Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

7.2v halogeen lamp gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zoek een 7.2v halogeen lampje, ergens in de range 1 - 5 watt (het liefst 2.x)
Het is voor een videolicht, de lamp die ik daar nu voor heb (http://www2.computeruniverse.net/images2/picts/I331853.jpg) is 7.2/10watt en verblind alles en iedereen tijdens het filmen... Weet iemand waar dergelijke lampjes te krijgen zijn? Heb al hier en daar gezocht en enkele winkels bezocht, maar helaas.... ze zijn er echter wel, zo heeft deze videolicht een 7.2/2.5 watt lampje.. http://www.helixphoto.com...ess/lighting/HVLIRH2.html

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Paquito
  • Niet online
al gekeken, niet in het assortiment.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Kijk effe op www.dev pein.de, daar hebben ze allerlei onderdelen t.b.v. zelfbouw duiklampen..

ook een hele reeks met verschillende soorten lampen.

IP Rocks

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Mischien is het een idee om iets over het licht te trekken, of met die lampstiftjes de lamp donkerder te maken, en zo het licht te dimmen?

just my 2 cents

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:50

World Citizen

FreeReef.nl

Idd mischien kun je wel een potmetertje op het lampje aansluiten dan is je lichtrange helemaal groot. dan kun je van heeeel zwak naar wat hij nu is. Want let op mijn woorde als je er een zwakker lampje inzet zul je ergens een moment tegenkomen dat je denkt "Mmm wat weinig licht".

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 24-09-2005 17:32 ]

FreeReef.nl

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

ff een potmetertje ? stevig potmetertje..

dimmen is een leuke optie, maar heeft als nadeel dat je lichtkleur veranderd. Het licht zal steeds roder worden, dat wil je niet met filmen. Een kleine variatie zou wel kunnen maar niet echt schokkend. Ik zou er dan wel iets van een PWM regeling tussen zetten, niet zomaar een "potmetertje"

IP Rocks

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:50

World Citizen

FreeReef.nl

redguy schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:38:
ff een potmetertje ? stevig potmetertje..

dimmen is een leuke optie, maar heeft als nadeel dat je lichtkleur veranderd. Het licht zal steeds roder worden, dat wil je niet met filmen. Een kleine variatie zou wel kunnen maar niet echt schokkend. Ik zou er dan wel iets van een PWM regeling tussen zetten, niet zomaar een "potmetertje"
Oke dan weet ik dat ook weer :)

FreeReef.nl

• Paquito
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! Dimmen heb ik vanmiddag geprobeerd.. (stuk pleerol op de voorkant en wit papier als dim) en moet op zich helpen mits ik hittebestendig dimfolie kan bemachtigen. Een potmeter zal helaas geen optie zijn, aangezien de behuizing is afgesloten (dit is hem:
http://www.produkte.panas...25@@@@@@VW-LDC10E@Stative )

en er buiten de lamp weinig plaats is. Bovendien zit ik in tijdnood want volgende week zaterdag moet ik gaan filmen. Ik heb de videolamp bij deze dag alleen nodig voor interviews in een concertzaal/donker cafe, dus wat dat betreft maakt het mij niet zo uit als ik in die situatie alleen een 2watt lamp heb. Dat moet genoeg zijn...

Dus mijn 2 opties op dit moment zijn..
- hittebestendig dimfolie (ga ik even voor informeren bij t betreffende poppodium)
- 7.2v/<5 watt lampje. (waar haal ik die? :))

Andere oplossingen zijn voor eventuele latere zorg. (wanneer ik meer tijd heb)

[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 24-09-2005 18:44 ]

Verwijderd

Misschien dan 5 watt luxeon led erin, die kan je volledig dimmen met PWM, (bijna) zonder lagere efficientie, kost wel wat (luxeon 5 watt = 30 euro) maar ook geen verkleuring ofzo bij lagere lichtopbrengst

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 20:56 ]

Pagina: 1