Toon posts:

[HL2] vastlopers na nieuw tft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mannen,
Vandaag heb ik een nieuw tft schem, benq 937s+, en sinds ik dit scherm op mn pctje heb aangesloten crashed HL2 steeds, vlak nadat ik een server binnenkom of daarvoor.
systeem:
athlon3000
1bg ram
winXP
geforce 6600GT, 78.01
asus K8n-e Deluxe
ik heb zowel de dvi kabel als de dsub aangesloten omdat ik niet wist welke ik moest doen. Weet iemand wat ik aan de vastlopers kan doen?

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

volgens mij zeg je het zelf al:
ik heb zowel de dvi kabel als de dsub aangesloten
trek de dsub kabel er eens uit en probeer het dan nog eens

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dingen die zomaar in mij opkomen:

• Vsync uitzetten ?
• Drivers van je vidkaart opnieuw installen :?
• HL² Reinstallen :?
• Instellingen van je vidkaart onder handen nemen (zowel Windows en HL ² zelf)

Xbox Live ID:Notna8310

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12

Acid_Burn

uhuh

Er is net een nieuwe steam update uit en het wemelt van de klachten.. dus mischien ligt het niet aan je scherm maar aan de update?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
ja misschien, de dsub kabel druit halen was overigens geen goed plan, kreeg meldingen van data cable is not connected en shit, nog een vraagje, moet je je tft op de hoogste resolutie zetten als je gamed? als ik windows zit doe ik dit nl wel, dan ziet alles er beter uit. In HL2 zette ik nhem ook in de hoogste resolutie, miosschien komen de vastlopers hier door. Of is het normaal om bij een tft tijdens het gamen de reso zo hoog mogelijk te zetten?

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
het beste resultaat heb je met 1280-1024
omdat dit de native resolutie is van je tft

http://raptr.com/Doppert/about

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:48

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:13:
ja misschien, de dsub kabel druit halen was overigens geen goed plan, kreeg meldingen van data cable is not connected en shit, nog een vraagje, moet je je tft op de hoogste resolutie zetten als je gamed? als ik windows zit doe ik dit nl wel, dan ziet alles er beter uit. In HL2 zette ik nhem ook in de hoogste resolutie, miosschien komen de vastlopers hier door. Of is het normaal om bij een tft tijdens het gamen de reso zo hoog mogelijk te zetten?
De melding die je krijgt 'data cable is not connected' als je de d-sub eruit trekt komt waarschijnlijk gewoon doordat de tft ingesteld staat op de d-sub aansluiting en dus geen data/beeld meer krijgt. Als het goed is moet je gewoon dmv een knop (bij mij 'source' genoemd) kunnen switchen tussen DVI of D-sub aansluiting of anders via het menu van je tft. Verder moet je zoveel mogelijk de native resolutie gebruiken, zoals doppert al zegt, omdat dat de resolutie is waarvoor het scherm gemaakt is en dus het mooiste beeld oplevert. Verder zou ik DVI gebruiken omdat dat in principe de beste beeld kwaliteit oplevert.

Als je nog steeds hetzelfde systeem hebt (met dezelfde hardware en drivers etc) en HL2 het voordien wel deed, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat het crashen van HL2 aan het nieuwe scherm ligt. Het ligt, zoals Acid_burn al zegt, dan waarschijnlijk aan de steam update.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik met mn nwe scherm ging gamen heb ik dus ook de resolutie van HL2 hoger gezet, misschien trekt mijn 6600GT het daarom niet meer en crashed hij daarom..? kan dit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:29:
Mannen,
Vandaag heb ik een nieuw tft schem, benq 937s+, en sinds ik dit scherm op mn pctje heb aangesloten crashed HL2 steeds, vlak nadat ik een server binnenkom of daarvoor.
systeem:
athlon3000
1bg ram
winXP
geforce 6600GT, 78.01
asus K8n-e Deluxe
ik heb zowel de dvi kabel als de dsub aangesloten omdat ik niet wist welke ik moest doen. Weet iemand wat ik aan de vastlopers kan doen?
Een game crash door het aansluiten van een nieuw scherm. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:12:
[...]

Een game crash door het aansluiten van een nieuw scherm. |:(
dwaas, lees is verder ik vraag of het misschien komt door de verhoogde resolutie waarin ik nu met mn nwe scherm speel.. |:(

Verwijderd

Daar ligt het niet aan, want dan je het menu ook niet meer kunnen zien, toch?

Verwijderd

menu's draaien toch vaak onder een lagere resolutie dan de game zelf?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Bij HL ² dus niet, daar is de achtergrond dynamisch en draait er een soort demo op de achtergrond. Menu loopt dus samen met de ingestelde resolutie

TS kan ook proberen de .ini aan te passen om zo ervoor te zorgen dat iig de reso weer gewoon staat :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
jullie blijven dus bij een steam/hl2 probleem (heb drivertjes ed al geprobeerd)..?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Als je in windows (en andere programma's) verder geen problemen hebt maar alleen HL2 problemen geeft, dan zit het probleem imho toch echt in HL2/steam.

Maar geef voor de duidelijkheid even antwoord op de volgende vragen:

1) deed HL2 het wel voordat je het nieuwe scherm aansloot en/of steam ge-update hebt?
2) is HL2/steam het enige wat problemen geeft?
3) welke resolutie draai je?
4) je komt wel in het menu van HL2?
5) heb je met het nieuwe scherm ook nog software van dat scherm geinstalleerd? (zo heb ik bij mijn scherm bv pivot software zitten wat problemen gaf: eraf gegooid en geen problemen meer)

[ Voor 33% gewijzigd door gws24 op 29-09-2005 02:43 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
gws24 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 02:36:
Als je in windows (en andere programma's) verder geen problemen hebt maar alleen HL2 problemen geeft, dan zit het probleem imho toch echt in HL2/steam.

Maar geef voor de duidelijkheid even antwoord op de volgende vragen:

1) deed HL2 het wel voordat je het nieuwe scherm aansloot en/of steam ge-update hebt?
2) is HL2/steam het enige wat problemen geeft?
3) welke resolutie draai je?
4) je komt wel in het menu van HL2?
5) heb je met het nieuwe scherm ook nog software van dat scherm geinstalleerd? (zo heb ik bij mijn scherm bv pivot software zitten wat problemen gaf: eraf gegooid en geen problemen meer)
1. ja
2. ja
3. "native resolutie, 1280, 1024
4. ja
5. neen, geen software drbij, alleen cleartype maar dat gaat nergens over volgens mij...

het ligt dus aan Hl2...?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Afgaande op je antwoorden is het wel zeker dat het probleem in HL2/steam. Want het enige dat er veranderd is, naast het scherm, is de steam update; en zoals Acid_burn al zei is die steam update schijnbaar niet zo succesvol.

Denk dat je het beste even de volgende sites kunt gaan uitspitten:
Steam Questions and answers
Steam forums en dan vooral deze thread waarin gesproken wordt over de steam update en de crashes die eruit voortkomen. Er schijnt helaas nog geen oplossing te zijn :'(
(Er staat in de titel van die thread trouwens 27/9 maar de update waarover gesproken wordt is van 23/9 geloof ik, dus precies rond de tijd van jouw post en waarschijnlijk je probleem).

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 10:48
Je refreshrate niet boven de 60hz forcen bij een TFT heh.

Verwijderd

Topicstarter
thx voor alle replys.
Pagina: 1