2D beeld kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54
Ik heb op het moment een ati radeon 8500.
Die heeft het probleem dat ge-renderde 3D beelden in sommig spellen en 3D aplicaties volledig verkeerd gerendered worden (spikes). dit heeft waarschijnlijk te maken met mijn moederbord de asus a7m266-D.

Dus ik ben opzoek naar een vervanger van ongeveer 100E (met dual head)
als vervanger heb ik een asus ati 9550 en een club 3d fx5200 geprobeerd. De eerste was geen oplossing van het probleem en van allebeide (vooral de ati) was de 2D beeld kwalitiet echt om te huilen.
Ik weet dat als je goede 2D wilt je een Matrox moet kopen. maar de 3D kwaliteiten van matrox zijn te achterhaald.

Mijn vraag is zijn er ervaring en reviews waar in naar voren komt dat bepaalde merken/ types een uitzonderlijke 2D (en 3D) beeld kwaliteit hebben?

in huidige reviwes heeft niemand het meer over de 2D kwaliteiten

ik gebruik oa een 21" NEC CRT op 1600x1200

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
De 2D-kwaliteit is bij de nieuwere Ati- (9000-serie en x800-serie) en Nvidia-kaarten (vanaf de 5800-serie) heel behoorlijk en eigenlijk geen punt van onderscheid meer, vandaar dat deze niet meer uitvoerig wordt besproken.
Voor rond de 100 euro kun je een Geforce 6600 krijgen, of een x600xt/x700 van Ati.

Ati heeft overigens recent een verbetering van de algehele beeldkwaliteit aangekondigd door de Avivo-technologie. Het kan dus interessant zijn om even te wachten wat de x1k-serie van Ati, die over een week of twee beschikbaar is, op 2D-gebied te bieden heeft.

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54
Daaaaf schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:31:
De 2D-kwaliteit is bij de nieuwere Ati- (9000-serie en x800-serie) en Nvidia-kaarten (vanaf de 5800-serie) heel behoorlijk en eigenlijk geen punt van onderscheid meer, vandaar dat deze niet meer uitvoerig wordt besproken.
Voor rond de 100 euro kun je een Geforce 6600 krijgen, of een x600xt/x700 van Ati.

Ati heeft overigens recent een verbetering van de algehele beeldkwaliteit aangekondigd door de Avivo-technologie. Het kan dus interessant zijn om even te wachten wat de x1k-serie van Ati, die over een week of twee beschikbaar is, op 2D-gebied te bieden heeft.
heel behoorlijk vind ik eigenlijk niet goed genoeg... ;)
daarkomt bij dat ik ook dacht dat nieuwere kaarten niet slechter konden zijn, maar mijn ervaring is echt anders.

weet er niet iemand een mooie review waarin 2D beeld kwaliteit ook besproken wordt.
of ontkom ik niet aan een semi-profesionele kaart in de vorm van een ati fire of een nvidia quadro?

ik heb het idee dat die Avivo toch vooral gericht is op video in en out kwaliteit (hence the name), maar ook 2D en 3D ten goede komt.
een goede TV-out is ook belangrijk, maar ondergeschikt aan goede 2D beeld kwaliteit
(volgens mij is de TV-out van de R8500 helemaal niet zo rot, maar haalt bij lange na niet de kwaliteit van een DVD/DivX speler van 60E)

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Verwijderd

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik ben laatst van een radeon x700 naar een quadro 3400 gegaan op mijn hyunday analoog aangesloten tft tje. En ik moet concluderen dat de kwaliteit van het beeld in 2d (met stilstaande beelden zie je het natuurlijk het beste) met stappen voorruit is gegaan.

Maar ja, de betreffende kaart heeft dus wel een retail prijs van meer dan €1000,- .

Als het je puur om 2d gaat zul je ook eens neer een quadro 4 380 xgl of quadro fx 500 kunnen kijken, deze kosten nieuw tussen de 200 en 250 euries.

Op marktplaats vind je dergelijke kaarten vanaf E50,-

ik heb er je even een gemailed.