Toon posts:

[MCE2005] Microsoft Remote Keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 1.951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/hardware/desktop/_images_rkmediacenter_/introductionStandardImage_1.jpg

Microsoft Remote Keyboard for Windows MCE 2005

Productkenmerken

Dit is het eerste bedieningscentrum dat een afstandsbediening, toetsenbord en muis combineert voor een Media Center pc. Het compacte ontwerp maakt het apparaat prettig te gebruiken vanaf uw schoot. Met de groene Media Center-knop start u Windows XP Media Center op. De toetsvergrendeling functioneert als aan/uit-knop als Remote Keyboard niet wordt gebruikt.

De draadloze infraroodtechnologie werkt tot op een afstand van maximaal tien meter en geeft minder kans op storing door andere apparaten. U kunt uw tv met verlichte toetsen bedienen: zap langs kanalen en bedien uw elektronische programmagids en het dvd-menu. Het Remote Keyboard is direct uit de doos te gebruiken en vereist geen installatie of software.

- Het eerste bedieningscentrum dat een afstandsbediening, toetsenbord en muis combineert vooreen Media Center pc
- Compact ontwerp
- Afstandsbediening voor tv en dvd, met verlichte toetsen
- Start Windows XP Media Center op met de groene knop
- Toetsvergrendeling voor veilig opbergen wanneer niet in gebruik
- Draadloze bediening tot op tien meter dankzij infraroodtechnologie
- Direct uit de doos te gebruiken, geen installatie of software nodig
- Adviesprijs: €99,95

Ervaringen

Samen met een vriend flink gebruikt.. Persoonlijk aardig keyboard.. alleen de aanslag is minder. Het bereik is aardig. Het is eigenlijk een 3 in 1 apperaat.. muis tb en afstandbediening via een (log) toetsenbord! Sneltoetsen zijn verlicht, en erg handig! Al met al een super bord voor de mensen die heel af en toe een klein stukje tekst typen.. want a4tjes vol ratelen is niet echt wat...

Systeemeisen

- Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005
- Een Windows Media Center-ontvanger Het toetsenbord wordt ZONDER reciever geleverd!

Reviews & links

http://www.tomshardware.com/consumer/20050815/index.html
nieuws: Microsoft Windows MCE-toetsenbord getest
nieuws: Microsoft biedt draadloze toetsenborden voor MCE-pc's.
http://www.microsoft.com/...rd/docs/05MIC570_Ent.html
http://www.activewin.com/articles/2005/images/hw1.gif

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/635/remotekeyboardlg18ec.th.jpg

Muis:
Afbeeldingslocatie: http://img377.imageshack.us/img377/9895/image29vo.th.jpg

Sneltoetsen:
Afbeeldingslocatie: http://img377.imageshack.us/img377/1195/remotekeyboardlg20jt.th.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 10:38 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 09:29

SeatRider

Hips don't lie

Dit lijkt me wel wat, maar wat is er van de functionaliteit over als je geen MCE hebt, maar gewoon XP pro? Ik het een Shuttle als HTPC op mijn tv+beamer aangesloten en draai gewoon XP, momenteel met een draadloos IR keyboard en zonder muis. Dit lijkt me een vooruitgang.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
VisaRider schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 09:58:
Dit lijkt me wel wat, maar wat is er van de functionaliteit over als je geen MCE hebt, maar gewoon XP pro? Ik het een Shuttle als HTPC op mijn tv+beamer aangesloten en draai gewoon XP, momenteel met een draadloos IR keyboard en zonder muis. Dit lijkt me een vooruitgang.
Draait alleen op windows xp media centre 2005 of later vandaar dat ik hem ook niet thuis kom testen 8)7 |:( erg jammer idd..

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me op zicht een mooi klein ramplankje. Soms is het idd niet zo prettig met je muis naast je op de bank icm mediacentre. Waar zit in vredesnaam het muisgedeelte op dit toetsenbord?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:44
jevn schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:08:
Lijkt me op zicht een mooi klein ramplankje. Soms is het idd niet zo prettig met je muis naast je op de bank icm mediacentre. Waar zit in vredesnaam het muisgedeelte op dit toetsenbord?
Rechts bovenaan zit een "pointer" dingetje, links bovenaan 2 knoppen...

Dat moet het zijn denk ik. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:13:
[...]

Rechts bovenaan zit een "pointer" dingetje, links bovenaan 2 knoppen...

Dat moet het zijn denk ik. :P
zie foto ;)
Btw sorry voor heoveelheid edits in korte tijd.. is mn eerste topicstart :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 10:19 ]

• jevn
  • Niet online
Ik heb hem vandaag even in handen gehad in een winkel (ze hadden maar één exemplaar 8)7 en ik had geen behoefte om een "showroom exemplaar" mee te nemen). Ik vind het een zeerk mooi toetsenbordje, lekker licht, goede functionaliteit, geïntergreerde "muis" vind ik een dikke +

Nu gebruik ik nog een logitech 700 setje, maar ik denk dat dit nieuwe tobo een uitstekende vervanging zal zijn in mijn woonkamer.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Even voor de duidelijkheid,
Het toetsenbord wordt ZONDER receiver geleverd dus je hebt ook nog de mce receiver nodig die bij de MCE afstandbediening zit

Flash demo over MCE keyboard
Hoge Resolutie Foto

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Cool plankje idd....wel erg prijzig alleen :)

Klein off-topic vraagje. Is het mogelijk om een bepaalde IR code te programmeren in je Media center remote zodat deze via je bios de PC aan kan zetten. Als ik namelijk op de spatiebalk van mijn toetsenbord ram gaat mijn pc wel aan, maar is het mogelijk om zo'n toetsencombinatie te emuleren met je afstandsbediening van media center?

[ Voor 5% gewijzigd door Ebayzo op 25-09-2005 17:14 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Topicstarter
Ebayzo schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:11:

Klein off-topic vraagje. Is het mogelijk om een bepaalde IR code te programmeren in je Media center remote zodat deze via je bios de PC aan kan zetten. Als ik namelijk op de spatiebalk van mijn toetsenbord ram gaat mijn pc wel aan, maar is het mogelijk om zo'n toetsencombinatie te emuleren met je afstandsbediening van media center?
Zal vast wel lukken.. is daar ook geen programmatje voor?? ff zoeke :P

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:25:
[...]

Al gedaan..kon niks vinden op google :(

Default blanke hetero

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:44
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:25:
[...]

Ken jij programma's die actief zijn als je PC uit staat?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• jevn
  • Niet online
Ik kan wel mijn mce bak uit hibernation halen met de mce remote, dus dat zal ook moeten kunnen met het tobo. Hiervoor heb ik een reghack gebruikt maar die zou ik weer op moeten zoeken (hij stond op teh green button)

edit2:

Gevonden

[rml][ MCE 2005] Sleep Mode (S3) probleem[/rml]

[ Voor 23% gewijzigd door jevn op 26-09-2005 18:12 . Reden: foutje getypt ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al mensen die dit tb hebben aangeschaft?? Wat vinden jullie dr van?

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
ik heb hem liggen maar ik krijg de pointer tot nu toe niet aan de praat beetje jammer om eerlijk te zijn verders prima geval.

zelfde functionaliteit als afstandsbediening en dan met wat extra

• Operations
  • Laatst online: 04-02 17:24
Ja weet dat dit een oud topic is maar is wel precies over dit apparaat.

De vraag:

Mijn media centre zit in een silverstone kast en de dvdspeler gaat niet op als je op het knopje drukt, sluit niet helemaal aan. Zit er op dit keyboard toevallig een knop om de dvd te openen?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

TheGeneral schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:06:

Mijn media centre zit in een silverstone kast en de dvdspeler gaat niet op als je op het knopje drukt, sluit niet helemaal aan. Zit er op dit keyboard toevallig een knop om de dvd te openen?
Het antwoord is : Neen, er zit geen dedicated knop op om de dvd lade te openen.

Qua pointer, ik moet zeggen dat het gebruik van de pointer in het begin heel lastig was, echter nu gebruik ik hem echt als extra'tje binnen mce en werkt prima,..... het vergt alleen wat oefening

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Weet iemand hoe je dit keyboard afstandsbedieningen kan laten overnemen?

Er staat wel een plaatje dat dit kan, maar staat nergens beschreven...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 19:19

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:28:
Weet iemand hoe je dit keyboard afstandsbedieningen kan laten overnemen?

Er staat wel een plaatje dat dit kan, maar staat nergens beschreven...
Het volume en het aan/uit schakelen van de TV is programmeerbaar. Indrukken van een paar knoppen en de TV afstandbediening voor de IR ontvanger van het toetsenbord te houden. Werkt simpel.

Ik gebruik enkel de aan/uit functie van de TV. Echter verliest mijn MCE toetsenbord na enige tijd de instelling en moet ik hem opnieuw de code leren. Geen idee wat daarvan de oorzaak is.

This footer is intentionally left blank

• The Fittest
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2016
Ik heb ook sinds twee dagen dit keyboard en heb nu al een probleem. het keyboard reageert alleen onder MCE en niet onder windows zelf. Alleen de groene MC button doet het nog, maar de rest van de toetsen reageren niet meer zodra je mediacenter verlaat... vet irritant. Iemand enig idee?

Edit: De toetsen (letters etc.) lijken het ook niet te doen onder MediaCenter. Dus alleen de remote buttons links en rechts van het toetsenbord (remote en mc buttons) en boven (my movies etc.) doen het... aarggghhh

[ Voor 28% gewijzigd door The Fittest op 23-01-2006 18:17 ]

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

The Fittest schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:45:
Ik heb ook sinds twee dagen dit keyboard en heb nu al een probleem. het keyboard reageert alleen onder MCE en niet onder windows zelf. Alleen de groene MC button doet het nog, maar de rest van de toetsen reageren niet meer zodra je mediacenter verlaat... vet irritant. Iemand enig idee?

Edit: De toetsen (letters etc.) lijken het ook niet te doen onder MediaCenter. Dus alleen de remote buttons links en rechts van het toetsenbord (remote en mc buttons) en boven (my movies etc.) doen het... aarggghhh
denk je ff aan de roll-up update

• The Fittest
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2016
Alientrader schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:08:
[...]denk je ff aan de roll-up update
Heb inderdaad nog maar 's windos update gedraaid, en verdomd! It works! Toppie, dank! _/-\o_

(Nou alleen nog die pruts nipple muis onder de knie krijgen... wat een drama)

Verwijderd

Ik heb dat ding ook gekocht, nou heb ik een silverstone LC14M met een IR receiver weet iemand of dit toetseboard ook met deze IR receiver kan werken? Ik heb op wat toetsen zitten drukken maar er gebeurt nix :(. Silverstone remote werkt goed.

Beetje raar als je een MCE IR receiver moet gaan kopen en appart op je silverstone kast moet zetten (lelijk) terwijl er al een IR receiver in de silverstone zit.

Verwijderd

Antwoord van Silverstone:

From: Jurek Kawalek/Silverstone Technology Hamburg [mailto:jk@silverstonetek.de]
Sent: 10 February 2006 11:00
To:
Cc: Stefan Galow/Silverstone Technology Hamburg
Subject: AW: silverstone lc14m and microsoft mce keyboard

Dear xxxx,

however the our RC and IR delivered with the case can serve all functions of MCE2005 the RC and other MCE components are not compatible with our IR. So if you wish to use MCE components you have to buy IR receiver and RC too.

Een beetje raar dat Silverstone's IR receiver niet gewoon de signalen kan doorgeven and MCE2005 lijk me niet zo moeilijk. Of de IR receiver presenteerd zich aan MCE 2005 als een MCE IR receiver, misschien wordt microsoft dan boos.

Verwijderd

Ik heb hem ook een maandje nu. Ik vind het een klereding. Heb spijt als haren op m'n kop dat ik daar weer geld aan uitgegeven heb. Mocht iemand interesse hebben, stuur maar een mail en we komen er wel uit.

• superduper
  • Laatst online: 13-02 08:35

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb hem ook een aantal dagen en heb er gemengde gevoelens over. Over het algemeen als media center bediening is hij ok.

Maar: wie heeft er in vredesnaam verzonnen dat er een nipple muisgeval moest komen ipv de oude trackball??? Het ergste is dat je de nipple (stevig) moet indrukken terwijl je beweegt. Op dit moment is in mijn geval de preciesie een beetje weg. Bovendien reageert hij niet altijd even goed. Het koste me moeite om het keyboard vast te houden en niet uit frustratie tegen de grond te gooien.

Ik wacht nog op mijn TV kaart om het video opneem gedeeltje te testen.

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025

MeO

Binnenkort komt Thrust met een soortgelijk toetsenbord, maar deze werkt niet met IR, maar is RF. De vorm is wel een exacte kopie. Verder is de pointer vervangen door een trackball, wat ik veel beter is imo.

Link: Thrust KB-2950

Ik kijk hier wel naar uit. Want IR toetsenborden vind ik maar niks. Maar hoeveel ie gaat kosten en wanneer ie precies op de markt komt weet ik niet. Maar ik vermoed dat dit niet zo lang gaat duren, omdat handleiding e.d. al zijn te downloaden.

[ Voor 26% gewijzigd door MeO op 29-07-2006 20:20 ]

Pagina: 1