Wel of niet verzekeren van je toestel

Pagina: 1
Acties:

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Redelijke eenvoudige vraag, maar de conclusie kan afhangen van een divers aantal argumenten. Een aantal argumenten die ik zo snel kan bedenken zijn;
- de kosten van de verzekering.
- de waarschijnlijkheid van schade, diefstal en dergelijke.
- de lengte van het abonnement (1 of 2 jaar)

Mijn vragen aan jullie;
- hebben jullie je mobiel verzekerd of juist niet?
- op basis waarvan heb je deze keuze gemaakt?
- heb je er spijt van?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb hem niet verzekerd en ik heb er ook geen extra geld voor over. Dan neem ik liever zelf het risico dat er wat mee kan gebeuren. Als hij normaal kapot gaat heb je garantie en als er wat geks mee gebeurd wat niet onder de garantie valt (bv kwijt) heb je meestal zelf iets stoms gedaan.

Orange heeft geloof ik een aanbieding dat je voor 1 euro per maand extra (bij een nieuw abo met Orange world) je toestel verzekerd kan hebben. Dan zou ik het wel doen, maar veel meer heb ik er niet voor over.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Het is met alle verzekeringen als volgt:
Kun je het betalen zonder al te veel pijn als toch gebeurt waar je je tegen kunt verzekeren ?

nee: verzekeren !
ja:

is er bij jou een verhoogd risico op hetgeen kan gebeuren waartegen jeje eventueel wilt verzekeren, terwijl die omstandigheid niet opgenomen is in de premie?
met andere woorden is die verzekering eigenlijk heel goedkoop voor jou in jouw omstandigheid?

ja : verzekeren (verzekering kan gemiddeld goedkoper zijn dan de schade gemiddeld (verhoogde risico) dat jij loopt op die gebeurtenis t.o.v. anderen)
nee: niet verzekeren ! (hier kom je uit in de meeste gevallen)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:23

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb mijn telefoon wel verzekerd. Vooral in het geval van diefstal kan het schelen. Een huisgenootje van een vriend mocht een keer een paar honderd euro overmaken omdat de dief van zijn telefoon zijn hele familie in Ghana heeft gebeld in de paar uurtjes die het duurt voor zo'n SIM geblokkeerd is. Als je dan nagaat hoe makkelijk zo'n GSM te jatten is, is dat voor mij voldoende reden om daar een paar euro p/m voor te betalen.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:54:
Ik heb mijn telefoon wel verzekerd. Vooral in het geval van diefstal kan het schelen. Een huisgenootje van een vriend mocht een keer een paar honderd euro overmaken omdat de dief van zijn telefoon zijn hele familie in Ghana heeft gebeld in de paar uurtjes die het duurt voor zo'n SIM geblokkeerd is. Als je dan nagaat hoe makkelijk zo'n GSM te jatten is, is dat voor mij voldoende reden om daar een paar euro p/m voor te betalen.
Gewoon uitzetten dat ermee naar het buitenland gebeld kan worden ;)

Ik heb de mijne ook nog nooit verzekerd, als er wat is valt het onder de garantie, als ie gestolen wordt valt het onder je 'normale' verzekering...

Een verzekering kost gemiddeld €5,- per maand (ruwe schatting), dus per jaar is dat €60,- dat heeft me de afgelopen 5 jaar dus €300,- bespaard :)

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 15:52

RainofDeath

DYUVSDFJ

Ik zou het niet doen, verzekerings maatschappijen willen wel is moeilijk doen hier over, want als je hem opgeeft als gestolen kunnen ze zeggen dat je hem gewoon verloren bent. En dan kan je dag dag zeggen.....

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08-2025
Als je een duur toestel hebt kan het verstandig zijn om dit te verzekeren. Ik zou het alleen niet doen!

Vaak is het zo dat het toestel kwijt geraakt word. Dit is niet verzekerd!
Het toestel kan gestolen worden. Dit is niet verzekerd! (behalve als je aangifte doet en lichamelijk letsel hebt).

Als je val of waterschade hebt dan is dit meestal wel verzekerd alleen komt dit niet vaak voor (althans bij mij).

Als het voor jezelf echt een smak geld is om een nieuwe telefoon te kopen zou ik hem het eerste half jaar verzekeren en daarna de verzekering opheffen.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb het ook niet gedaan.
Koste me bijna 7 euro per maand extra bovenop m'n abbo...
Heb thuis nog 2 reserve foons liggen, dus tjsa. :)

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 09:38

supersook

Professioneel prutser

Ik heb net een nieuw toestel (RAZR), en ik heb hem niet verzekerd en ben ook niet van plan om dit te gaan doen.

Het risico van diefstal is betrekklijk klein te houden door te zorgen dat je je toestel ten alle tijde in je broekzak houd (liefst jeans, daar krijg je hem erg moeilijk 'zomaar' uit). Het enige risico wat je dan loopt is dat ie uit je handen wordt gegrist als je aan het bellen bent, maar dit is volgens mij ook bijna niet te verzekeren.

Voor technisch falen van het toestel heb je altijd je garantie nog en ik heb uiteraard m'n oude toestel om de reparatieperiode te overbruggen. Daarbij is valschade of iets dergelijks natuurlijk wel zonde, maar dit is ook goed te ondervangen door gewoon met zorg met je toestel om te gaan. Als het dan toch mis gaat heb je gewoon vette pech, dus zorg dat je in elk geval altijd terug kan vallen op een ander toestel.

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een iPod nano van 259 euro en ga volgende week met school naar Rome. Ik wil hem wel mee naar Rome nemen want ik heb geen zin om zonder muziek in vliegtuig/bus te zitten zonder muziek van die saaie wandelingen te maken.
De kans is er dus dat ik hem daar, of anders wel later en ergens anders verlies.
Zal ik hem laten verzekeren of niet. Zo ja... Waar?
Pagina: 1