FC4 met US Robotics 5410 wireless kaart

Pagina: 1
Acties:

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik probeer op mijn laptop, waar ik FC4 op draai, mijn US Robotics USR 5410 PCMCIA 802.11g kaartje werkend te krijgen.

Op de website van US Robotics wordt ik voor linux naar linuxant doorverwezen, en dan kan ik voor 1 maand een soort ndiswrapper pakketje van ze gebruiken, maar wil ik het dan langer gebruiken moet ik 20 dollar betalen.
Een directe oplossing voor het probleem kan ik ook niet vinden op internet, heb geen situatie gevonden van iemand die hetzelfde werkend wilde krijgen (ook niet met andere RH versies).

Ndiswrapper is een mogelijkheid, heb de laatste stable tarbal van sourceforge gedowned, en geinstalleerd. Hierbij heb ik me laten leiden door http://forums.fedoraforum.org/showthread.php?t=29659 .
Echter: de cd van US Robotics is niet echt helpvol: de driver zit in een exe ingepakt. Nu heb ik vanaf de windows XP installatie (ik draai dual boot op de laptop) wel de sys-file kunnen halen, alleen kan ik geen inf file vinden.
Als ik de installatie stug voortzet, dan krijg ik de melding "invalid driver!" op het commando /usr/sbin/ndiswrapper -l .

Mijn vragen zijn nu:
- Heeft iemand enig idee waar ik een volledig setje driverfiles vandaan kan trekken? De support van US Robotics heeft me geen hulp kunnen geven.
- Weet iemand misschien welk chipset in de kaart gebruikt wordt, waarvan ik dan een andere driver kan gebruiken, door die in de kernel te bakken al dan niet via ndiswrapper?

Hier kon uw advertentie staan

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

voor dit soort dingen kun je altijd wel wine gebruiken, meestal is de exe gewoon een self-extracting archive

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Waarschijnlijk zit daar een Texas Instruments acx111 chipset in. Die wordt ondersteund door de opensource driver acx100 (zie http://acx100.sourceforge.net).
Standaard zit daar een tool bij om de juiste firmware te downloaden.