Internet onstabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik gigantische veel last van internet. Soms kan ik website's wel bereiken en soms weer niet, bijvoorbeeld kan ik ajaxian.com soms openen en soms niet... Nu heb ik ADSL speciaal van tiscali en werkt telefonie perfect (gaat ook over internet). Ook verbreekt mijn msn connectie niet, kan gewoon chatten enzo... Ik heb er ook niet last van als ik eenmaal op een pagina zit, dus als ik op tweakers zit en van een pagina naar een andere ga laad alles prima...

Ik heb precies de zelfde setup al 6 maanden lang, 6 meter kabel (platte telefonie) vanaf muur naar spitter, meter kabel vanaf spitter naar model en metertje vanaf modem/router naar pc. En dit werkte prima tot 4 dagen geleden. Nu heb ik tiscali gebeld en zeggen ze dat alles prima is en ze geen andere klachten hebben gekregen. En dat het dus aan mij ligt.

Maja het werkte al tijden prima zo..en opeens dit...

Wat heb ik al geprobeert?
- Reset van router
- Firmware upgrade
- checken van alle kabels
- Met andere pc's checken (heb er thuis 4)
- Met zowel IE 6 als FF 1.0.6 als FF 1.5 beta geprobeert.
- Gezocht op GOT, maar kon niet veel relevants vinden, maar misschien zoek ik verkeerd.

edit: Het instellen van dns statische heeft niet geholpen heb er nog steeds last van.. : (

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Internet is Instabiel. Onstabiel bestaat niet ;)
En niet het hele internet is instabiel, maar jij hebt blijkbaar problemen.
Je hebt ook geen last VAN internet... als je last hebt VAN internet, moet je niet het internet opgaan ;)

Surf je via een proxy? hoe heb je de DNS ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 21:46:
Internet is Instabiel. Onstabiel bestaat niet ;)
En niet het hele internet is instabiel, maar jij hebt blijkbaar problemen.
Je hebt ook geen last VAN internet... als je last hebt VAN internet, moet je niet het internet opgaan ;)
LOL
Surf je via een proxy? hoe heb je de DNS ingesteld?
standaard neemt de router de DNS functie over, ik weet niet hoe maar ik heb het probleem kunnen oplossen door in te stellen dan de dhcp de orginele dns server's moet meegeven. En dan nu werkt het dus prima : )

edit: Het instellen van dns statische heeft niet geholpen heb er nog steeds last van.. : (

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 23:18 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Zoals al in Tiscali-draadje staat, ligt het probleem (weer) bij Tiscali :(

Uitzitten en klagen bij de helpdesk is het devies.

Verwijderd

Topicstarter
de hostname van de dns servers zijn ook een beetje vreemd

195.241.48.33 old-ns1.tiscali.nl
195.241.49.33 old-ns2.tiscali.nl

overgens helpt het niet om naar de volgende dns servers over te stappen;

195.241.77.53 ns1.tiscali.nl
195.241.77.54 ns2.tiscali.nl

ik krijg dus met nslookup steeds vaker een timeout te verwerken... :( daar ligt dus het probleem, morgen maar bellen

overgens het instellen van andere dns servers (van providers) wilt niet echt lekker werken, krijg rare responses terug met nslookup.. mag geloof ik niet..

edit: ik heb dit bericht ook in tiscali thread gezegd, ik ga daar verder (Deel 2 tiscali en telefonie)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 00:37 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Bij mij is het net weer overgegaan. Op de site stond dat ze wat werkzaamheden hadden.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Pagina: 1