Beste lezer, ik ben momenteel bezig met een eggdrop met wat leuke toeters en bellen. Bijvoorbeeld dat je alle users van een database eruit kan laten gooien op het commando !users. Allemaal heel onnutting en erg leuk enzo, maar ik heb een probleem met het maken van een simpele code om dit te doen. Ik maak gebruik van "fbsql.dll" om te verbinden met de mysql db.
Zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen zien ben ik geen held in het hele coden
Maargoed ik heb wat in elkaar gesleutelt, het werkt alleen nog niet echt
Het is in ieder geval de bedoeling dat hij in het hele eval verhaal telkens $i met 1 verhoogt net zo lang totdat hij alle gebruikers heeft gehad en hij telkens 1 naam toevoegt aan $gebruikers zodat je een lange lijst krijgt. Eventueel zou het ook makkelijk zijn om een limiet op 10 gebruikers te zetten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want http://www.astro.princeto...docs/tcl8.0a1/incr.n.html bied ook niet veel hulp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| proc sqlgebruikers {nick uhost hand chan arg} {
global sqluser sqlpass sqlhost sqldb
sql connect $sqlhost $sqluser $sqlpass
sql selectdb $sqldb
set table "blup"
set i 0;
set gebruikers "";
eval {
incr i;
set row_x [sql query "select * from blup order by id LIMIT $i,1"]
set row_y [lindex $row_x 1]
append gebruikers "$row_y";
}
putmsg $chan "\\[\2Gebruikers\2\] ($i): $gebruikers";
sql disconnect
return 1
} |
Zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen zien ben ik geen held in het hele coden
Maargoed ik heb wat in elkaar gesleutelt, het werkt alleen nog niet echt
Het is in ieder geval de bedoeling dat hij in het hele eval verhaal telkens $i met 1 verhoogt net zo lang totdat hij alle gebruikers heeft gehad en hij telkens 1 naam toevoegt aan $gebruikers zodat je een lange lijst krijgt. Eventueel zou het ook makkelijk zijn om een limiet op 10 gebruikers te zetten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want http://www.astro.princeto...docs/tcl8.0a1/incr.n.html bied ook niet veel hulp
[ Voor 11% gewijzigd door Tweaqer op 24-09-2005 14:30 ]