Toon posts:

abnormaal performance increase na flashe X850 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb net iets heel raar meegemaakt. Ik las erges dat je een X850 pro vivo kon flashen naar een X850 xt pe vivo. Ik haalde daarvoor ongeveer 100fps in counterstrike source stresstest. Na de flash die blijkbaar gelukt was wilde ik opnieuw ff de test runne om te zien hoeveel verschil het maakt. Helaas bleef hij hangen midden tijdens de stresstest ;) Bij heropstarte hebbik ff atitool gedraait en bleek dat gpu nogal warm werd :P ik was dan ook van 520/540 naar iets van een 560/590 gegaan en dat ging niet zo goed blijkbaar :*) zelfs met terug te clocken bleef de graka enorm warm. Dus ik dacht, nou die xt pe gaat niet lukken... ik ga eens een xt probere flashe... zelfde verhaal...gpu werd ongewoon heet en bleef hangen. Teleurgesteld moest ik dan ook terugflashe naar men originele X850 pro bios |:(
Uiteraard bij herstart herinstalleer ik de drivers, ik kijk temperatuur na bij ati tool en ja hoor, temperatuur rond de 40° zoals ervoor in idle O-) Ik overclock men kaart tot op de waarden van daarvoor en ik run de cs stress test en wat blijkt.... 147FPS })
en het grappige is... ik heb helemaaaaaaaaaaal geen idee hoe dat komt... ik dacht eerst dat AA en AF afgespronge waren maar alles was hetzelfde gebleve, ook het ati control center profiel was nog net hetzelfde. heeft iemand ENIG idee hoe dit komt? ik niet hoor :D maar zou wel leuk zijn om te weten voor in het vervolg

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

je hoeft niet te weten waarom toch, als je 47% betere performance hebt moet je blij zijn, geen vragen stellen 8)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 16:06

Hendal.

Chocolate moose

Leuk zo'n benchje maar heb je zoveel increase ook tijdens realtime?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

Topicstarter
heb net 3D mark 05 gedraait, ben van 5312 naar 5944 gegaan... weliswaar geen 47% stijging maar toch...

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

wrom gebeurt dat niet met mijn fx 5200? })

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08 17:19

darkphoenix

Chikara

super! heb je ook andere score verhogingen zoals 3dmark 05?

edit:

oke is toch heel netjes!

[ Voor 26% gewijzigd door darkphoenix op 24-09-2005 17:00 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

tjeck eens in ATITOOL hoeveel pipelines je hebt, verwacht namelijk dat je er 16 hebt staan ipv de 12 die een PRO hebben.. (16 pipes hebben de XT en XT PE uitvoeringen en je zou zomaar de extra 4 geunlocked kunnen hebben :D )

Dat zou erg stoer zijn, want ik meen dat men het eerder getracht heeft, en dit lukte niet...

ben benieuwd :P !?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

als de GPU te heet word zet dan met rivatuner een geforceerde Fansnelheid aan,

erg vervelend als je op een snikhete lan zit en je systeem valt tig keer uit onder het gamen omdat je gpu te warm is geworden (snelheid stond op 43% :/)

Dus , op 80 % ofzo en je moet wel kunnen dan :)

Je kan mooi stresstesten hoe warm je gpu wordt met atitool scan for artifacts aanzetten en dan rivatuner's hardware monitoring, kan je een beetje checken welke fan speed in orde is enzo en of dat niet te veeel geluid maakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 17:20 ]

Verwijderd

Pipelines checken idd
Dit is wel vreemd dan eigenlijk dat als je flashed naar hoger dat ze unlocken en dat ze niet terug locken bij een flash terug
Als dit de manier is ben ik bang dat veel mensen dit gaan doen met als gevolg dat er ook veel n00bjes zijn die het verkeerd flashen :D

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Ik gok dat je geluk hebt gehad en dat je dus een modbare X850 Pro hebt gehad. Die van mij was dat dus niet. Die van jou blijkbaar wel. Post je fillrate eens van bv 3dmark 2001 en wat zegt ATi tools over het aantal piplines dat actief is ? 6k is nog wel wijnig voor een X850 XT kaart Mijn X850 XT PE @ 625-610 haald 7514 3dmarks in 2005.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Even een noob-opmerking. Maar over CPU', en dus ook GPUs lijkt me, wordt toch gezegd dat ze t beter gaan doen als ze ze inbrand?
Als het ding 2x zo heet werd, lijkt me dat ook wel onder de noemer inbranden vallen.

Of zeg ik nu iets heel leips? :+

Verwijderd

Astennu schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:04:
6k is nog wel wijnig voor een X850 XT kaart Mijn X850 XT PE @ 625-610 haald 7514 3dmarks in 2005.
Hij heeft zijn kaart ook volledig terug geflasht naar een X850PRO en dus geen XT
Daarom zijn de scores ook niet met een XT te vergelijken

Verwijderd

Topicstarter
atitool geeft nog altijd maar 12 pipelines aan :) ik weet het ook echt niet hoor! its an act of god O-)

Verwijderd

Topicstarter
mss is men prestatie nu wat het normaal zou zijn, en daarvoor was er misschien iets mis :P

• koenketelaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-01-2025
hehe wel beter dat je nu 147 fps in CSS haalt, heb je dingen veranderd in je ati controlpanel? ik had hem namelijk ook geflasht en ook weer terug geflasht door de slechet effecte.. Kan je anders je profiel ff poste? :D

Verwijderd

wil zon bios flash voor 6600GT AGP :D shame it doesn't exist :p

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Jongens volgens mij is dit een beetje oude koeien wakker maken of niet?
Overigens lijkt me het verhaal van Spliffeh best wel een kans van 1 op de miljoen en kan het misschien nog wel zo zijn dan hij de eerste keer gewoon driver problemen heeft gehad :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart.

Als het de pci-e versie kan die NIET GEFLASHED worden naar wat dan ook, geen xt, geen xt pe, whatever. (alleen met agp lukt dit) Dus ook geen pipes unlocken. Dus je hebt alle test gemaakt op 12 pipes. Je bent vertrokken met 12, bent nooit hoger gegaan en ge-eindigd met 12. Zo simpel als dat.

(zoek eens het andere topic over de x850pro op dit forum. Iemand was zo vriendelijk om zn bevindingen ivm flashen samen te vatten ten behoeve van andere gebruikers. Kudos voor die persoon :) )

Verder heb ik precies hetzelfde, na overclocken tot 560/590 ongeveer haal ik net geen 6000 3d mark punten (5920 of zo), komende van 5100/5200 (non pro versie van 3d mark 05)

Vergeet niet de fanspeeds in de gaten te houden bij overclocken om overheaten te vermijden. (maakt dan wel lawaai idd, maar als je gamet is dat minder erg)

Verder heb ik wel iets eigenaardig meegemaakt onlangs, ik heb een profiel gemaakt (2d profiel) met een underclock naar iets in de range van 220/260 of zoiets. (ik heb nog altijd beeld, dus dat is geen probleem).
Onlangs start is America's army op om wat te gamen, en vergeet het profiel te verzetten naar default of overclock, daar merk ik niets van in game, dus niets wekt mijn 'suspicion' op tot ik opeens een verbrande geur rook. (dit is de eerste keer dat dit me overkomt, dus dan is het wel effe stressen). Zo snel mogelijk uit de game gegaan, de pc gereboot en de fan daarna op 100% gezet om snel af te koelen. Alvorens te rebooten kon ik nog een blik werpen op atitool en daar had ik 123 graden als readout (maar dan wel met een gespiegelde drie weliswaar, heel vreemd, dus 12'epsilon' ) In hoeverre dat betrouwbaar is weet ik niet. Alleszinds heb ik de kaart laten afkoelen, en daarna geen problemen ondervonden. (gelukje gehad?)

Nu is de vraag, is underclocken zo nefast voor een kaart? Doet dit vreemde dingen met je kaart? als je per ongeluk grote prestaties vraagt met die clocks? Anyway, het zal mij niet gebeuren, dat niet ... (eenmaal schrikken is genoeg)
Pagina: 1