*Oproep* Wie wil voor mij een foto bewerken?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik weet dat het ongebruikelijk is om hiervoor een oproep te plaatsen, maar ik ben zelf erg slecht met bewerken van digitale foto's.

Ik heb echter een foto waar ik met mijn verloofde onze trouwringen aan het showen ben op een voor ons bijzonder moment, alleen er is een persoon op de foto terecht gekomen die het plaatje verstoort (verder een heel goede jongen hoor, alleen hij stoort op de foto).

Kan iemand voor mij die persoon proberen te verwijderen, of mij uitleggen hoe ik dit moet doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~botter34/thumb.jpg
(klikbaar)

P.S.: Ja, ik weet dat de foto slecht belicht en onscherp is maar hij heeft veel waarde voor mij door het moment dat hij is genomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Foxfire op 24-09-2005 10:58 ]

Dat dan weer wel......

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
1. verklein je foto..... en plaats een thumbnail naar grote versie
2. volgens mij zijn dit soort request's niet de bedoeling en is daarvoor het bewerk deze plaat topic
3. als de foto geladen is zal ik het even proberen.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:34
Je hebt mazzel, ik denk dat dat je met een enorme stapel clonetoolen de schutting, en eventueel wat van de struik over de goede man heen kan werken, met beetje mazzel word het aardig...

Wat ook goed kan: terug gaan naar de locatie op dezelfde tijd ongeveer..., en exact dezelfde foto framen, dan kun je het stukje schutting eroverheen plakken. Wordt wel een partij kleuren aanpassen om ze gelijk te krijgen... healtool kan dan mischien helpen...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Er zijn een paar dingern waar je op moet letten:

- het stuk schutting kun je best met een lassotool even van boven halen en als vlak erop zetten.
Vanaf dat punt ga je dan de arm en de buik weggummen zodat die uitgespaard zijn.
Helaas heb je niet zo'n lang stuk vrije schutting tot je beschikking. Je zult hetzelfde stuk dus een aantal keer moeten herhalen. Let goed op de noesten en op de houtnerven, dat die niet gaan opvallen.
Haal zonodig ergens anders uit de plank een noest vandaan en plak die op een willekeurige plek, dan lijkt het voor het oog alsof het niet dezelfde plank is.

De struiken voor de schutting moeten doorlopen. Ook de schaduwtjes. Je kunt heel goed een kale schutting er op shoppen en dan vervolgens heel precies wat blaadjes uit de linkerbovenhoek over de schutting heendroppen. Let er ook hier weer op dat je geen merkbare herhaling krijgt. De schaduwen moeten ook kloppen!

Dan nog de struiken achter de schutting. Er is daar geen blauwe lucht meer dus ook dat moet je zien partially dicht te krijgen. Hoewel de schutting daar nog amper kieren heeft. Wat niet weet, wat niet deert, zeg maar.

De kleur van de schutting wordt naar beneden toe donkerder. Je zou er uiteindelijk nog een gradient overheen kunnen leggen (layer) en die op multiply zetten, en dan met de opacity gaan spelen tot de donkerheid natuurlijk lijkt. Je struikje moet hier niet onder lijden!

Je kunt ook gewoon een tuinkabouter op de plek van de jongen shoppen. Vergeet dan niet de ringen eraf te halen, want je weet het met tuinkabouters... O-)

'moet' is in bovenstaand stukje veel gebruikt, vat het niet dwingend op. ik heb de foto hier ook nog staan voor het geval niemand wat doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 24-09-2005 11:16 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Image Doctor van Alien Skin Software kan zaken van foto's verwijderen met een functie genaamd "Smart Fill". Het programma is dummy proof maar heeft toch genoeg instellingen om een goed resultaat te krijgen. Het gaat ook zeer snel; je hoeft alleen maar de persoon in kwestie te selecteren om vervolgens de software z'n werk te laten doen.

Link: http://www.alienskin.com/idoc/idoc_filters.html

Verwijderd

opgelost :*)

http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/bolle.jpg

edit:
verkeerde subforum 8)7

is zoiets geen idee?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/struik.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 11:38 ]

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

AirX

Tweak Guru

Ik heb hem even voor je geedit, ik hoop dat je tevreden bent met het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/airx707/tweakers/ring/ringklein.jpg

De grote versie is hier te zien: http://members.lycos.nl/airx707/tweakers/ring/ring.jpg

Iedereen mag natuurlijk even een reactie geven B)

[ Voor 11% gewijzigd door AirX op 24-09-2005 11:52 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

De schaduw "links van de buik van de TS" repeteert zich nogal opvallend :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• AirX

AirX

Tweak Guru

leokennis schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:57:
De schaduw "links van de buik van de TS" repeteert zich nogal opvallend :)
Mja, ik vond het niet echt storend.... maar zal het even fixen ;) V2 komt zo :P

EDIT:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~airx/tweakers/ring/ringv2klein.jpg

Groot: http://home.deds.nl/~airx/tweakers/ring/ringv2.jpg

Waarom heeft de TS btw zijn horloge aan de rechterhand? }:O (foto was gemaakt om 16:50 zo te zien 8)7 )

[ Voor 41% gewijzigd door AirX op 24-09-2005 12:16 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hm.... het licht wat op die schutting nu valt, met schaduwen enzo, lijkt wel door een fijne golfplaat te komen... allemaal herhalingsribbels!

Met een vlakje eroverheen, wat weghalen enzo kom je ook op een behoorlijk 'random' stuk schutting hoor :)

Maargoed, ik voer dan weer geen flikker uit, never mind.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 17:55

Garyu

WW

Nu nog even iemand die de belichting rechttrekt tussen de twee gezichten en de TS is vast helemaal gelukkig ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Dat bedoelde ik dus ook :) Die schaduwribbels.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:43

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik stem voor die van Harlequin. Slim bedacht om er zo'n struik in te zetten. Past absoluut goed in het beeld qua compositie en belichting! Beter dan zo'n lelijke schutting...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
Als "we" dan toch aan het poetsen zijn, misschien is het een idee om dat condoom (?) uit haar linkerhand weg te halen? :X

ach...in een volgend leven lach je er om!

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-01 01:51
quick and dirty shadows in photoshop:

Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/jurre/pics/got/ringv2_bewerkt.jpg

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Whooohw!! Kei-goed mensen! Dit was mijzelf nooit gelukt! (Of anders misschien na uuuren ontdekken en prutsen pas)

Een ieder bedankt voor de bijdrage!

P.S. TS is linkshandig dus draagt zijn horloge rechts ;-)
P.S.2.: Volgens mij is die "condoom" het inpakpapier van het ringendoosje ;-)

[ Voor 32% gewijzigd door Foxfire op 24-09-2005 12:51 ]

Dat dan weer wel......

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
En deze dan? ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/omeroon1/various/2005_0918foto0036_thumb.jpg

(klik voor full size)

[ Voor 8% gewijzigd door OmeRoon op 24-09-2005 13:07 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• AirX

AirX

Tweak Guru

Schutting is nice, klimop wat minder

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Ahum, ik zie wat je bedoelt ja... daar zit zat nog een ranzige vlek in. Kep meteen de plantjes wat water gegeven en er is wat klimop bijgegroeid. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door OmeRoon op 24-09-2005 13:53 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 00:04

Acheron

updatepack.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.nekeman1/web/2005_0918foto0036_tumb.jpg

(Klik voor de grote)

De schaduw is het lastigst. Voor de rest wel te doen :)

Dit is een voorbeeld, niet bedoeld voor afdrukken. Heb daarom de scherpte flink verhoogd ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Acheron op 24-09-2005 14:25 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nah, dit is wel een hele mooie afgekapte buxus he! :P ik zou m iets ronder maken daar rechtsonderaan :P

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ongelooflijk hoe snel sommigen onder jullie iets dergelijks kunnen fixen! _/-\o_

(Voor mij is ook wel eens een foto gefixed; ik ben trots op jullie! :))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 00:04

Acheron

updatepack.nl

Dark Blue schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:41:
Nah, dit is wel een hele mooie afgekapte buxus he! :P ik zou m iets ronder maken daar rechtsonderaan :P
Als je goed kijkt is dat z'n trui. Zal het wel even fixen...

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Mooi bewerkingen hier,

Maar ik moest eigenlijk lachen toen ik de originele foto zag, het is vast iets raars, maar gewoon hoe die kerel in die achtergrond erbij staat :P Het is net die 9/11 tourist die mensen in elke foto opplakten.
Ik kan het niet uitleggen , maar ik vind het grappig.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Je hebt mazzel dat de FG-modforce toevallig wat minder aanwezig was dit weekend, want dit topic haalt natuurlijk de kwaliteit van een goed FG-topic bij lange na niet :P

Maargoed, de resultaten zijn volgens mij goed genoeg om te gebruiken. Kijk voor de gein ook eens wat Photoshop tutorials door. Het lijkt moeilijk (en dat is het in den beginne ook wel) maar zodra je het een beetje doorhebt is er enorm goed te werken met Photoshop :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.