Toon posts:

[software request] programma om ERD's mee te tekenen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moet ik vaak ERD's tekenen, hiervoor gebruik ik Visio maar ben er niet erg over te spreken. Steeds moet ik handmatig de cardinaliteit en totaliteit bij de relaties/entiteiten zetten en kan ik maar niet de juiste shapes er voor vinden (relaties zonder pijlen e.d).

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een ander programma, ik ben veel alternatieven tegen gekomen zoals smartdraw, dia, sybase powerdesigner etc. maar ook deze zijn niet geschikt.

Graag zou ik van de pro's (misschien wordt er in de praktijk wel geen ERD's getekend ik weet het niet) weten welke software/shapes ze gebruiken.

Met de GOT search kwam ik wel alternatieven tegen maar deze boden het ook niet hetgeen wat ik zoek.

OS maakt me trouwens niet uit mits linux/windows variant

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 17:06 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
in soortgelijke discussies heb ik wel eens de naam Dia horen vallen, misschien heb je er iets aan

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar was ik ook op gekomen (zie OP), maar deze draait niet goed (bij het starten krijg ik een error in een DOS box). Heb hem al een aantal keer geinstalleerd maar steeds krijg ik dit resultaat

I/O warning: failed to load external entity "NULl"

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

De Oracle tools zijn gratis te downloaden voor personal en/of educational use. Met Oracle Designer kun je leuke ERD's maken. Daar kun je vervolgens de tabellen mee genereren. Werkt erg prettig.

Neem alleen wel minstens een dag de tijd om de hele suite te downloaden en te installeren.

www.oracle.com

[ Voor 5% gewijzigd door PromWarMachine op 24-09-2005 17:08 ]

Dividend for Starters

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:09
Waar ik zelf in het verleden veel gebruik van gemaakt heb voor ERDs is ERwin. Op de CA site staat een trial download (geen idee of die fully functional is) : http://www3.ca.com/Solutions/Overview.asp?ID=260&TYPE=S

Hier nog een lijstje met wat suggesties : http://www.databaseanswers.com/modelling_tools.htm

[ Voor 20% gewijzigd door sverzijl op 24-09-2005 17:15 ]