Toon posts:

Lilo niet gede-installed, nu partitiets kwijt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe ik de MBR kan overschrijven waarin voorheen LILO regeerde (met suse Linux 6.4). fdisk/mbr weet het niet, net zomin als Partitionmagic 6.0. Wie o wie weet hoe ik mijn schijf kan opruimen en opnieuw kan partitioneren?
Wat ik had gedaan: Alle partities weggooien, ZONDER te de-instaleren...

Tjarco

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 19:51
Lo-level format in de BIOS...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Kun je niet door middel van de linux-fdisk het een en ander verwijderen/partitioneren zodat je schijffie weer opstart?

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 15:07
Low-level format slaat als kut op dirk. Dat is het calibreren van je controller en eigenlijke hard disk. En die controller zit in je harddisk zelf, die wordt in de fabriek al voor je goed gezet. Vroeger (toen de dierennog konden spreken) was het misschien nog wel eens nodig maar het is nu alleen maar de manier op je hd te slopen (als het ueberhaupt lukt).

Kortom, vrot je linux rescue disk erin (http://www.toms.net/rb/ is een leuke) en start fdisk op, check of alles een beetje klopt, schrijf de fat en klaar zou je moeten zijn...toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga deze avond het een en ander proberen.

Gr.

Verwijderd

Ja, low-level format kan slecht zijn voor je schijf.

Probeer te booten met een Win98 bootschijf.

Dan: A:\fdisk.exe /mbr

Klaar!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al schreef, dat werk niet, jammer genoeg....

Verwijderd

Pak maar een ouwe dos disk.
Eentje met Fat16 en dan verwijder je daarmee al je non-dos partities. >:)

Verwijderd

heb je een mbr-beveiliging ingeschakeld in bios?

low-level format moet je niet doen.

Verwijderd

Topicstarter
De heren van Maxtor hebben mij een helpende hand gegeven: Een Low-Level-format- equivalent! (in de vorm van een PowerMax-run) Mag ik dan misschien nu vragen waarom het gevaarlijk is??
Pagina: 1