Toon posts:

viaccess DVB (sagem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hoi

Ik ben in het bezit van een viaccess DVB van het merk sagem type ICD-4000 voor zover ik weet.
Mijn DVB heb ik zelf angeschaft en ik heb dus geen recht op een nieuw modelletje van de kabel boer (als ze werkelijk klanten wouden hebben hadden ze er wel een gestuurd ... maar ach).

Ik vindt het moeilijk te geloven dat zo`n mooi dingetje met zo`n mooie powerpc cpu en zulks mooie andere onderdeeltjes volledig nutteloos wordt.
Na wat spitten op het internet las ik bijvoorbeeld dat TV-home in eerste instantie een software update wou gaan maken zodat sagem klantjes alsnog irdeto zouden kunnen kijken.
Maar hoe goed ik ook zoek naar die software het is nergens te vinden.

Weet iemand hier waar en waneer ik dergelijke software kan vinden of ontwikkeld iemand die software ?
In het geval dat hij niet meer bruikbaar is als DVB waar kan hij dan wel voor gebruikt worden ?
En euh hoeveel werk gaat daarin zitten ;) ... soldeerbout nodig of alleen sofware ?

heel erg bedankt voor de eventuele antwoorden op mijn vragen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Het klopt dat tvhome een poging heeft gedaan om een nieuwe firmware voor de sagem te schrijven zodat de sagem overweg kon met irdeto. Het is ze echter niet gelukt om deze firmware stabiel te krijgen.
Je kan natuurlijk ook zelf wel bedenken dat tvhome deze firmware zelf niet zal uitlekken omdat dan straks half nederland illegaal zit te kijken. Dus neem maar aan dat die software niet eenvoudig is te krijgen. Het trouwens ook maar de vraag of deze software uberhaupt wel enigzins werkt.
De sagem is gewoon nooit ontworpen voor irdeto.

En verder is tweakers niet de plek om te vragen naar illegale software.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 24-09-2005 14:53 ]