Wireless LAN -> normaal passphrase, nu wepkey :?

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 17:52
Sinds ik een nieuwe wlan kaart heb met behoorlijk drivergezeik kan ik eindelijk de Zero Config tool van Windows gebruiken. Wat ik vaag vind is dat ik eerst gewoon een passphrase kon intikken en dit kan nu niet meer, ik moet de WEP-key intikken (en die heb ik niet omdat in m'n AP ook enkel een Passphrase is ingesteld). Weet iemand waaraan dit ligt of een oplossing zodat ik gewoon weer een passphrase ipv. ellelange key in kan tikken? Wat ik overigens ook vaag vind, als ik het eigen tooltje zou moeten gebruiken, dan kan je wel leuk een Passphrase intikken maar dan moet je ook kiezen welke sleutel het is (1 t/m 4). Hoe kan ik dit weten als dit gewoonweg -niet- in m'n AP aangegeven is?

Ik heb een ST180 AP en die staat op "WEP 128 bit automatically" en dus met een passphrase ingesteld. m'n vorige kaartje kon op die manier gewoon verbinding maken met het AP. Ik heb een Belkin FD6020 met Actiontec drivers omdat de eigen drivers enorm zuigen (en je kan geen Zero Config gebruiken).

Overigens, als iemand tips heeft voor prism-based 11 mbit device drivers, ik heb er nu een stuk of 3 geprobeerd waaronder de Linksys, Compaq en nu Actiontec en de laatste bevalt wel het beste.

Verwijderd

Nee, dat kan niet. Heel simpel, elke fabrikant gebruikt zijn eigen algoritmetje om een hex-key te genereren. Windows heeft gewoon die hex-key nodig.

Gebruik anders WPA-PSK, dat is veiliger en je kan gewoon altijd met een passphrase gebruiken.

• BHQ
Hmm maar als de adapter het niet ondersteunt ben ik alsnog de sigaar.. (M'n WUSB11 kan wel WPA netwerken zien en deze doet dat niet, toch maar eens proberen straks alsnog WPA te doen :))

Overigens er staat alsnog een MAC-filtertje op, dus mocht m'n wepkey gehijacked worden dan komen mensjes er alsnog niet op :)

Verwijderd

Uhm, die mac-adres "beveiliging" is wel het simpelste om te kraken, even het ethernetadres afluisteren en wachten totdat jij van de verbinding weg bent :)

• BHQ
Wups, oei :+ naja, ik verwacht toch niet dat m'n netwerk zo interessant is ;)

anyway, het is een simpel prism kaartje en de driver doet volgens mij geen WPA, maar m'n WUSB11 van Linksys doet officieel geen WPA en connect ook alsnog..

• BHQ
Nope, ding wil echt geen WPA doen.. dan maar een losse WEP-key ondanks dat ik de veiligheid nou niet echt leuk vind.. maargoed.
toevallig tips voor een firmware flash van de kaart zodat ie wpa doet is welkom
Pagina: 1