Toon posts:

ip camera beelden terug kijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doen jullie dat? Voor een winkel heb ik een ip camera opgehangen en die upload jpg's naar een ftp server intern, 1 beeld per seconde. De beelden bewaar ik 6 dagen, van 24 uur per dag. Het huidige beeld weergeven is niet zo'n probleem, maar het terugkijken van beelden van bijv. gisteren is niet echt makkelijk.
1 beeld per seconde = 3600 beelden per uur = 86400 beelden per dag
Per jpg ongeveer 11KB en tel uit je winst :)
Ik heb een programma gevonden, imagewalker, waarmee ik aardig door die afbeeldingen heen kan worstelen, maar dat kost toch zo'n 3 a 4 uur om een hele dag te bekijken.
We zijn namelijk op zoek naar degene die onbetaald iets aan zijn verzameling heeft toegevoegd ;)
Tips, suggesties, ideeen? Ik hoor het graag.
Oja, sorry als dit niet het juiste forum hiervoor is, het leek mij het beste, en ook sorry als hier al 1 of meerdere topics over zijn, maar ik kon ze niet vinden.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

je zal zowiezo moeten beginnen met een tijdkader op te stellen van wanneer het ongeveer ontvreemd is. Daarnaast kun je natuurlijk selecteren op elke halve minuut, of hele minuut voor een grof kader.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 21:56
Kun je het niet gewoon als avi of mpeg opslaan? Of bijvoorbeeld alleen bij 'movement' de camera foto's laten maken...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

jpg2avi (etw met compressie)
dan met virtualdub er doorheen scrollen? (mediaplayer classic kan dat ook)

[ Voor 41% gewijzigd door ThaHandy op 23-09-2005 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is zo'n instapcameraatje van sitecom. Werkt wel leuk, maar echt kwaliteit is het ook weer niet. Ik vind het niet echt geschikt als beveiligingssysteem, maar is leuk om eens mee te testen en kijken of deze manier van beveiligen wat voor je is.
Opslaan als mpeg o.i.d. is met deze camera helaas niet mogelijk en moving detection al helemaal niet, zou wel erg handig zijn.
Tijdskader stellen is ook al erg moeilijk. Het betreft een winkel van 314m2, boek en kantoorvakhandel, dus heel veel spullen, je hebt niet heel snel door of er iets mist, je bent natuurlijk alert, maar dat is niet genoeg natuurlijk. We hebben het vandaag ontdekt, en naar ons idee kan het niet langer dan 2 dagen geleden gebeurd zijn, maar dat is toch nog erg veel zoeken :)

Die jpg2avi en virtualdub klinkt interessant, daar ga ik eens naar kijken. Bedankt.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 21:56
Ik heb hetzelfde gedaan met een Sweex IP camera, die heeft dus wel de mogelijkheid om op te slaan naar avi en zelfs motion detect.. als ik me goed herriner was die iets van 80 euro.. misschien een optie..
Pagina: 1