Beste mensen, ik loop al heel lang te klooien met een stukje CSS en kom er gewoon niet uit. Na veel zoekwerk op o.a. w3schools.com snap ik wel wat er aan de hand is, alleen niet hoe ik het op moet lossen.
Een tekstuele omschrijving van het probleem: ik heb een pagina met een achtergrond die verticaal getiled wordt. Bovenin de pagina staat een blok van 779 pixels breed. Hieronder staat een ander blok van 749 pixels breed. De bedoeling is dat het onderste blok horizontaal gecentreerd staat onder het bovenste blok. Dit heb ik heel simpel opgelost met een automagische margin. Echter: wanneer ik het browservenster horizontaal kleiner maak gaat, als je maar lang genoeg doorgaat met kleiner maken, het blok ten opzichte van de achtergrond verschuiven. Dit is logisch: door de automatische margin wil hij hem in het midden houden. Het gekke is dat dit alleen in Firefox gebeurt.
Dit is mijn CSS:
Dit is mijn HTML:
Een werkend (of dus eigenlijk niet werkend
) voorbeeld kun je hier bekijken.
Heeft iemand enig idee wat ik moet doen? Eventueel ander commentaar over mijn stylesheet is welkom (want leerzaam), commentaar over de vormgeving mag je voor je houden (want nu nog afwezig)
Een tekstuele omschrijving van het probleem: ik heb een pagina met een achtergrond die verticaal getiled wordt. Bovenin de pagina staat een blok van 779 pixels breed. Hieronder staat een ander blok van 749 pixels breed. De bedoeling is dat het onderste blok horizontaal gecentreerd staat onder het bovenste blok. Dit heb ik heel simpel opgelost met een automagische margin. Echter: wanneer ik het browservenster horizontaal kleiner maak gaat, als je maar lang genoeg doorgaat met kleiner maken, het blok ten opzichte van de achtergrond verschuiven. Dit is logisch: door de automatische margin wil hij hem in het midden houden. Het gekke is dat dit alleen in Firefox gebeurt.
Dit is mijn CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| body,html { margin: 0px; padding: 0px; height: 100%; background: url(backtotaal.gif); background-position: top center; background-repeat: repeat-y; } #canvas { margin: auto; width: 779px; height: 100%; } #top { padding-left: 250px; padding-top: 17px; padding-bottom: 13px; background: url(top.gif); } #main { margin: auto; width: 749px; background: url(1px.jpg); background-repeat: repeat-y; min-height: 90%; _height: 90%; } |
Dit is mijn HTML:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <body> <div id="canvas"> <div id="top"> <a href="http://www.posttoast.nl" target="_blank">[img]"banner.gif"[/img]</a> </div> <div id="main"> Hier komt content </div> </div> </body> |
Een werkend (of dus eigenlijk niet werkend
Heeft iemand enig idee wat ik moet doen? Eventueel ander commentaar over mijn stylesheet is welkom (want leerzaam), commentaar over de vormgeving mag je voor je houden (want nu nog afwezig)