Toon posts:

PC-TV problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ja, ik ben ervan op de hoogte, dit is topicnr 99999999653 betreffende PC-TV. Echter, ik heb alle (denk ik ondertussen...) voorgaande topics hieromtrent doorgenomen en ik kom er niet uit. Dus vandaar even de 'cry for help'.

Ik wil graag de films die ik op mijn PC heb staan lekker vanaf de bank kunnen bekijken op mijn TV. Daartoe heb ik vandaag een kabel gekocht: Scart-SVHS+3.5mm zodat ik beeld en geluid kon weergeven via die tv. Ik had me verkeken op de aansluiting op mijn videokaart die enkel een composiet-aansluiting had dus vanavond eveneens een SVHS-Composiet verloop gekocht.

Nu wil ik dit dus aansluiten, maar het lukt niet. Via config.scherm van beeldscherm kan ik enkel kiezen voor het uitbreiden van het bureaublad met de 2de monitor of het als primair bestempelen van de 2de monitor, terwijl er volgens mij ook een kloon-optie moet zijn... Zie onderstaand jpeg

Afbeeldingslocatie: http://server2.uploadit.org/files/bueno0001-confscherm.JPG

En de geavanceerde opties, die volgens mij de complete ATI-extra's moeten bieden bieden mij enkel wat standaard tabs. Zie ook onderstaand jpeg.

Afbeeldingslocatie: http://server2.uploadit.org/files/bueno0001-confschermgeav.JPG

Ik heb dus ook de ATI-site bezocht om evt drivers te downen maar dat kan schijnbaar enkel via Catalyst Control Center wat ik gedowned heb maar echt TOTAAL niks van begrijp... Dat programma is voor mij echt het ultieme voorbeeld van klantonvriendelijkheid (want ik begrijp het niet.. ;)).

Wat me wel lukt is om het bureaublad uit te breiden en zo dus het beeldscherm enigszins te splitsen over TV en PC. Alhoewel de grootte van het beeld op de tv echt totaal niet klopt geeft het toch in elk geval dat resultaat dat ik kan zeggen dat de verbinding in orde is.
Alleen als ik dan, als test, de tv tot beeldscherm 1 maak mis ik nog steeds 3/4 van het beeldscherm en de film die afgespeeld wordt is niet te zien... enkel een donkerbruin vlak...

Ik denk dus toch dat ik bij ATI moet zijn voor de drivers, maar hoe en wat??

Kan iemand me helpen?

Ik heb een intel 2.8GHZ HT met Radeon 9600 pro en XP Pro met SP2 (meer is er volgens mij niet nodig aan specs toch? zo wel, let me know!!!)

Kan iemand me aub helpen?

Thanks!

Marshall

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog het een en ander geprobeerd met de instellingen van beeldscherm maar helpt geen fuk... iemand een idee?

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Bij mij werkt het als volgt:

Gebruik niet de windows schermeigenschappen (2e monitor is daar zelfs disabled), maar:

- open catalyst control center (selecteer bij view advanced view)
- ga naar displays manager en sleep het tv-icoon naar het clone: venster, en kies voor clone with tv

- klik vervolgens op het plusje voor video (3e van onder), en kies voor theater mode.
- kies bij overlay display mode bij beiden voor theater mode.

nou zou het moeten werken

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 00:30:
Kan iemand me helpen?
Kan iemand me aub helpen?
Je zult toch echt even door die catalyst-instellingen heen moeten. Eerst 'Theater Mode' aan, daarna kun je 'clone' kiezen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!!! Het probleem lag 'm erin dat ik denk ik een incorrupt file van ATI had gedowned want ik zag dus helemaal niks in het Catalyst Control Center. Nu dus opnieuw alles gedowned en installed en bij directe aansluiting werkt ie prima.

Daar heb ik dus ook nog even een vraagje over: Ik wil eigenlijk mijn DVD-recorder, VCR en PC aansluiten op de tv. Ik dacht dat dit zou kunnen door de PC via in IN van de Video te laten lopen en de Video en de DVD-recorder vervolgens via een scart-splitter. Alleen als ik dat doe krijg ik een zwart-wit beeld met een vermelding die als een storing over het beeld loopt: "Geen signaal gedetecteerd"...

Iemand nog enig idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen is?