[XP] explorer crasht *

Pagina: 1
Acties:

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:01
hoi allemaal,

het probleem:

het probleem is dat zodra er ook maar iets uitgelezen wordt (door bijv. thumbnail, aanklikken, rechtermuisklik enz) crasht explorer....dit is ook als gewoon de map/drive waar het bestand in staat geopend wordt en er thumbnails van het bestand gemaakt worden. overigens heb ik dit ook al eerder gehad bij .jpg bestanden, dus is het waarschijnlijk niet aan de extensie/codec gebonden.

ff kijken op GoT levert op dat het een veel voorkomend probleem is, maar er staat bij zeer veel topics niet hoe het opgelost kan worden

de oorzaak schijnt vaak een virusscanner te zijn die lastig doet, maar vaker is het gewoon een corrupt bestand...

in mijn geval gaat het om een aantal anime-afleveringen van verschillende series. het nogmaals downloaden van deze (die bij andere wel werken) levert geen verschil op. nu is mijn vraag dus hoe los ik dit probleem op?? hoe gooi ik zo'n bestand nu eigenlijk weg/fixen? verder is in de echte dos gaan neuzen niet echt een super optie (ken de commando's niet en als k ze ken ben k ze zo weer vergeten)...

misschien is dit een goed topic voor iedereen die in de toekomst dit/soortgelijk probleem heeft!!!

dus; help mij en toekomstige personen van dit probleem af -> _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door DropjesLover op 24-09-2005 00:23 . Reden: betere leesbaarheid/indeling ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Post eens een screenshot van de foutmelding die je krijgt (+technische gegevens, gewoon alles wat je kan vinden), dan worden we misschien iets wijzer.

We are shaping the future

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:28
je hebt niet de goede(?corupte?) codec en zodra jouw windows het plaatje van de 1 scene wil laaten zien als voorbeeld crasht het altans dat zou het dan kunne zijn bij je anime geval ^^ had het zelf ook :) ma ja is dus een mogelijkheid :/

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• DropjesLover
ik heb in mijn geval ook andere afleveringen van dezelfde serie en subbers, zou je zeggen dat het de zelfde codec is. verder gebeurt het ook al bij het 1x aanklikken van het bestand -> onwarschijnlijk dat het aan de codec ligt...
verder wil k best de foutmelding hier posten, maar dat is een enorme lap text, wat heb je nodig om de fout te vinden?

[ Voor 19% gewijzigd door DropjesLover op 24-09-2005 00:40 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Het liefste zoveel mogelijk.

We are shaping the future

• DropjesLover
whohooiiii nog een bestand gedowned wat corrupt is bij mij....
kan het misschien zijn dat mij harde schijf gewoon een aantal bad sectors heeft, waar die data naar toe is geschreven? ik moet er wel bij zeggen dat terwijl ik het aan het downen was mijn processor (een AMD 2000+) bijna de hele tijd zwaar belast was...

verder over zo'n foutrapport, das een hele hoop code, maar die kan k niet copy/pasten en da ga k liever niet zo laat nog overtypen ;)

BThGvNeOA

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
formatteren van die partitie met de 'corrupte' bestanden wil bij mij weleens helpen. Daarna doen ze het dan vaak weer.

Verwijderd

Je hebt neem ik aan de FAQ gezien?
Windows Operating Systems - FAQ

• DropjesLover
ja, ik heb de faq even doorgelezen, maar waar je link naar toe wijst beschrijft niet echt mijn probleem. het crashen gebeurd ook zonder rechter muisklik, bijv. bij het selecteren van het bestand. verder is de oplossing die in de faq staat eigenlijk meer een soort work-a-round nietwaar?
---rrr--- schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 02:21:
formatteren van die partitie met de 'corrupte' bestanden wil bij mij weleens helpen. Daarna doen ze het dan vaak weer.
lijkt me dat je defragmenteren bedoeld, anders zijn er geen bestand meer over ;) maar in ieder geval het proberen waard...
als je echt formatteren bedoeld; das ook niet echt een optie....

BThGvNeOA

Verwijderd

DropjesLover schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:12:
ja, ik heb de faq even doorgelezen, maar waar je link naar toe wijst beschrijft niet echt mijn probleem. het crashen gebeurd ook zonder rechter muisklik, bijv. bij het selecteren van het bestand. verder is de oplossing die in de faq staat eigenlijk meer een soort work-a-round nietwaar?
Nee, de oplossing is geen workaround maar een oplossing :) Dit soort crashes worden veroorzaakt door slecht geschreven context menu handlers die je met het programmatje uit de faq uit kunt zetten en ik zou zeggen probeer de oplossing eens uit. Baat het niet dan schaadt het niet :)

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
DropjesLover schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:12:

[...]

lijkt me dat je defragmenteren bedoeld, anders zijn er geen bestand meer over ;) maar in ieder geval het proberen waard...
als je echt formatteren bedoeld; das ook niet echt een optie....
nee ik bedoel formatteren. even die partitie helemaal leegmaken door alle bestanden te verplaatsen naar een andere partitie. Best kans dat de bestanden het niet meer doen maar als je ze dan opnieuw downloadt dan doen ze het wel weer. (bij mij althans, vaker corrupte/verneukte partitities gehad)

Ik neem aan dat je niet op de c schijf downloadt of als datastorage gebruikt voor fotos, videos e.d. want dan is formatteren geen leuke optie. maar daar ga ik even niet van uit, is namelijk niet slim.

[ Voor 3% gewijzigd door ---RRR--- op 24-09-2005 13:20 ]

• DropjesLover
ff leeghalen zoals je zegt gaat ook niet echt, k heb er ogeveer 50 GB op staan, en dat kan k nergens anders kwijt...
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:18:
[...]

Nee, de oplossing is geen workaround maar een oplossing :) Dit soort crashes worden veroorzaakt door slecht geschreven context menu handlers die je met het programmatje uit de faq uit kunt zetten en ik zou zeggen probeer de oplossing eens uit. Baat het niet dan schaadt het niet :)
dat is helemaal waar ja, k ga het nu proberen :)

-edit-
nou k heb dus het programmaatje in de faq geinstalleerd en gebruikt (werkt een beetje onhandig als je 246 shellextensions hebt). crashende shell gevonden, t was een video-thumbnail extractor. gedisabled en de corrupte files gedelete, die kon k namelijk ook niet afspelen. daarna de shell extension weer aangezet en geen problemen meer :)

1 vraagje; hoe voorkom je dit soort problemen dan eigenlijk? dit ook aangezien het niet bij elk bestand gebeurd waar die shell extension voor gebruikt wordt..

[ Voor 31% gewijzigd door DropjesLover op 25-09-2005 15:06 ]

BThGvNeOA

Pagina: 1