hotspot

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Rammboy
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 23:36
Hallo beste tweakertjes, >:)

Enkele vrienden en ik zijn al een tijdje bezig met het zoeken naar alles wat we nodig hebben om een hotspot op te zetten met een bereik van +/- 5 a 10 km na heel wat zoeken op het internet vonden we deze site en ook nog enkele dingen die we nodig hadden:

- computer (node)
- router
- wifi accespoint

Nu mijn vragen:
- wat moet onze node omvatten (software+hardware)?
- welke hardware ik evt. nog nodig heb
- hoe schakel ik deze apparatuur aaneen? (wat maakt met wat verbinding)

Alvast bedankt _/-\o_

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bereik van 5-10 KM met wifi? :?
Lijkt me niet dat dat ook nog maar enigzins betaalbaar te doen is :P

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Welkom op GOT, lees eerst voor de grap is: Policy - Professional Networking & Servers dat geeft wat meer inzicht in wat waar moet en dan zou je weten dat dit soort vragen niet hier thuis horen.

Maar wat betreft 5 tot 10km via WiFi, kan wel, maar is niet goedkoop & kan volgens mij niet zonder tussenstations (repeaters)

En een hotspot hoeft niet meer te zijn dan een Accesspoint die aan het internet hangt, dus waar je die PC voor nodig hebt snap ik niet helemaal.
Of moeten mensen een kaartje kopen om te kunnen internetten?

• Rammboy
Wel ik had op het internet gelezen dat er een node nodig is en eigenlijk had ik graag gehad dat er een inlog systeem was zodat ik dat internet kan verschaffen aan geregistreerde gebruikers.

BTW kan de modderator dit topic dan plz naar het juiste forumgedeelte herleiden?
THX

[ Voor 75% gewijzigd door Rammboy op 24-09-2005 17:14 ]

Verwijderd

Metal schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:55:
Bereik van 5-10 KM met wifi? :?
Lijkt me niet dat dat ook nog maar enigzins betaalbaar te doen is :P
Idd, Jou apparatuur mag dan wel 10km bereik hebben maar hebben de standaard sweex kaartjes dat ook ? :P

ik kom net op 20 meter afstand met een signaalsterkte van 5mbit hoogstens in m'n eigen huis :/

• Rammboy
Wel ik zou graag op verschillende plaatsen het draadloze internet opvangen en dan in de buurt van de ontvangers enkele 100 meters versturen. welke hardware heb ik hiervoor nodig?

[ Voor 75% gewijzigd door Rammboy op 24-09-2005 17:19 ]

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:43
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:12:
[...]

Idd, Jou apparatuur mag dan wel 10km bereik hebben maar hebben de standaard sweex kaartjes dat ook ? :P

ik kom net op 20 meter afstand met een signaalsterkte van 5mbit hoogstens in m'n eigen huis :/
dan zou ik maar heel rap eens een ander kaartje gaan halen of terug naar de fabriek met dat kaartje. want dat is niet echt normaal :). met alle kaartjes die ik heb getest haal ik toch wel zon 100 meter op me accesspoint (HP ProCurve 420)

[ Voor 41% gewijzigd door Vipertje op 24-09-2005 17:16 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Hier komt ook nog eens de wet bij te kijken. Je mag niet zomaar sterke wifi signalen door de lucht sturen. Hiervoor heb je een vergunning voor nodig.
Mss kan je ook eens info geven waar je dit wilt opstellen? Als dit gewoon in een klein dorpje is, waar er weinig huizen zijn, is dit nog goed doenbaar. Maar in de stad wordt dit direct een grotere uitdaging.

Kijk eens op www.wardrivers.be voor meer info.

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Kijk is bij routershop http://www.routershop.nl/

Daar heb je Wireless apparatuur (Senao) met een vermogen van 100mw (standaard linksys komt aan nog geen 80) maar je hebt zelfs van die AP's die 200mw hebben, die mogen echter in Nederland niet gebruikt worden (maar wel verkocht :P)

Rond de 150,- een goed AP/Hotspot

Of bijvoorbeeld een Cisco AIR-AP 1120b-EK9 voor 474,81incl prima hotspot apparatuur.

[ Voor 7% gewijzigd door hellbringer op 24-09-2005 17:21 ]

• Rammboy
kleine gemeente in belgië (Dilbeek)

Verwijderd

martijnf schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:15:
[...]

dan zou ik maar heel rap eens een ander kaartje gaan halen of terug naar de fabriek met dat kaartje. want dat is niet echt normaal :). met alle kaartjes die ik heb getest haal ik toch wel zon 100 meter op me accesspoint (HP ProCurve 420)
Er staat ook zo'n hele lullige setting "enable tx/rx burst" die niet aangevinkt stond..

Of mijn accesspoint is gewoon brak :/

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 22:18
Een goedkope oplossing zou je kunnen vinden bij het bedrijf Bridge4u. Zij leveren hotspotinternet tegen een betaalbare prijs. 5-10 kilometer doet mij denken aan een mesh-topologie. Dus iets met WDS of iets dergelijks. Maar dat is nog niet gestandariseerd.

• Rammboy
het is eigenlijk eerder de bedoeling dat ik zelf een hotspot opzet.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Rammboy schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:33:
het is eigenlijk eerder de bedoeling dat ik zelf een hotspot opzet.
Misschien is het slim als je je budget even geeft. We kunnen wel allemaal dure dingen opnoemen maar als jij daar geen geld voor hebt...

• Rammboy
Ik zou het liefst zo goedkoop mogelijk doen en dan nadien mijn hardware suk voor stuk upgraden. een server (tower) heb ik al de rest zou ik kopen en evt. krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Rammboy op 24-09-2005 19:08 ]

• Rammboy
Niemand meer?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ramboy, graag verwijs ik je naar de algemene FAQ : Algemene gedragsregels (Netiquette)
Je topic heeft sowieso weinig met PNS te maken, daarnaast is je topic zeer magertjes.
Je hebt een bevlieging in je hoofd, en verwacht vervolgens dat wij dat ff voor je uitkauwen.
Mijn advies : lees je eerst eens in; hier is echt ruim voldoende informatie over te vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.