betreft een,
MSI-kt3 Ultra
AMD 2100+

Nu heb ik meer dan voldoende geheugen liggen maar ik weet niet wat nu het verstandigst is om te gebruiken. Ik heb de volgende mogenlijkheden,

2 reepjes van 256 mb alle 2 DDR333 PC2700 (merk elixer en kingston)
1 reepje van 512 mb SDram PC100 ECC registred (merk Dane-elec)
2 reepjes 1 van 512 ( de dane-elec) + 1 X een slechter/ouder SDram 256 mb pc133 (merk siemens)

Kijk ik weet dus niet wat nu het slimste is om te gebruiken Wat het beste met mijn mobo combineerd weet ik ook niet want niet al mijn geheugenreepjes zijn getest op mijn bord. Ik kan het natuurlijk allemaal gaan proberen maar mischien weet een van jullie zo al te zeggen dat ik voor het een of ander moet gaan, dan heb ik toch een opstapje.

De pc word gewoon voor dagenlijks gebruik gebruikt. Als ECC alleen als voordeel heeft dat het stabieler is dan heeft dit voor mij geen enkele meerwaarde. Als je meer info nodig hebt dan geef ik je die graag.

Alvast bedankt.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
En je wilt weten wat de beste oplossing is? De 2 reepjes van 256 qua bandbreedte denk ik zo. Je kunt het zelf ook testen met benchmarks.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
IDD ik kan en ga het mischien ook wel testen maar soms zijn er van die addertjes onder het gras :)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ECC is alleen voor foutcontrole, maakt het geheugen een beetje langzamer als ik het goed heb (omdat de data eerst gecontroleerd moet worden)

De eerste mogelijkheid is sneller als de 2de, nogal logisch
De laatste optie weet ik niet of dat gaat, dat ouder reepje pc133 is dat ook registered?
Ik weet niet of non-registered en registered zomaar samen gaat.

Maar in elk geval zal de 1ste optie een stuk sneller zijn, en ik denk niet of die 256MB meer (uit de 3de optie) nu een meerwaarde gaat geven tov de 512MB uit de eerste optie die dan een heel stuk sneller is.

Ik zou voor de eerste optie gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 24-09-2005 21:53 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

De eerste: Het geheugen heeft dan meer dan twee keer zo veel bandbreedte, en mocht je nog willen upgraden, dan kun je het daarbij steken.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

marcieking schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:22:
De eerste: Het geheugen heeft dan meer dan twee keer zo veel bandbreedte, en mocht je nog willen upgraden, dan kun je het daarbij steken.
euh... hij heeft 2 ddr reepjes en 2 ddr slots om ze in te doen.
waar wou je dan weer de upgrade insteken :?

maar inderdaad gewoon de ddr reepjes gebruiken,

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Werkt ECC registered spul uberhaupt wel op je moederbord?
Over het algemeen wordt het alleen gesupport door high-end workstation en server moederborden, en een MSI KT3 Ultra valt daar nou niet echt onder.
Het beste wat je kunt doen is gewoon testen wat werkt en vervolgens benchmarken, maar ik denk dat je met 2x 256MB DDR het snelste bent.
Pagina: 1