[Outlook express] *.dbx files terugzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48
Al mijn berichten uit mijn Outlook express zijn ineens verwijderd.

Nu hb ik uitgevonden dat dit kan komen omdat ik Mcafee draai.

Maar goed, als ik de DBX files terug importeer dan komen er geen berichten bij te staan, terwijl de .dbx files toch 55mb groot zijn, hij importeerd ze maar er komen geen berichten bij te staan.

Hoe krijg dit nog terug gezet?

BlaBlaBla

Verwijderd

in je documents en settings de huidige .dbx'en vervangen door degene die je hebt.
C:\Documents and Settings\zeon\Local Settings\Application Data\Identities\{74B8CA5F-6741-4194-B02E-4E81BC5635B0}\Microsoft\Outlook Express
Hier vind je ze :)

• Strider
Ja dat is het probleem, maar er staan geen dubbele ofzo in, dus ik weet niet hoe ik ze moet vervangen?

Verder heb ik geprobeerd om een nieuwe indentiteit aan te maken, en daar de emails weer in te importeren, maar dan pakt hij nog steeds deze emails niet, misschien dat het dbx bestand corrupt is en daar de 55mb emails niet eruit pakt?

Hmx een schitterend programma gevonden:
MailNavigator

Hiermee kon ik mooi de .dbx files mee openen alleen ik kan ze niet doorsturen naar outlook express omdat me dan moet registreren :(

Is er geen gratis tooltje voor ofzo? Of misschien nog een andere oplossing?

[ Voor 83% gewijzigd door Strider op 24-09-2005 13:25 ]

BlaBlaBla

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
Importeren als een oudere versie van outlook? Bij importeren kun je altijd kiezen van welke outlook die files af komen. Gewoon een oudere of nieuwe kiezen ofzo.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
* Maak eens in OE een mailboxje aan en noem die "dummy", sleep daar een testmailtje in.
* Vervolgens sluit je OE af en spoor je dummy.dbx op.
* Wis deze en noem je probleemmailbox dummy.dbx en zet hem in dezelfde map.
* Start OE en ... it's magic!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Witte op 26-09-2005 16:12 ]

Houdoe

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:53
Ik heb hetzelfde probleem gezien bij familie, ook in combinatie met McAfee (ik dacht 4.5.1 SP1, maar ik heb hem hier niet bij de hand), maar het heeft hiervoor gewoon goed gedraaid. Is het een bekend probleem? (en hoe komt het dan?)
(De tip hierboven kende ik niet en ga ik dus zeker even uitproberen vanavond _/-\o_ )

• Strider
Witte schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:11:
* Maak eens in OE een mailboxje aan en noem die "dummy", sleep daar een testmailtje in.
* Vervolgens sluit je OE af en spoor je dummy.dbx op.
* Wis deze en noem je probleemmailbox dummy.dbx en zet hem in dezelfde map.
* Start OE en ... it's magic!!!
Had ik al gedaan, maar geen resultaat :(

BlaBlaBla

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 08:30

Pompiedom

Don't panic

Open outlook express (duh)
File\import\messages
Kies MS Outlook express 6
Import mail from store directory
En de rest wijst zich vanzelf

Weet alleen niet of dit nou met dbx bestanden was, het was iig met de standaard bestanden van OE express.

We create our own reality

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-08 22:32
zo heb ik het ook gedaan op een multiboot...
account winxp: mailbox uit win2000 importeren
mailbox win2000 weggooien, locatie van mailbox wijzigen naar de dta schijf.
win2000 booten, oe starten. geen db gevonden, dan vraagt i of ie nieuwe moet maken, of dat je een bestaande wilt opgeven. daar kies je voor en verwijst naar de mailbox op de dataschijf.

zo heb je voor oe6.0 op win en win xp op 1 pc dezelfde mailbox

ik zou ze niet op een gedeelde schijf zetten en dan delen met nog een pc, omdat je dan denk ik een probleem kunt krijgen met twee keer oe, die tegelijk iets met de db wil doen. maar misschien werkt dat zelfs.

zoek anders eens op herstel mogelijkheden voor de mailboxen, er zijn programmas voor. want als oe ze niet meer goed importeert kan ik me voorstellen dat er iets mee aan de hand is.

en als het aan mcaffee ligt, dan zou die toch ook een oplossng moeten bieden ?

dus niet zelf je db verplaatsen en hernoemen naar een andere db, dan ga je denk ik voorbij aan bepaalde instellingen in het register, of andere files van oe, die dan zien dat je een db van een andere gebruiker probeert te opnen oid, en dan heb je een rechten probleem ? bij importeren of het openen van een bestaande mailbox in theorie ook rechte probleem, maar in dat geval is de mailbox helemaal valide, en heb je gewoon toegang tot de opslagplaats, en dus waarschijnlijk daardoor geen rechten probleem

bij het prutsen aan de mailbox zal er wel ergens een warning voorbij kunnen komen over dat er met de files iets mis is.

• Strider
pompiedom schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:01:
Open outlook express (duh)
File\import\messages
Kies MS Outlook express 6
Import mail from store directory
En de rest wijst zich vanzelf

Weet alleen niet of dit nou met dbx bestanden was, het was iig met de standaard bestanden van OE express.
Ja dit werkt dus niet :)

Engelbertus: Recovery progjes die de dbx bestanden kunnen lezen kosten allemaal geld :'(

BlaBlaBla

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

ALs je de folder.dbx corrupt is kun je de overieg dbx'jes terugzetten wat je wilt, maar helpen zal het niet. Folder.dbx is het index bestand van al je mailbestanden en als die corrupt raakt kun je ook deze verschijnselen krijgen. Door folder.dbx te verwijderen dwing je OE die opnieuw op te bouwen.

Er zijn wel enkele nadelen:
This is not without consequences however, and so is not something to do unless absolutely necessary. You will have to do some work to replace the information lost, namely:

Re-create your mail folder hierarchy by dragging folders into place in the Folder list. Note that any folder you have created to group sub-folders but that does not itself contain messages will not appear in the Folder list and so must be created again.

Re-download the list of newsgroups from each news account.

Reset your subscribed newsgroups and download messages again.

Reset synchronization options on IMAP and newsgroup folders.

Edit any message rule that moves or copies messages to folders other than the Inbox.
Het hele artikel

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-08 22:32
ik meen me te herinnerren dat microsoft zelf toch een tool oid heeft, of schakel opties voor outlook, die "iets kunnen doen.
maar ik kan zomaar in de war zijn met Outlook, maar begrijp niet waar die verwarring dan vandaan komt, omdat ik outlook niet gebruik.

wat ik dus aangaf, ( dat als je zelf de dbx files gaat renamen, alles in de soep loot, komt dan waarschjijnlijk omdat de folder.dbx niet overeenkomt met de gegevens die die aantreft in de betreffend .dbx bestanden. en dan wertk dat dus niet. je moet echt een situtie creeeren waarin outlook geen database vindt. dan kun je een nieuwe locatie opgeven.
maar dan denk ik op mijn beurt weer dat hij de folders.dbx file gaat lezen en de structuur die daarin is opgebouwd, gaat herbouwen. is de folder.dbx in eerste instantie al het probleem, dan gatdat waarschijnlijk ook niet werken, in dat geval zul je uitkomen bij de olossing van het verwijderen van folders.dbx, en de andere instructies hier boven ergens al gegeven.
Pagina: 1