Onboard netwerkkaart P5GDC-V Deluxe schakelt zichzelf uit

Pagina: 1
Acties:

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 20:39
Mijn netwerkkaart op mijn moederbord een Marvel Yukon PCI-E Gigabit ethernetkaart schakelt zichzelf uit na 12 uur.
Heb vinkje heb ik toch echt weggehaald bij properties/power management.

Het gebeurd namelijk ook terwijl ik gewoon bezig ben op de pc.
Als ik dan naar device manager ga zegt ie dat er geen drivers zijn geinstalleerd.
Heb de nieuwste drivers erop zitten van de asus site en terug naar de oude driver heeft ie dezelfde kuren.

Enige oplossing is steeds rebooten, dus kan ik opnieuw beginnen met mijn queues voor het downloaden :-/

Wie o wie heeft de oplossing? b.v.d. !! :-)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Staat het power management ook uit in het BIOS, of alleen in Windows, of andersom?

• AndereKoekoek
Voor zover ik kan zien is er geen power management in de bios..
In Windows heb ik het uitgeschakeld...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier met een Asus K8V Deluxe waar ik bij het opstarten vaak heb dat de netwerkkaart het niet doet. De onboard LAN 1 gb verzend dan wel maar ontvangt niet meer. Switch en alles vervangen maar soms doet die het plotseling en soms gewoon de hele dag niet. Zoals nu doet die het weer maar gisteren deed die het de hele dag niet. Ook niet zelfs na 5 opnieuw opstarten(koud/warm opstarten). Ik denk zelf dat je netwerkkaart waarschijnlijk niet goed werkt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• AndereKoekoek
Met andere woorden, de mobo moet terug? lol

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Nieuwste drivers willen nog wel eens helpen en je moet ook het vinkje verwijderen bij 'apparaat mag uitgeschakeld worden in standby modus' ofzo. Apparaatbeheer -> eigenschappen van netwerkkaart. Dat hielp bij mij, hoewel het eigenlijk een vreemde oplossing is.

• AndereKoekoek
Dat vinkje heb ik al uitgezet.. en de driver die ik heb is van 6 sept 2005 de laatste dus..

Het rare is dat het ook gebeurd terwijl ik bezig ben op de pc.
Als ik dan naar de eigenschappen van de kaart ga zegt ie dat de drivers niet zijn geinstalleerd.
Als ik reboot, geeft ie weer aan dat alles perfect werkt.. Lijkt mij dus ook niet echt dat het aan de power management ligt want die word pas ingeschakeld als de pc een tijdje niet gebruikt word.

Ook als de netwerkkaart uitgeschakeld is wilt Windows niet afsluiten.
Blijft hij hangen op het scherm 'Shutting Down' en moet dus de reboot knop gebruiken

[ Voor 82% gewijzigd door AndereKoekoek op 24-09-2005 17:54 ]

Pagina: 1