Toon posts:

[XP] Ondanks dat ik raid drivers laad, vind ie geen hd's*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal heb even een vraagje. Ik probeer na een lange tijd mijn pc opnieuw te installeren, maar mijn harde schijven worden bij de setup niet gezien. Nou weet ik dat mijn harde schijven in raid staan, en dat je de drivers met F6 moet installeren maar het lukt gewoon niet. De setup blijft gewoon zeggen dat er geen harde schijven zijn ondanks dat ik de drivers installeer. :( :( Kan iemand mij Aub helpen.

Specs

AMD 64 3200+
2 x WD raptors 36 GIG
1024 Corsair DDR geheugen
MSI k8t neo fis2r Mainboard
Promise sata 378 controller
d347prt scsi controller

Bedankt voor jullie tijd

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
Waarom pakt hij de drivers dan niet? Weet je zeker dat je de goede drivers hebt, krijg je geen foutmeldingen of iets dergelijks?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:47
Dan heb je toch echt de verkeerde drivers. Je hebt volgens de website van MSI 2 hdd-controllers op je plankje. Je gebruikt nu hoogstwaarschijnlijk de RAID-drivers voor de verkeerde controller. Stop de CD van MSI eens in je CD-speler (van andere pc) en maak voor beide controllers een diskette. Geheid dat ie het nou wel doet.

[ Voor 67% gewijzigd door The__Virus op 24-09-2005 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik druk of F6 en kies optie 1 en doe de diskette erin alles gaat goed tot aan de volgende setup scherm. En dan zegt hij dat hij mijn harde schijven niet ziet.

(bedankt voor de hulp)

Ik gebruik de promise 20378 drivers van de msi website btw

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 14:03 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:47
Check nog even mijn edit....
hier kun je beide drivers downloaden (heb je de nieuwste versie):
VIA-controller:
http://66.96.84.4/support/dvr_exe/mbd_dvr/VIA_RAID_OM74.zip
Promise-controller:
http://66.96.84.4/support/dvr_exe/mbd_dvr/378_55.exe

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik gedownload en geinstalled nahjah kga he weer even proberen.

Ok ik heb de bovenstaande drivers alletwee geinstalleerd bij de setup, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Hij gaat door en bij het tweede setup scherm zegt hij dat hij geen harde schijven geinstalleerd kan vinden op mijn systeem. Wat ik ook vreemd vind is dat in de bios ze ook als not installed staan terwijl ik in windows geen problemen heb. :? :?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
De reden trouwens dat ik wil reinstallen is, omdat als ik iets uitpak zoals een rar file die groter is dan een gig dan loopt hij op een gegeven moment gewoon vast, en krijg ik een blue screen error.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit - 'Win Xp onder raid' zegt natuurlijk helemaal niets over je vraag / probleem :)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 13:50

makje

Professioneel prutser

Als je gebruik maakt van de promise RAID dan horen de schijven ook niet in je BIOS te zien te zijn, dus daar is geen probleem. Wel zouden je schijven tijdens het opstarten -direct na de post en voor het opstarten van WIndows XP/zoeken naar OS partitie- vermeld moeten zijn.

Ga anders eens het Promise menu in alwaar je ook de RAID array gemaakt en kijk of de RIAD array nog wel goed is...

9800x3d

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:50:
De reden trouwens dat ik wil reinstallen is, omdat als ik iets uitpak zoals een rar file die groter is dan een gig dan loopt hij op een gegeven moment gewoon vast, en krijg ik een blue screen error.
Weet je wel zeker dat je niet te maken hebt met een hardwaredefect? ;)
Geheugen>memtest
HDD's>western digital tooltje

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een probleem die alleen voorkomt bij mijn maxtor 200 gig schijf. Bij mijn raptors gaat uitpakken gewoon goed. Maar kopieren van de 200 gig schijf naar de raptor gaat ook super traag.
Pagina: 1