Hebreeuws voor office 2003

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Haloa,

Ik heb voor m`n neef de hebreeuwse toetsenboard indeling in windows XP geconfigd, zodat hij van een normaal qwerty toetsenboard indeling naar een hebreeuwse indeling kan switchen. Nou heeft hij alleen deze problemen:
Als ik rechts uitlijn dan kan ik een woord foutloos typen, als ik dan spatie doe dan worden alle letters door elkaar gegooid.Het spatie teken loopt niet van rechts naar links hij duwt als het ware het woord vooruit en een spatie tussen twee woorden komt niet tot stand. ook het enteren geeft rare resultaten.
1 van deze problemen kan ik denk ik wel oplossen door de auto-correctie uit te schakelen in word, maar die spatie en enter? Hoe fix ik dat?

Ook heb ik de hebreeuwse spellings controle op die machine geinstalleerd, maar als je hebreeuws selecteerd (en er staat netjes abc voor), knalt ie weer vrolijk naar nederlands.

Wie o wie kan mij helpen, ik heb totaal geen verstand van hebreeuws.
Thnx.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 23:09
hmm lijkt me een lastig probleempje, maar het lijkt me dat er in Israel genoeg mensen zijn die dit probleem niet hebben, danwel opgelost. Misschien moet je de vraag op een israelisch forum in het engels posten...

• De doorloper
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 10:10
Mijn ervaring is dat de spatie vreemd wordt geplaatst (left-to-right), maar als je dan doortikt, dat het volgende woord weer wel juist wordt geplaatst en ook de spatie weer correct komt te staan. Anders moet je inderdaad eens zoeken naar een Israelisch of Arabisch (ook right-to-left) forum. Ga alleen op Arabische fora niet zeggen dat het om Hebreeuws gaat, want Arabische landen zijn vaak erg anti-israel en dan kun je beter zeggen dat je het Arabisch niet voor elkaar krijgt :).