Toon posts:

Groene Monitor.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer met een radeon 8500 pro een eizo tft monitor en ik heb heb sinds kort last vanb groen beeld . Nou was het eerst normaal en deed alles het goed nu is alles met een groen tintje. Aan de videokaart ligt het niet en de monitor ook niet die zijn allebij al getest . Ik woon op een boot kan het daar aan liggen ? Alvast bedankt.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Magnetisch veld in de buurt? (speaker oid)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
ER staan indd computer speakers in de buurt kan het daar aan liggen? De boot ligtt tussen verschillende plus en min polen maar hij heeft het goed gedaan...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:40

DinX

Motormuis

Heb je je kabel al eens nagekeken ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Ja we hebben het met een andere kabel geprobeert

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hoe heb je de videokaart getest? Misschien ff een screenshot plaatsten om te zien of het in je videokaart zit. Maar is de boel wel geaard?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Alle stopcontacten zijn geaard en er is is een andere videokaart ingezet met zelfde effect..

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 22:04
Heb je al eens gekeken in het OSD van de monitor? Daar toevallig niet het groen te hoog gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Zo dom ben ik nou ook weer niet dat is al 20x keer bekeken en de monitor werkt op elke andere computer goed ...

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

sorry ma friend, het ligt aan de speakers...

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik dan doen de speakers weghalen ofzo?

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

jah, of wat verder er vanaf zetten, dat heb ik ook met mijn inspire p380, had de sub naast de monitor staan, nu hij op de grond staat heb ik haast nergens last van.
* McGryphon heeft alleen last van "weggeblazen worden" als hij de bas en het volume op zijn hoogst zet tijdens UT2k4 in dm-rankin met de music op full volume :Y)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een paar jaar geleden heb ik ook eens last van dit fenomeen gehad. Bij mij bleek het aan de connector in de monitor te liggen. Zodra ik de monitorkabel had bevestigd moest ik een beetje aan de stekker prutsen(aan de monitor kant). Dat hielp bij mij. Blijkbaar was de connector in de monitor zelf niet helemaal meer 100%.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:57
geforce guy schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:34:
sorry ma friend, het ligt aan de speakers...
een TFT heeft toch geen last van speakers???

:?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
en als het de boxen zijn, dan nog, zodra je je monitor uit- en inschakeld, dan zou de storing van dat magnetisch veld weg moeten zijn. Dus boxen zijn het niet ^^

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:31

_Ernst_

Mark It Zero!

Puppetmaster schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:09:
[...]

een TFT heeft toch geen last van speakers???

:?
Idd, dus dat het aan de speakers ligt is onzin

Ik zou ook aan de kabel denken, hoe is hij aangesloten? SUB-D of DVI? Als je een sub-d kabel er niet goed insteekt of als ie kapot is dan kun je kleurveranderingen krijgen.

Last.fm

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24

Zerora

Ik Henk 'm!

even een nieuwsgierig vraagje:
Doet het zich voor vanaf het opstarten van je pc of alleen in windows?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Tenzij je het over gigantisch zware subwoofers hebt die eerder geschikt zijn voor home cinema dan voor je desktopje, gaat er echt niks gebeuren. Misschien al bij fysica gezien. Probeer je dat formuletje maar eens terug te herinneren. Vanonder staat afstand kwadraat, dus als je je speakers een paar centimeter verder zou zetten zou het al een verschil kunnen maken.

De reden dat er iets gebeurt als je een magneet dichtbij een CRT houdt is dat de elektronen die worden 'afgeschoten' en afgebogen door een aantal spoelen, weer verder gaat afbuigen. Natuurlijk heeft een TFT hier absoluut geen last van.

Je geeft zelf aan dat de monitor goed op andere PC's werkt. De kabel heb je ook al vervangen. Dus dan heb je nog maar een ding in de keten nog niet getest: de videokaart. Werkt hij in een andere bak wel?
Pagina: 1