Toon posts:

Gezocht Xbox controller modificeren i.v.m. handicap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek iemand die technisch is in het modificeren van spelcomputers/controllers.

Ik heb namelijk een dwarslaesie en heb problemen met gewone Xbox controllers. Het gaat dan voornamelijk om de triggers waar ik niet aan kom. Ik heb al heel veel controllers uitgeprobeerd, maar geen 1 ervan werkt voor de volle 100% voor mij.

Zo heb ik al de nodige arcadesticks geprobeerd, maar aangezien daar geen rechter duimstick opzit kan ik de meeste spellen er niet mee spelen.

Ook heb ik een aantal "programmeerbare" controllers geprobeerd, maar de enige waar ik alles mee kan is de Thrustmaster Firestorm controller. http://www.xbox.com/en-US/hardware/firestormgamepad.htm Maar die is van zo'n slechte kwaliteit dat ik er nu al 3 op tijd van 9 maanden heb gekocht. De rest die men volledig programmeerbaar noemt zijn om combo's/macro's te maken en niet om de knoppen naar een andere plaats te verplaatsen.

Ik zoek dus iemand die voor mij een originele Xbox controller kan aanpassen zodat ik er alles mee kan wat een gezond persoon er ook mee kan doen. Ik heb hier 2 controllers Firestorm Programmable gamepad http://www.xbox.com/en-US/hardware/firestormgamepad.htm waar iemand misschien de benodigde bedrading enzo kan uithalen en er 1 goed werkende van kan maken. Misschien gewoon een idee om op de originele controller de "program" functie in te bouwen.

Ik hoop dat iemand mij hier dus mee kan helpen, want ik ben ten einde raad. Ik speel veel op de Xbox, maar het wordt me soms zo lastig gemaakt dat ik dat ding eruit wil gooien.

De prijs komen we wel overeen. Mail me anders alex @ maradona10.nl dan kunnen we er verder over brainstormen.

Alvast bedankt!!

Gr. Alex.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:09

ThunderNet

Flits!

Allereerst zou ik je mail adres hier niet zo neer zetten ivm met spam.. zet er bijv. nee alex [at] maradone10 [punt] nl :)
Is het misch. mogelijk om een orginele xbox controller, open te halen, en die triggers verder naar achter te plaatsen? Of zou je er dan nog niet bij kunnen?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:28:
Allereerst zou ik je mail adres hier niet zo neer zetten ivm met spam.. zet er bijv. nee alex [at] maradone10 [punt] nl :)
Is het misch. mogelijk om een orginele xbox controller, open te halen, en die triggers verder naar achter te plaatsen? Of zou je er dan nog niet bij kunnen?
Nee dat lukt niet. Ze zitten voor mij gewoon op de verkeerde plaats.
Het hadden beter de knoppen kunnen zijn waar de witte en zwarte zitten.
Daarom dacht ik de bedrading van de program functie inbouwen in de gewone controller.
Weet niet of dat technisch mogelijk is.

Ik heb ook nog de Cyber Pad Pro van Intec waar je dus macro's mee kan maken.
Misschien dat je daar iets aan kunt veranderen zodat hij programmeert hoe ik het wil.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 15:28 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:09

ThunderNet

Flits!

Ik heb zonet een XBOX s controller open geschroeft, om te kijken hoe het precies in elkaar zit.
Na de 2 triggers, lopen naar elke ongeveer 10print banen naar de sensor.. Van wat ik zo gezien heb,m is het wel mogelijk om de electronica uit de orginele controller te halen, en een aparte controller te maken, die wel geschikt is voor jou.
Ik zou het ook wel voor je willen doen, maar ik zit met het probleem dat ik dan geen behuizing voor de controller kan maken...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
In principe hoeven de triggers niet verplaatst te worden, als ik de program functie tenminste heb.

De beste optie zou zijn om de program functie mee over te nemen naar de nieuwe controller.
Dan kan ik ten alle tijden m'n controller instellen hoe ik het wil. Misschien de Intec Cyber Pad Pro modificeren? Daar zitten 2 functies op: de macro functie (wel handig) en turbo (gebruik ik niet). Dus daar zou misschien de program knop voor in de plaats kunnen komen. Weet alleen niet of het haalbaar is. Heb daar te weinig verstand van. Dan heb je ook geen andere behuizing nodig. Weet alleen niet hoe je dat moet realiseren met de printplaat.

Hier kun je de handleiding van de Cyber Pad Pro: http://www.inteclink.com/...anuals/xbox/8014-8015.pdf

En hier van de Thrustmaster Firestorm gamepad: http://ftp.thrustmaster.c...is_Italiano_Nederland.pdf

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 21:54 ]