[VPN & Win2003] Client over vpn AD inloggen.

Pagina: 1
Acties:

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04 22:37
Het volgende is de bedoeling:

Ik heb een client hier een km of 2 verder op staan, waarvan de bedoeling is dat hij op ad inlogt op mijn Windows 2003 server. (VPN + PDC)
Normaal gesproken zou je dus eerst lokaal inloggen, vpn verbinding opzetten en zo verder werken.
Het is alleen de bedoeling dat de client alle gpo's van de server afhaalt, en voor de rest helemaal lokaal werkt. Het is dus de bedoeling dat de vpn verbinding actief wordt net voordat de client zijn user + pass moet invoeren.

Het gaat om een Windows XP prof. client, en een Windows.NET Server 2003 Entr.

Het uiteindelijke doel ervan is dat de client bepaalde backups kan maken naar de server, via de vpn en vooral dat ik als admin kan regelen wat zijn rechten zijn lokaal. (via gpo's dus, dit omdat het een vrij belangrijke pc is, waar eigenlijk niks op mis mag gaan, en die aan een simpele internet verbinding hangt, wat eigenlijk dus niet samen kan gaan. Ik probeer het op te lossen door hem op ad in te laten loggen, en met gpo's flinke restricties op te leggen die ik ook gemakkelijk centraal ook weer kan weghalen)

Heb op got al wat gezocht, maar kon niks relevants vinden.

Server hangt btw aan @home breedband, client aan @home basis (mocht dit van belang zijn)

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Aanmelden met inbelverbinding aanvinken ? Zo is het bij mij ooit gelukt....

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04 22:37
Nou je et zo zegt, .....

Stom 8)7

Weet ik iig waar ik moet zoeken, was al aant zoeken op vpn ad inloggen etc..... B)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Houdt je wel rekening met de "bandwith threshold" die actief is bij de GPO's? :)
En daarbij idd.
Als er eenmaal een VPN verbinding aangemaakt is op het lokale systeem, voor alle gebruikers, dan kan deze geselecteerd worden bij het inschakelen van eerder genoemde mogelijkheid daarvoor.
Het is hiervoor niet verplicht om een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen in de VPN inbelverbinding.

even als bijvoeging.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Of een router de VPN verbinding laten maken.
Zodra je dan je laptop aanzet heb je verbinding met het kantoor.

Of je stelt op de client in dat de de VPN verbinding je Windows Logon credentials moet meenemen en automatisch verbinding maakt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mickman schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:58:
Of een router de VPN verbinding laten maken.
Zodra je dan je laptop aanzet heb je verbinding met het kantoor.
Nadeel is dan dat je slow link policies niet werken omdat je werkstation een 100Mbit link heeft, en je WAN link veel langzamer is.
Je GPO kijkt naar je eigen verbinding, niet die van de WAN link helaas.
Of je stelt op de client in dat de de VPN verbinding je Windows Logon credentials moet meenemen en automatisch verbinding maakt.
Doe je dat sowieso al niet met een 2003 RRAS ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Nadeel is dan dat je slow link policies niet werken omdat je werkstation een 100Mbit link heeft, en je WAN link veel langzamer is.
Je GPO kijkt naar je eigen verbinding, niet die van de WAN link helaas.
Daar ben ik het niet mee eens, dat is namelijk niet zo.
http://support.microsoft....?scid=kb%3Ben-us%3B227260

Verwijderd

Janus2700 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:01:
Aanmelden met inbelverbinding aanvinken ? Zo is het bij mij ooit gelukt....
Misschien een stomme vraag, maar hoe weet Windows welke verbinding hij moet oppakken? Ik moet dit zelf ook gaan realiseren.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:44:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar hoe weet Windows welke verbinding hij moet oppakken? Ik moet dit zelf ook gaan realiseren.
Heb je het al eens getest.. :?

Je kan dan gewoon kiezen welke inbelverbinding jij wilt gebruiken.. ;)

Verwijderd

Mijn reactie is een beetje oud, maar met deze optie kan je niet je VPN verbinding selecteren. Het enige wat je wel kan selecteren zijn inbelverbindingen en een VPN is geen inbelverbinding.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:42:
Mijn reactie is een beetje oud, maar met deze optie kan je niet je VPN verbinding selecteren. Het enige wat je wel kan selecteren zijn inbelverbindingen en een VPN is geen inbelverbinding.
Echt wel.

Je moet er alleen wel voor zorgen bij het aanmaken van de VPN verbinding dat ie voor Alle gebruikers is, en niet alleen voor de huidige gebruiker.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:05:
[...]

Echt wel.

Je moet er alleen wel voor zorgen bij het aanmaken van de VPN verbinding dat ie voor Alle gebruikers is, en niet alleen voor de huidige gebruiker.
hm dat had ik gedaan d8 ik.. ik ga het nog even controleren.. Thanks voor de reactie
Pagina: 1