Toon posts:

Drivers weg na reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Nieuwe videokaart gekocht (7800gt), met drivercleaner oude drivers eraf gehaald, nieuwe kaart erin gestopt, opgestart, kreeg ik melding: kan drivers\pci.sys niet vinden, probeer deze via repair terug te zetten. Repair lukte niet, XP op andere partitie gezet en gecopy/past.
Mijn orginele windows starte weer maar als ik nu eigenschappen voor beeldscherm open zie ik geen tabbladen meer, en als ik nvidia drivers installeer zijn ze na reboot weg. Ik heb dus weer 800x600 resolutie en kan niks aanpassen.
Ik heb na de reboot dus dit bij apparaatbeheer staan: Dit apparaat start niet. (Code 10)

Wie helpt mij?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 08:33 ]

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik krijg foutcode 10, wat doe ik hieraan?

Dit is een redelijk vaakvoorkomend probleem en heeft meestal te maken met een IRQ probleem. Hier is oa. het volgende aan te doen:
Ga met DELETE in bios.
Ga naar PnP/PCI configurations (enter).
Zet Assign IRQ for VGA op ENABLE.
Vervolgens saven met F10.

Inmiddels zijn er heel wat topics geopend over dit probleem, die zijn met de GoT-search te vinden, en anders met de alternatieve search

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan wat je schrijft maar geen succes. Het is ook geen bios probleem, ik denk dat het progje drivercleaner windows aangetast heeft, aangezien de tabbladen bij eigenschappen voor beeldscherm verdwenen zijn. Iemand nog een oplossing of is een nieuwe instal de enige optie (systeemherstel heb ik ook algeprobeerd)