Toon posts:

[XP SP2] RPC sluit af bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik uninstalleerde vanmorgen Google Desktop Search en nu wijgert mijn PC op te starten. De uninstall verliep probleemloos, maar bij het opstarten van Windows krijg ik nog net de desktop te zien (zonder taskbar of iets). Maar vervolgens komt de melding dat RPC onverwachts is afgesloten en het systeem over enkele seconden wordt gerestart.

Ik kreeg het nog net voor elkaar (Taakbeheer met CTRL-ALT-DEL en dan Run) om regedit te openen, hier even gekeken of er veel over was van GDS, maar dit was niet het geval. Ook heb ik in msconfig alle programma's uit gezet, maar dit had ook geen effect.

Ik vermoed dat GDS iets in het registry heeft veranderd dat de RPC beinvloed en dit helaas niet heeft teruggezet naar de normale waarden.

Is er een mogelijkheid RPC te repareren en het systeem weer te laten booten?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 11:45

Haan

dotnetter

Je kan in start-> uitvoeren 'shutdown -a' typen, dat voorkomt als het goed is dat je pc gaat rebooten. Dan heb je mooi de tijd om het een en ander uit te zoeken.
Heb je trouwens veilige modus al geprobeerd?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
In veilige modus gebeurd precies hetzelfde, de taskbar verschijnt niet en de RPC wordt afgesloten.

Dat shutdown -a is inderdaad handig, alleen weet ik niet wat het probleem kan zijn en wat ik dus moet proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, had ik gedaan. Had in de FAQ het stukje over de Blaster Worm al gelezen. Gebruik een volledig up to date SP2 systeem, dus dat zou goed moeten zijn. Heb dit probleem ook nooit eerder gehad, het gebeurde na de uninstall van GDS.

Vond hier hetzelfde probleem, alleen de oplossing laten ze niet zien:
http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_21345249.html

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 11:27 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 11:45

Haan

dotnetter

Zo te zien moet je je eerst op die site aanmelden voor je verder kan lezen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Haan schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:36:
Zo te zien moet je je eerst op die site aanmelden voor je verder kan lezen.
Nee hoor, gewoon even scrollen naar beneden :)
Pagina: 1