Toon posts:

Verschillende accesspoints in 1 netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is er op dit moment:

[ INTERNET ] - [ADSL MODEM MET INGBOUWDE WIFI ROUTER] - [8 POORTS 10/100 SWITCH] - [8 POORTS 10/100 SWITCH].

Op de eerste 8 poorts 10/100 siwtch zitten clients beneden en op de eerste verdieping en op de 2e 8 poorts 10/100 switch zitten de clients op de 2e verdieping.

Nu is er beneden een gedeelte waar niet makkelijk een UTP kabel kan komen. Dus wil ik een 2e accesspoint (denk ik) die verbinding maakt met het ADSL modem en dat ik vanaf het 2e accesspoint een kabel naar de pc daar kan leggen.

Het is dus niet de bedoeling dat het 2e accesspoint ook als wifi router gaat dienen. Hij moet enkel verbinding maken met het adsl modem/router en vervolgens via een UTP kabel de verbinding naar de pc zelf maken.

Hoe kan ik dit het beste doen?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:52

Super_ik

haklust!

de nieuwe wifi router in bridge mode zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Super_ik op 24-09-2005 13:14 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
De eerste wifi router? dat lijkt me niet.
Aangezien die vanaf daar naar een switch en daar zit die vervolgens weer gelijk aan workstations.
De eerste moet dus ook als router blijven dienen.

De tweede dan in bridge zetten?
Moet dat dan persee een router zijn of kan dat ook een accesspoint zijn? En kunnen ze allemaal in bridge-mode gezet worden? Ik zit an Linksys te denken.

//edit

Ah, je past m net aan. Nieuwe router bedoel je dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 13:15 ]

Verwijderd

psst, kijk eens in de faq naar WDS :) Kan je netwerken mee aan elkaar linken, transparant en makkelijk :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 17:52

BHQ

Waarom niet gewoon die client op je huidige AP bezig laten zijn?
IIG, mocht dit niks zijn gebruik dan WDS. Hou wel dezelfde merken aan, want van een ST180 weet ik dat ie -totaal- niet met andere AP's wil omgaan...