ik wil van al mijn #$%^& fans af

Pagina: 1
Acties:

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
Ik heb een cely 266 (slot 1) en dat ding heeft een redelijk groot koelblok, met daarop een koelfannetje dat trilt en dus m'n hele pc een klotelawaai laat maken. Ik kan nu niet zonder. Maar eigenlijk wil ik ook van m'n voedingsfan af. (wat moet je daarvoor doen? Waterkoeling, gaten in de kast?

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 22:51

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

koop een nieuwe fan met ballbaering (gelagerd)
fans horen namelijkt niet te trillen
horen alleen maar te draaien :P

www.sebastiaanvanbaarsen.com

• zeikstraal
Dat is waar, maar eigenlijk wil ik gewoon helemaal van de fans af

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Epsilon

je bijvoorbeeld peltier koeling gebruiken (dan heb je niet zo'n goede fan nodig voor normaal gebruik)
dit is een optie. Je kan ook een minder sterke fan gebruiken want een celly wordt helemaal niet warm. Je MOET een fan hebben op je voeding te koelen (en die blaast altijd naar buiten.)Je kan ook een 80mm fan in de voorkant van je kast bouwen, als je het niet erg vindt om over 12 maanden een nieuwe proc te kopen kan je de koeler ook van je proc afhalen (je moet wel WAT airflow langs je proc hebben want anders bouwt de warmte zich op)

succes ermee ;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 12:22

ReseTTim

Chocolate addicted

zou zeggen ga over op waterkoeling.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Epsilon

Epsilon

en een pomp maakt geen lawaai??;)

Verwijderd

Denk eigenlijk dat een pomp meer lawaai maakt dan een goede koeler.. en waterkoeling op een 266 celly NUTTIG... kost meer dan die hele pc man..

Koop gewoon een iets betere koeler van een paar tientjes.. die hoor je amper..

• zeikstraal
Op dinsdag 16 januari 2001 15:03 schreef epsilon het volgende:
je bijvoorbeeld peltier koeling gebruiken (dan heb je niet zo'n goede fan nodig voor normaal gebruik)
dit is een optie. Je kan ook een minder sterke fan gebruiken want een celly wordt helemaal niet warm. Je MOET een fan hebben op je voeding te koelen (en die blaast altijd naar buiten.)Je kan ook een 80mm fan in de voorkant van je kast bouwen, als je het niet erg vindt om over 12 maanden een nieuwe proc te kopen kan je de koeler ook van je proc afhalen (je moet wel WAT airflow langs je proc hebben want anders bouwt de warmte zich op)

succes ermee ;)
Ik heb al eens een nachtje geprobeert zonder fan, maar dan brand je je flikken wel bijna aan dat koelblok

• Epsilon

Epsilon

ik heb gezegt dat je wel wat airflow moet hebben. en jij voelt het als "heet" bij een temp van 70+ graden dus hij is niet te warm. (hoger als 110 mag hij niet worden want dan is het :( meet je proc)

70 graden kan hij goed hebben

• zeikstraal
bij 100+ brand ik m'n flikken wel :)
Dus ik denk dat ik het maar es zonder probeer. Desnoods koop ik een nieuwe proc.

oh ja, een airflow heb ik wel redelijk, geloof ik. al is het ook niet echt om te juichen met alle ide kabels.

• Epsilon

Epsilon

als je die van de voeding hebt en eentje voorin is dat meer als genoeg

• zeikstraal
ik heb alleen een van voeding en een op processor. Kan ik die van de voeding ook nog op een lager voltage laten draaien?

• Epsilon

Epsilon

nope

Verwijderd

Met een nog grotere heatsink zou het volgens mij moeten kunnen.

Je kan die ventilator uit je voeding wel langzamer laten draaien (weerstandje) maar je moet wel zorgen dat de warme lucht nog naar buiten kan. Laat anders gewoon je kast open staan?

Gewoon wat proberen en kijken of het geheel niet te warm wordt. Desnoods kun je je cpu ook nog downclocken.

Verwijderd

Koop gewoon een Enermax voeding. Je hoort hem niet, én je investeert in de toekomst want je kunt er zelfs een P4 aan hangen!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 12:22

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 16 januari 2001 15:08 schreef epsilon het volgende:
en een pomp maakt geen lawaai??;)
zet je toch de pomp uit en ga je zelf lekker blazen.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1