WLAN snelheid

Pagina: 1
Acties:

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:41

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn pc via een usb (2.0) adapter aangesloten op het internet.
De snelheid zou max 108 Mbps moeten zijn, maar is nu 54Mbps. kwaliteit 60/70 procent.

Alles is prima, alleen de snelheid van het internet is dat niet. Zodra ik iets wil downloaden is het max 100kb/s terwijl de wlan verbinding toch echt aangeeft dat er sprake is van een 54Mbps connectie.

Nu op een iets oudere pc dat dichter bij de router staat ( 1 verdieping lager) en usb 1.1 heeft is het downloaden iets van 300kb/s . met win '00.

Nu ben ik bezig het probleem proberen op te lossen, zou het kunnen zijn dat er ergens instellingen elkaar tegen werken?

(netgear router plus adapter , win xp)

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 24-09-2005 16:32 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• CKWeb
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
(overleden)
Draadloos???

Zoja, controleer dan de signaalsterkte.

"Everything should be made as simple as possible, but not simpler." Albert Einstein (1879-1955)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Was het niet zo dat hij 54mbit aangaf omdat windows nog niet de 108mbit herkende? weet de bron alleen niet meer :P

Ey!! Macarena \o/

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 22:42

GVR

Het downloaden (van internet neem ik aan) zegt in ieder geval niks over je WLAN snelheid, maar over de snelheid van je internetverbinding

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

En als je de USB 1.1 adapter van die andere PC in deze PC drukt, werkt het dan wel goed?

Probeer je drivers is up-te-daten, als je je pc dichter bij de router plaats gaat het dan beter? (maw is de afstand niet te groot?)