IBM R40 laptop

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:42

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik heb hier een IBM R40 laptop liggen. Enkel mist Bluetooth, wat wel een optie was. Graag wil ik dit er nog inzetten omdat het een stuk makkelijker is dan zo´n los dongeltje of kaartje.

Ik heb al gebeld met twee IBM (of tegenwoordig Lenovo) dealers, maar daar kom ik niet verder. Een ander bedrijf wil het wel leveren, maar die moet weten wat hij moet bestellen van mij, en dat weet ik ook niet, want daar kom ik zo niet achter.

Heeft iemand hier een idee over? TNX. :)

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 14:42
martinweb.nl schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:31:
Ik heb hier een IBM R40 laptop liggen. Enkel mist Bluetooth, wat wel een optie was. Graag wil ik dit er nog inzetten omdat het een stuk makkelijker is dan zo´n los dongeltje of kaartje.

Ik heb al gebeld met twee IBM (of tegenwoordig Lenovo) dealers, maar daar kom ik niet verder. Een ander bedrijf wil het wel leveren, maar die moet weten wat hij moet bestellen van mij, en dat weet ik ook niet, want daar kom ik zo niet achter.

Heeft iemand hier een idee over? TNX. :)
Wat wilt hij dan weten? wat voor soort moederbord bedoelt hij en jij?

Anoniem: 122815

Silver7 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:34:
[...]

Wat wilt hij dan weten? wat voor soort moederbord bedoelt hij en jij?
met een FP, hoef je niet de hele startpost te kopieeren.....

Wie heeft het over een moederbord?

Een bluetooth transceiver heb je nodig, maja welke weet ik niet. .. ik zal ff op www.ibm.com kijken

hey, wat is je type nummer .. .staat onderop de laptop:

28xx
of 27xx of 26xx ????

-EDIT: http://www-3.ibm.com/pc/s...le=ibm&lndocid=MIGR-46425

hier zie je een aantal type nummers bovenaan staan, als die van jou erbij staat dan heb je dus onderdeel nummer 6 nodig (91P7259) dit onderdeel is voor alle opgegeven types

'Communications daughter card
Bluetooth/Modem Combo card'

Het betreft hier een (FRU) field replacement unit, dit moet je NIET zelf gaan zitten doen
alleen gekwalificeerd personeel mag dit doen, anders ben je sowieso je garantie kwijt.. dit gaat echt niet even in 5min gedaan worden....

ik pers. zou het NIET doen, koop gewoon zo'n 20eurie bluetooth pennetje (bluetooth 1.2 uiteraard)
of een pcmcia kan ook .. maja

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 24-09-2005 17:26 ]

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Anoniem: 122815 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:01:
[...]

met een FP, hoef je niet de hele startpost te kopieeren.....

Wie heeft het over een moederbord?

...

ik pers. zou het NIET doen, koop gewoon zo'n 20eurie bluetooth pennetje (bluetooth 1.2 uiteraard)
of een pcmcia kan ook .. maja
Het is een 2722CDG om precies te zijn. En als ik het goed begrijp moet ik onderdeeltje 6 hebben met nummer 91P7259...

Opzich heb je wel gelijk, maar zo´n dongeltje of een card steekt altijd uit, wat erg kwetsbaar is als ik em in m´n hangmat op m´n schoot heb... :P

Maar enorm bedankt voor je bijdrage! Nu afwegen of het waard is... :)

(Overigens, de mini PCI van deze laptop heeft een wireless LAN kaartje. Kan ik daar een willekeurig ander wireless LAN kaartje in zetten die ook G aan kan? Of moet ik ook nog op het type letten? Ik zie namelijk heel soms mini PCI II... En ik ben niet thuis in de laptopjes... :) )

[ Voor 18% gewijzigd door Martin?81 op 24-09-2005 19:02 ]

Anoniem: 122815

martinweb.nl schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:22:
[...]

Het is een 2722CDG om precies te zijn. En als ik het goed begrijp moet ik onderdeeltje 6 hebben met nummer 91P7259...

Opzich heb je wel gelijk, maar zo´n dongeltje of een card steekt altijd uit, wat erg kwetsbaar is als ik em in m´n hangmat op m´n schoot heb... :P

Maar enorm bedankt voor je bijdrage! Nu afwegen of het waard is... :)

(Overigens, de mini PCI van deze laptop heeft een wireless LAN kaartje. Kan ik daar een willekeurig ander wireless LAN kaartje in zetten die ook G aan kan? Of moet ik ook nog op het type letten? Ik zie namelijk heel soms mini PCI II... En ik ben niet thuis in de laptopjes... :) )
Mischien dat er ook wel een antenna nodig is, maar ik begrijp de tekst niet helemaal hoor ..
nu ik het nog is bekijk...

"14

Bluetooth antenna assembly
All models equipped with the Bluetooth option 91P6806 N"

deze antenna zul je dan ook nodig hebben, maar bij requirement staat: 'All models equipped with the Bluetooth option'

het moet dus zeker wel een optie zijn voor jou laptop, nogmaals -> laat dit alleen door erkend ibm / vakkundig (ibm of lenovo) personeel doen, CRU customer replacable units zijn nog net aan zelf te doen .. soms gaat dat al vrij ver -> FRU moet je echt niet zelf doen hoor!!

http://www-307.ibm.com/pc...emind=49979&validate=true

(en hier staat beschreven hoe ie erin moet.. , als je van je garantie af wilt enzo :X :X pagina: 93 http://www-307.ibm.com/pc...lenovo&lndocid=MIGR-45899 )

Onder je keyboard zit een stekker voor de wifi antenna's in het scherm, die moet eerst los.
vervolgens moet je een stalen plaatje los schroeven.. dan komt het MDC (modem daughter card) in beeld.. deze vervang je met een bluetoothMDC (bmdc)** -> dan het stalen plaatje er weer op, wifi stekker erin, keyboard stekker erin.. en het keyb natuurlijk weer netjes op z'n plaats.
B) .. eitje :P

**en niet te vergeten de atenna... pagina 101

ow ennuh, als je wilt weten wat ie kost - > 91P7259 MODEMCOMBO Binnen 4 weken ** EUR 9,77 EUR 11,63 in euro''s
91P6806 BT ANTENNA Binnen 4 weken ** EUR 62,68 EUR 74,59

over dat wifi.., weet ik niet ;)

hf :)

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 24-09-2005 19:52 ]

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Anoniem: 122815 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:10:
[...]

Mischien dat er ook wel een antenna nodig is, maar ik begrijp de tekst niet helemaal hoor ..
nu ik het nog is bekijk...

...

ow ennuh, als je wilt weten wat ie kost - > 91P7259 MODEMCOMBO Binnen 4 weken ** EUR 9,77 EUR 11,63 in euro''s
91P6806 BT ANTENNA Binnen 4 weken ** EUR 62,68 EUR 74,59

over dat wifi.., weet ik niet ;)

hf :)
Goh... wat weet jij er veel vanaf. Hoe komt dat zo... :+ Heb je ook nog MSN, mail of iets dergelijks... Mocht je het geen probleem vinden, kijk even in m´n profiel staat vanalles. ICQ heb ik momenteel niet in gebruik. :) Nogmaals bedankt.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 17:57
Ik heb zelf een T41 en ik zat ook te kijken naar een bluetooth kaartje. Het vervangen is relatief simpel in een Thinkpad. Een paar weken geleden heb ik zelf een wifi kaartje ingebouwd in mijn laptop. Was echt binnen 15 minuten gebeurd. IBM heeft zoals I_LOVEMATH al heeft laten zien complete handleidingen online staan hoe je elk onderdeel moet vervangen.

Als je een bluetooth kaartje zoekt en je durft het aan het zelf in te bouwen (of je garantie is toch al verlopen) dan kun je eens kijken op Ebay. Daar worden ze ook veel aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
_Jona_ schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:55:
Ik heb zelf een T41 en ik zat ook te kijken naar een bluetooth kaartje. Het vervangen is relatief simpel in een Thinkpad. Een paar weken geleden heb ik zelf een wifi kaartje ingebouwd in mijn laptop. Was echt binnen 15 minuten gebeurd. IBM heeft zoals I_LOVEMATH al heeft laten zien complete handleidingen online staan hoe je elk onderdeel moet vervangen.

Als je een bluetooth kaartje zoekt en je durft het aan het zelf in te bouwen (of je garantie is toch al verlopen) dan kun je eens kijken op Ebay. Daar worden ze ook veel aangeboden.
Jij hebt wifi ingebouwd? Wat voor? Ik neem aan mini PCI? Ik heb namelijk wat gehoord over een soort beveiliging als je hardware veranderd aan je IBM laptop... Dat sommige onderdelen niet zomaar veranderd kunnen worden? Iets van bekend?

[ Voor 12% gewijzigd door Martin?81 op 25-09-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 17:57
Gewoon een mini pci kaartje inderdaad. Over een beveiliging die moet voorkomen dat je je hardware verandert heb ik nog nooit gehooord. Er bestaat wel een bioslock die er voor zorgt dat alleen IBM onderdelen werken. Dit is onder anderen zo bij wifi kaartjes. Als je de onderdelen bij IBM zelf haalt zullen er weinig problemen zijn maar als je ze ergens anders vind moet je goed op de modelnummers letten.

Anoniem: 93870

Ik heb zelf een T40, en daar heb ik van de week nog een Intel 2915 WiFi kaartje ingepropt. Dit was geen originele IBM-kaart, maar was met een 1802-patch te verhelpen.

Op http://forum.thinkpads.com/ staat ook veel info over het vervangen van de MBC door eentje met bluetooth overigens.

originele IBM onderdelen zijn gewoon via ibm.com te bestellen, ik had laatst nog een nieuw setje schroefjes besteld (had ze allemaal netjes in een doosje gedaan, valt dat doosje dus van tafel, en miste er dus een paar. Nieuwe schroevenset was nog geen euro)
Pagina: 1