[Feather Linux]USB Boot stopt

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb zojuist op een nieuw aangeschafte USB stick van 128MB versie 1.7.5 van Feather Linux geinstalleerd (USB versie). Daarbij heb ik de USB stick bootable gemaakt middels het programma syslinux.exe (Win32 versie). Nu probeerde ik het systeem op te starten en krijg ik het bootscreen te zien van Feather linux met een optie erbij voor F2 te drukken voor instellingen en informatie. Verder doet het helemaal niets meer. Ik kan geen F2 indrukken, want daar wordt niet op gereageerd en verder opstarten gebeurt ook niet meer. Zelfs als ik dan de numlock toets uit probeer gaat deze niet meer uit. Iemand enig idee wat er mis kan zijn hiermee?

telefoontoestel

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

hij is geboot van usb maar het progel doet het niet.
probeer een andere distro :s

>.< >.< >.< >.<

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook DSL geprobeerd, maar ook deze lijkt niet te werken. Ik krijg dan een melding van syslinux dat ie de kernel image niet kan vinden. Dan staat er een root command line genaam boot maar die kan ook niets vinden.

Zijn er mss mensen die het wel voor elkaar gekregen hebben om vanuit een Windows XP systeem een werkende USB linux boot hebben gemaakt? Indien zo, zou ik graag aanwijzen etc kunnen gebruiken. Ik heb hiervoor een 128MB USB stick liggen.

telefoontoestel

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Heb je een usb toetsenbord? Dat geeft nog wel eens problemen.

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik heb hier een PS2 toetsenbord gelukkig. Het is een MultiMedia plankje van Microsoft. Kan het mss daarmee te maken hebben?

[Edit]
Ff een kleine toevoeging.
Ik heb inmiddels 1001 topics gelezen over USB Bootable sticks met Linux. De step-by-step handleidingen gaan helaas uit van een al werkend linux systeem en alles wat over Windows gaat komt niet verder dan dat je een bootsector moet aanmaken gebruik makend van een linux boot bestand. Er werd alleen wel aangegeven dat je ook heel goed het programma MKBT kunt gebruiken.

Deze had ik nog op mn systeem staan, dus bedacht ik me om de boot bestanden allemaal naar de USB key te verhuizen en daarmee een bootsector aan te maken.

Mijn poging:
mkbt g:\isolinux.bin g:
Dat resulteerde alleen in de volgende foutmelding:
Could not find the file g:\isolinux.bin\bootsect.bin
[aborted]
Dat kan wel kloppen denk ik, maar hoe kan ik het dan wel voor elkaar krijgen is dan mijn vraag.

[ Voor 78% gewijzigd door telefoontoestel op 26-09-2005 19:34 ]

telefoontoestel