[WinXP] Schrijferrors tijdens windows installatie

Pagina: 1
Acties:

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 23:20
Beste gotters,

Ik heb nu een heel vervelend probleem namelijk,

Een tijdje terug heb ik een nieuwe pc samengesteld en ik wil nu win xp installeren.
Tijdens het "dos" gedeelte van de installatie gaat hij alle bestanden kopieren die nodig zijn om setup te runnen. Altijd na de 67% krijg ik schrijffouten op een aantal bestanden. Dan kan ik gewoon enter doen en kopiert hij het opnieuw. Dan start de pc natuurlijk opnieuw op en kom je in de "Echte" setup.
Bij het installeren van de appraten gaat het al mis. Fout met Diskdrive fout met Battery en nog eentje die ik even niet weet.
Als je dan verder gaat krijg je zelfs zo`n nieuwe harde installatie scherm met Windows kan het volgende niet installeren: Systeem ???

Als deze setup klaar is en je start de pc op start hij opnieuw op je ziet nog niet eens het bootscreen..

Ik heb het op een sata schijf geprobeerd met natuurlijk de benodigde drivers en ook op een ide hd.
Beide gaven het zelfde resultaat

Het was natuurlijk logisch dat het aan de cd lag..
Dus ik een nieuwe halen..weer hetzelfde!!

Het valt mij wel op dat in dos setup tijdens het bestanden kopieren steeds andere bestanden zo`n foutmelding geven. Maar in de verdere setup krijg ik wel steeds dezelfde fout van diskdrive enz..

SPECS:

Asus a8v deluxe
1gb ddr pc 3200
Xfx geforce 6800 le
Amd 3500 venice
1x sata 250 gb

Help plz

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Verwijderd

Je geheugen al getest met Memtest? Is je harde schijf wel in orde? Welke foutmeldingen krijg je precies? Ik pas ook je titel nog een beetje aan :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 11:20 ]

• mazz
Foutmeldingen heb ik toch duidelijk gegeven?
Fout met het installeeren van DiskDrive en Battery tijdens het appraten installen.
Hd moet wel goed zijn, op die andere deed ie precies hetzelfde.

Ik heb hier nog pc 2100 geheugen liggen en zal dat even proberen.

Verwijderd

Fout met Diskdrive fout met Battery en nog eentje die ik even niet weet.
Dat zijn nou niet direct de exacte foutmeldingen :) Handig als je die nog even duidelijk aangeeft en als echte Gotter zoek je ze natuurlijk direct op op Google :)

• mazz
had ik gedaan :)

Maar je bent echt een schatje :P :D pc doet het weer na 6 weken zonder game pc te zitten, je weet hoe dat is als je bf2 addicted ben :(

die 1 gb ram gaat gewoon rma en dan ie ie weer helemaal goed.

Thnx

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 15:47
Heb je toevallig een Diamond Max 10 schijf? Geeft niets dan problemen. Het zit denk ik in je HDD. Probeer deze is in een andere pc of probeer een andere HDD in deze pc.

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik denk dat het aan het geheugen licht wand ik heb zelf een tijd terug precies het zelfde gehad
bij het installeren van Windows XP op mijn oude pentium 3. dat bij het kopiëren fouten gaf in de tekst interface van de setup. De grafische interface van de setup gaf hij ook meldingen over batterij en compatible pc speaker of ik het goed vond dat hij hem installeer de omdat hij niet gesigneerd was

Dus even memtest86 gedraaid en het bleek dat het aan mijn geheugen lag en toen heb ik even andere geheugen in de pc gedaan om te testen en toen ging de setup helemaal top en geen bsod's meer.

dus kijk wat hij doet als je die ene losse geheugen module allen gebruikt bij het installeren

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• mazz
jongens, het was het geheugen idd :)

Pagina: 1