Toon posts:

k8v se deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Gister had ik de Asus k8v se deluxe moederbord gekocht, maar windows xp pro wilt niet installeren op een ide ata-schijf. Het stop bij "Een ogenblik geduld" !

Het ligt niet aan de schijf, geheugen, installatie-cd of cd-romspeler.

Misschien zit het in de bios waar ik overheen kijk.

Wie weet hier een oplossing voor?

Verwijderd

Misschien is het de combinatie schijf cd-rom speler als die op een ide kabel zit. Staan de jumpers achter op de schijf en de cd-rom speler wel goed? Worden de schijven en de cd-rom speler wel goed herkend in de bios. Ik heb 2 maand geleden een zelfde probleem gehad met mijn Abit NF7-S2G die ik ook net nieuw had gekocht. Bleek daar de ide controler op het MOBO brak te zijn.
Kun je het trouwens niet met een andere schijf proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd. ;(

Verwijderd

En de rest van de onderdelen zijn wel goed zoals geheugen proc graka en dat soort dingen? Anders test ff met ander MOBO.
Overklocked zou ie wel niet zijn anders moet je hem eens op stockspeeds zetten.
Ook zou je, als je dat kan ff de voltage van je proc en geheugen 0,1 volt omhoog gooien wil nog wel eens helpen. Als dit niet werkt zou ik ff naar de winkel terug gaan morgen. Kunnen ze hem zow testen.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:03:
Hallo iedereen,

Gister had ik de Asus k8v se deluxe moederbord gekocht, maar windows xp pro wilt niet installeren op een ide ata-schijf. Het stop bij "Een ogenblik geduld" !

Het ligt niet aan de schijf, geheugen, installatie-cd of cd-romspeler.

Misschien zit het in de bios waar ik overheen kijk.

Wie weet hier een oplossing voor?
Hoe weet he dat het niet aan de schijf, geheugen, installatie-cd of cd-romspeler ligt? Heb je dit getest?
Memtest al eens gedraaid? Soms kan windows niet installeren door slecht/incompatible geheugen
Wat heb je al eens geprobeerd? Andere schijf, jumpers, ... of alles wat hanna_6 voorsteld?

Wat zijn de rest van je specs? Welke HD heb je? processor? ....

Doe eens een reset/clear van je bios.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Verander deze optie eens in de BIOS naar disabled:"
USB Legacy Support.

Mocht dat niet helpen, dan moet je gewoon even de fail-safe/defaults laden in de BIOS.

[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 24-09-2005 17:15 ]

Verwijderd

Misschien de battery er vannacht uitlaten. Wil ook wel eens helpen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Is dat niet hetzelfde als de BIOS defaults laden, alleen dan de manier die je gebruikt als je niet meer in je BIOS kan komen :?

Verwijderd

The__Virus schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:04:
Is dat niet hetzelfde als de BIOS defaults laden, alleen dan de manier die je gebruikt als je niet meer in je BIOS kan komen :?
Nee niet helemaal. Je kan het dus ook gebruiken als je MOBO onstabiel loopt. Deed ik met mijn oude computer wel eens als ik hem te ver overklocked had. Liep hij vrij onstabiel nadat ik de defaults weer lade. Na ongeveer 10 uur de baterij eruit gehad te hebben deed ie het perfect weer.
Mijn nieuwe MOBO doet het pas stabiel nadat ik de geheugen modules op 2,9 volt zet terwijl ze in andere borden gewoon op 2,6 volt werken. Dus kunt eens proberen om de voltages iets op te hogen (niet te veel natuurlijk en in stapjes doen en niet meer als 10%). Het hoeft niet te werken maar is het proberen waard.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn K8V Se Deluxe die is er een paar dagen geleden mee gekapt. En waarom? Weet ik niet. Netwerkkaart kan spontaan alleen maar verzenden. Als ik met opstarten MSN zie opduiken weet ik dat mijn NIC niet meer werkt. Spontaan USBport.sys blauwe schermen terwijl er niets op een USB poort staat aangesloten. Ook andere blauwe fouten komen voorbij. Als ik mijn SB Audigy naar 4ch zet dan is het kaboem en blauw scherm. Ik heb daar nu ook bezig om Windows XP op te krijgen maar bij het kopieren van driver.cab en zo kapt die ermee. De bios duurt steeds langer om er doorheen te komen. Eerst duurde het ongeveer 30 seconden en vaak nu rond de 2 minuten. Vaak kan ik mijn 300gb en 200gb via de aparte controller niet meer benaderen. Zou deze defect zijn zou je afvragen?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit noemt men een topic-kaping die overigens beroerd leesbaar is.

@TS
Geef eens je complete configuratie en wat je allemaal hebt geprobeerd.

ARME AOW’er

Verwijderd

Misschien wel heel simpel: Andere window's cd geprobeerd?
Mijn originele windows xp cd, vertoonde vandaag bij een install ook problemen, even schoonmaken en de installatie bij het begin ging weer verder..

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik wat verder gekomen met de installatie van windows xp pro, maar bij het formateren van de harde schijf ging het niet verder. ;(

Ik heb een andere geheugenmodule, cd-romspeler, harde schijf en installatie cd gebruikt.
Ben dit nog nooit tegenkomen. :?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Moet je een 3th party SCSI or driver installeren tijdens de installatie van XP?

[ Voor 13% gewijzigd door kluyze op 25-09-2005 19:59 ]

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:13
Misschien nog een andere IDE kabel gebruiken. Dat heb ik ook eens een keer gehad. Of andere IDE poort op moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat heb ik ook al geprobeerd.

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:16:
[...]

Na ongeveer 10 uur de baterij eruit gehad te hebben deed ie het perfect weer.
Misschien heb ik het verkeerd. Maar wat jij doet is gewoon de batterij eruit halen wachten tot al het stroom uit de mobo is en hem erweer in stoppen.
Wat jij doet doe ik ook wel is maar 10 uur is wat overbodig.
Gewoon je PC uitzetten
Stroom kabel eruit halen
Bios batterij eruit halen ( De niet aangesloten pc aan het stroom ) aanzetten en direct weer uitdoen. Bios batterij erin, aansluiten op het stroom en weer aanzetten.
Je hebt dan default config in je bios zitten.
Je hoeft hier geen 10 uur op te wachten lijkt mij of zit ik ernaast.

Sorry voor het niet kunnen beantwoorden van de topic starters vraag maar ik vraag mij dit af. Of doet die gene wat anders dan ik?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb meestal problemen met windows installeren op me asus k8v se deluxe als ik in de bios boot sector virus protection aan laat staan.
heb jij hem mischien ook nog aanstaan :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Nee, daar heb ik ook al aan gedacht.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kom maar niet verder met de installatie, weet iemand al iets meer?

Ik heb trouwens Corsair geheugen erop zitten wat perfect werkt (in mijn andere systeem).
Wat een gelijkenis is met jouw probleem is dat ik ook een ide ata hardeschijf gebruik.

Toch zouden het deze twee problemen kunnen zijn, Geheugen omdat het niet compatible is en die harde schijf om dezelfde reden.

Hopelijk kan iemand uitkomst bieden.

Groetjes,

MirakelMan

Verwijderd

**** DE OPLOSSING ****

Update even je Bios naar minstens 1008.

Dit verhelpt het probleem met ata harde schijven.

**** XXXXXXXXXXXXXX ****
Pagina: 1