Toon posts:

[W2003] Kan niet geinstalleerd worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een klein pc'tje dat ik als servertje wil gebruiken. Ik wil hierop Windows 2003 installeren. Het is een Via Eden 800MHz itx moederbordje met 512MB geheugen en een 40GB hardeschijfje.

Ik heb een Windows 2003 bootable cdrom. Als ik de pc opstart dan worden de bestanden voor Windows Setup geladen (drivers etc). Dan komt er op een gegeven moment onderin beeld 'Setup is starting Windows' in beeld. En dan hangt 'ie. Er is geen hardeschijf/cd activiteit, hij blijft gewoon hangen op dit scherm.

Er is niks mis met de cd-rom, aangezien ik met deze cd ook andere servers heb geinstalleerd. En als ik een andere cd-rom gebruik heb ik hetzelfde probleem.

Verder had ik absoluut geen problemen om Windows 2000 Server te installeren, hier bleef 'ie niet hangen op het Windows Setup scherm.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 17:02 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wordt de Via Eden wel gesupport??

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik heb dat probleem ook met mijn MSI 694D PRO moederbord...één keer pakte ie m wel, maar daarna nooit meer. Van die ene keer heb ik dus ook gebruik gemaakt:p

Waar kun je ergens vinden wat voor hardware er ondersteund wordt door 2003?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:47
Probeer eens USB-legacy support uit te schakelen in de BIOS en baat dat niet, laad dan de Setup/Fail Safe Defaults (of hoe dat ook mag heten). Dat was bij mij de oplossing althans, grote kans dat het bij jou ook werkt.

Verwijderd

pingelmonster schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:08:

Waar kun je ergens vinden wat voor hardware er ondersteund wordt door 2003?
Op de HCL die je op Microsoft.com kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:32:
Probeer eens USB-legacy support uit te schakelen in de BIOS en baat dat niet, laad dan de Setup/Fail Safe Defaults (of hoe dat ook mag heten). Dat was bij mij de oplossing althans, grote kans dat het bij jou ook werkt.
Kerel, je bent een held. Ik ben inmiddels ook al vergeten hoe het precies heette, maar inderdaad het laden van de fail safe defaults lostte het probleem op!

• The__Virus
:D

• The__Virus
Mooi dat het gewerkt heeft :P. Sorry voor de dubbelpost.

[ Voor 97% gewijzigd door The__Virus op 25-09-2005 13:03 ]

Pagina: 1